Beantwoord

Keuze smart TV wordt steeds moeilijker

• 18 May 2022
  • 3 reacties
  • 189 Bekeken

Beste lezer,

Ik probeer erachter te komen of er een  TV is, waarop ik Via Play, HBOmax en Videoland kan bekijken, als ik de apps kan installeren.

Philips en Sony hebben een adroidsysteem, en vaak is dan Netflix en Youtube al als app aanwezig. 

Vraag: ik zie geen app die playstore heet of zo, hoe weet ik nu of ik de bovengenoemde apps kan installeren en gebruiken?

Heb ik dan een tv met webbrowser nodig of kan ik met iedere Philips of Sony smart TV (met android) de ontbrekende apps installeren?

ik weet dat de apps zo weer kunnen veranderen en dat er wat dat betreft garantie tot om de hoek is.

alvast bedankt,

Harm

icon

Beste antwoord door Arjen Oving 23 May 2022, 13:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Ik heb zelf een recente Sony 4K tv en daar zit wel degelijk de Playstore op. Videoland, Netflix, Disney+, Prime ze zijn er allemaal. Ik kan zelfs een app voor mijn videodeurbel installeren. Ook krijg ik best vaak updates dat is ook een plus.

Eveneens is er een webbrowser in uw tv en kunt u naar wens Google Chrome installeren. Ik gebruik een draadloos bluetooth toetsenbord als ik ga browsen.

Reputatie 5
Badge +4

Op de philips kan je zelf app`s installeren geen probleem.

Reputatie 4
Badge +3

Dit is inderdaad niet makkelijk om uit te vinden, mede omdat tv-fabrikanten niet echt vermelden welke apps allemaal te installeren zijn op hun smart-tv's. Maar de video-diensten zelf geven daar vaak wel informatie over op hun websites. 

Viaplay geeft aan beschikbaar te zijn op smart-tv's van de volgende merken (NB: klik op de naam van de tv-fabrikant onder 'TV’ op deze pagina voor informatie over welke modellen):

• Samsung
  • LG
  • Sony
  • Philips
  • TCL

Op deze pagina is te lezen op welke smart-tv's de Videoland app beschikbaar is. En op deze pagina geeft HBOMax aan welke smart-tv's ze ondersteunen.

Hopelijk helpt dit!

Reageer