Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Kies jij voor een alles-in-1 pakket voor vast internet, bellen, tv en mobiele telefonie?

Reputatie 3
Badge +5
Nu Ziggo en Vodafone van plan zijn om samen te gaan, lijken providers steeds meer in te zetten op een combinatie van diensten: vast internet, bellen, tv Én mobiele telefonie/internet. Beide providers bieden deze vier diensten nu al aan, maar samen zouden ze nog groter worden. Ziggo is vooral bekend van vast internet en tv, Vodafone juist van mobiele telefonie.

Ik ben benieuwd of mensen het handig vinden om quad-play (vier diensten) af te nemen. Je hebt dan ten slotte maar 1 aanspreekpunt en meestal interessante pakketprijzen. Ga jij juist liever voor losse deals? Wat zijn volgens jullie de voor-en nadelen? Ik ben op zoek naar ervaringen en ideeËn.

Hoe het samengaan tussen Ziggo en Vodafone er precies uit komt te zien is nog niet duidelijk. Lees hier wat we tot nu toe weten over de voorgenomen fusie tussen Ziggo en Vodafone.

48 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Wij hebben telefoon, TV en internet van Ziggo gecombineerd. We gebruiken die vaste lijn vrijwel niet meer, maar gek genoeg is het pakket zónder iets duurder dan mét vaste telefonie... Het gaat om enkele euro's per maand, dus niet echt spannend, maar het blijft vreemd.
Reputatie 7
Ik doe triple-play bij Ziggo maar toen ik laatst een mobiele abo moest verlengen sloot het het aanbod van Ziggo helemaal niet aan bij mijn behoefte en was ook financieel gewoon niet aantrekkelijk.
Omdat mijn mobiele telefoonbehoefte varieert houd ik die los van het pakket. Verder voor all-in kiezen is voordelig, voornamelijk vanwege de lage kosten van bellen dat in het pakket zit. Overstappen wordt weer wel bemoeilijkt als je meerdere emailadressen hebt. Die kunnen veelal niet of alleen met extra kosten worden overgezet en dat levert een probleem op als je moeilijk van emailadres kunt switchen. Ik zit nu min of meer gedwongen bij KPN, wat ik relatief duur vind.

Endre
Geachte heer Van Rheenen

Dank voor uw reactie. Dus ook u zit op glasvezel? Canaal digitaal is een goede suggestie en ga ik bekijken. Wel zit ik dan nog met de kosten van vast bellen(los, hoe waar, wat kost het?) en het overzetten van de emailadressen.

groet

Endre
alles in één is veel te duur

m'n gezin kijkt naar analoge tv van een lokale aanbieder via ziggo, nog geen 8 euro per maand, vast bellen en internet kleinste pakket (KPN) wordt hier aan het eind vd straat qua Mb's niet gehaald, wel voor betaald!

waardeloos KPN!
Financieel is dit wel een goede oplossing.

Maar in geval van een internet storing wat regelmatig bij Ziggo voor komt dan zit je zonder verbindingen

Je kunt niet eens Ziggo bellen om de klacht te melden !!!!

Ook een punt om over na te denken >

A. W. Haefkens
Reputatie 3
Badge +5
Dank voor jullie reacties! Een aantal zitten voor vast internet, bellen en tv al bij 1 aanbieder. En hoe zit het dan voor mobiele telefonie? Zou je dat juist wel of niet bij diezelfde aanbieder afnemen? A. Deen schreef dat het aanbod van Ziggo voor mobiel niet aansloot bij zijn behoefte. Hoe zit dat bij de anderen?
Reputatie 5
Badge +5
Sinds een maand heb ik de mobiele telefonie abonnementen van mijn zoon en mijzelf ook bij Ziggo ondergebracht. Geen idee hoe dit op termijn gaat bevallen (tot nu toe prima), maar het waren beiden lekker goedkope sim-only abonnementen die per maand opzegbaar zijn en perfect aansloten bij ons belgedrag.
2 in 1 pakket van ziggo voor 41,44 per maand 😛. Nog altijd een kleine 20e per maand goedkoper dan KPN (fail van kpn). Geen klagen over Ziggo internet en tv. Werkt toppie, kijk bovendien nog analoog. Heb wel een kast voor Ziggo sport, verder om programma's op te nemen. Kijk nog geen 5 minuten per dag tv. Internet gebruik des te meer.

Mobiel abbo bij Hi (KPN). Sluit beter aan op mijn behoefte en super bereik, nooit storingen gehad in 16 jaar tijd. Hoewel ziggo goedkopere abbo's heeft sinds 01-04-2016 onbeperkt bel/sms (ok geldig in EU) + 5gb incl 4g voor 25e p/m en opzebaar p/m. Bij KPN is dat 32,50. Helaas is abbo nog niet afgelopen, anders zou ik wel overstappen naar Ziggo mobiel.
Ik had het goedkoopste pakketje bij Canal DIgital via de schotel omdat we erg weinig TV kijken, en XS4all voor internet omdat ik graag een betrouwbare verbinding heb. Telefonie heb ik momenteel een ISDN verbinding met 4 telefoonlijnen (niet meer allemaal nodig sinds de stille dood van de faxmachine).

De aanbiedingen die ik kreeg voor triple play (alles in 1) kwamen eigenlijk steeds duurder uit dan wat ik nu heb, maar Canal Digital past nu haar zenderaanbod en tarieven aan (omdat ze dat 'moeten') en daarmee komt voor mij ook opnieuw de vraag naar voren voor een alles in 1 pakket.
Reputatie 6
Badge +5
Ik wil niet steeds het alsmaar veranderende aanbod vergelijken en heb voor het gemak een alles in 1 glasvezelpakket van kpn (internet, tv, vast bellen) plus prepaid mobiel. Ben daar duidelijk meer tevreden over dan een kennis uit de buurt die voor Canal Digital koos. Het product van mijn leverancier is ook niet perfect, maar ik kan er goed mee leven. Deze wereld wordt nu eenmaal bevolkt door lieden die de speeltuin maar moeilijk ontstijgen, getuige de infantiele reclame waarmee kpn momenteel de tv-zenders bestookt.
Onze provider Caiway biedt alleen Alles-in-1 pakketten aan. TV en telefoon hoef ik niet via de kabel, maar dan is een internetverbinding van 500MB niet meer mogelijk. Alleen een lagere snelheid via ADSL van andere providers. Dit beperkt onze keuzevrijheid, maar alleen internet tegen een goede snelheid is niet mogelijk. Ook de TV kanalen wil ik zelf kiezen (RTLZ heeft Caiway nu geblokkeerd) en dat kan via satelliet TV of internet TV. Deze monopolie positie op de kabel moet m.i. stoppen.
je hebt maar een rekening in de plaats van 3 ,bellen is goedkoper, en b.v. BBc firts is digitale Engelse zender met Nederlandse ondertiteling, weinig reclame en gratis en goede series kan ik aan, ik heb nu draadloze huistelefoon wat heel makkelijk is en goedkoper dan iPhone als je thuis bent
Reputatie 3
Badge +5
Dank wederom voor jullie reacties. @Lisa: begrijpelijk dat je niet steeds het veranderende aanbod wilt vergelijken, met eens per jaar (contracten zijn meestal voor een jaar) kun je wel geld besparen. Of onderhandelen met je huidige aanbieder. @RealLiving: wij zijn ook voor meer keuze in snel internet http://www.consumentenbond.nl/campagnes/snel-internet en voor open kabel:http://www.consumentenbond.nl/campagnes/upc-ziggo/5500483/
Ik vraag me af waarom in het voorstel alleen maar KPN voorkomt.

Op dit moment heb ik hetzelfde pakket maar dan van Ziggo en dat met veel sneller internet 150mbps

en voor een lagere prijs.
Je kan geen internet vergelijken, als je keuze alleen je kabel provider "Ziggo" is of ADSL. ADSL is altijd maar max. 40% van de opgegeven snelheid en daar kan je geen HD video op streamen. Het wordt de hoogste tijd dat er overal glasvezel komt als alternatief van de huidige kabel provider. Door de monopoly positie kan de kabel provider woeker prijzen blijven hanteren en de service hoeven ze dan ook niet te verlenen.
Reputatie 7
Badge +5
Ziggo alles-in-1 met horizon box voor opnemen en replay is relatief de goedkoopste en snelste.

Simyo (KPN beste dekking) Sim Only geeft nog eens extra korting (bijna 30%) op je volgende jaar, als je meer dan 9 maanden een abo hebt.

Vodafone (ook voor Ziggo mobiel) en T-Mobile hebben meer slecht bereikbare plaatsen in Nederland.
Ik heb op dit moment 150 mbps bij Ziggo en als het zo zou zijn dat ik maar 40% snelheid zou krijgen dan is dat altijd nog meer dan bij KPN.

Overigens iedere test geeft aan dat 150 mbps ook echt 150 mbps is

Maar ik wil nog steeds graag weten waarom Ziggo in deze aanbeveling van de C.B. niet voorkomt.
Wie wilt er tegenwoordig nog GIGA Horizon box onder de tv, mooi klein android pc achter je tv met Horizon app en je bent van dat bak beest af. Hoef je alleen nog een internet aansluiting.
Waarom alleen digitale TV-paketten vergelijken? Mijn TV doet het prima en is analoog, aan evt. extra diensten heb ik momenteel geen behoefte.

Mijn uitkomst van de vergelijking is interessant, met mijn huidige dienstverleners (ziggo voor analoge TV, online voor internet en telefonie) ben ik nauwelijks duurder uit dan de goedkoopste aanbieder.
Het grootste nadeel van de Alles-in-1 paketten (en de traditionele kabel tv) is het aanbod van de televisiezenders en het extra-paketten gedoe. Niet alle zenders die in een extra pakket zijn opgenomen zijn interressant: om voor één of twee zenders een extra pakket af te nemen en daarvoor fors te betalen om een hoop reclame te bekijken, tja. Verder is er qua zenderaanbod tussen de providers nauwelijks verschil.

ik kijk graag naar sommige Italiaanse en Britse zenders. Die worden in Nederlands door geen enkele provider door gegeven, dus ik laat het zoals het is: internet, vaste en mobiele van Telfort (met combivoordeel) en honderden televisiezenders pluk ik gratis uit de lucht met een schotelantenne. De NPO kijk ik gratis via internetstreams met de Linux satellietontvanger gewoon op tv.
Als je 3 weken lang geen internet hebt en niet kunt bellen of internetten, ben je blij dat je voor je tv een andere provider hebt.
In deze reacties mis ik een toch een paar belangrijke punten:

Het is ook van belang dat je een provider hebt die zelf belangrijke veiligheidsdrempels inbouwt en een goede virusscanner levert en die ook onderhoudt en update. Verder moet een provider goed bereikbaar zijn en geen gesprekskosten in rekening brengen. Zover ik heb ervaren en weet is dàt bij XS4ALL goed geregeld. De virusscanner zit in het abonnement en men neemt alle tijd om een probleem op te lossen. Beter iets meer betalen voor een abonnement met goede voorzieningen dan een goedkoop abonnement met allerlei ergernissen. Uiteindelijk moet het uit de lengte of de breedte komen.
super onhandig die quad packs!

Ik wil een vaste lijn die kwa prijs gewoon concurreert met een simpel bel abonnement maar dat is blijkbaar onmogelijk. 30 euro bij ziggo, ja, dan neem je als klant al snel liever een pakket. Is natuurlijk pure winst voor ziggo, net als een grotere verpakking die per kg goedkoper is in de supermarkt maar die je niet opeet voor de einddatum.

12,50 is minimum ex belkosten voor vaste lijn, en ook ex aansluitkosten!

Binnenkort komt Knippr van t mobile voor tv leifhebbers.

Ik kan mijn mobiele internet telefonie vanaf mijn mobiel delen en mag vd buren op hun wifi meeliften. Dan mis ik dus televisie en vaste telefonie. Maar als je weinig wilt betalen, en dus analoog prima is, is er gewoon niet veel keuze. Ik wil nu uitzoeken hoe het zit met voip bellen, hoe wertk dat en kan ik dan een soort wifi telefoon in huis plaatsen voor mijn 4 jarige?

Wouter
Reputatie 7
Maar als je alleen bellen en internet wil kun je toch de kpn nemen.

super onhandig die quad packs!

Ik wil een vaste lijn die kwa prijs gewoon concurreert met een simpel bel abonnement maar dat is blijkbaar onmogelijk. 30 euro bij ziggo, ja, dan neem je als klant al snel liever een pakket. Is natuurlijk pure winst voor ziggo, net als een grotere verpakking die per kg goedkoper is in de supermarkt maar die je niet opeet voor de einddatum.

12,50 is minimum ex belkosten voor vadte lijn, en ook ex aansluitkosten!

Boe

Geplaatst door Wow op Jun 2, 2016.

Reageer