Kies jij voor een alles-in-1 pakket voor vast internet, bellen, tv en mobiele telefonie?

• 15 March 2016
  • 48 reacties
  • 1249 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5
Nu Ziggo en Vodafone van plan zijn om samen te gaan, lijken providers steeds meer in te zetten op een combinatie van diensten: vast internet, bellen, tv Én mobiele telefonie/internet. Beide providers bieden deze vier diensten nu al aan, maar samen zouden ze nog groter worden. Ziggo is vooral bekend van vast internet en tv, Vodafone juist van mobiele telefonie.

Ik ben benieuwd of mensen het handig vinden om quad-play (vier diensten) af te nemen. Je hebt dan ten slotte maar 1 aanspreekpunt en meestal interessante pakketprijzen. Ga jij juist liever voor losse deals? Wat zijn volgens jullie de voor-en nadelen? Ik ben op zoek naar ervaringen en ideeËn.

Hoe het samengaan tussen Ziggo en Vodafone er precies uit komt te zien is nog niet duidelijk. Lees hier wat we tot nu toe weten over de voorgenomen fusie tussen Ziggo en Vodafone.

48 reacties

en dat wil ik dus precies niet, ik wil vaste tf en analoge tv, cheap.

Weet jij iets van voip bellen?
Dus juist géén internet?

Ik weet wel iets van Voip maar als je daar iets mee wil heb je sowieso eerst internet nodig. Denk je aan Skype of aan een vast toestel maar dan met voip?

en dat wil ik dus precies niet, ik wil vaste tf en analoge tv, cheap.

Weet jij iets van voip bellen?

Geplaatst door Wow op Jun 2, 2016.
hoi,

Het liefste voip op WiFi met een simpel toestel erbij. Kan de 4 jarige oma bellen en ook na de training training 112.... 🙂
De service is ook een belangrijke factor en die is bij tele2 0,0

Bij xs4all daarentegen uitstekend!
Het kan hoewel ik het in de praktijk alleen in de zakelijke markt heb gezien. Google eens "voip thuis" dan kom je wel het eea tegen.

hoi,

Het liefste voip op WiFi met een simpel toestel erbij. Kan de 4 jarige oma bellen en ook na de training training 112.... :)

Geplaatst door Wow op Jun 2, 2016.
Kpn verhoogt per 1 juli a.s. de tarieven voor het alles-in-1 glasvezelpakket en vaste telefonie (en noemt dat, zoals tegenwoordig gebruikelijk, een wijziging). Daartegenover staat, dat PC-Veilig voortaan bij het abonnement is inbegrepen en dat lijkt aardig, want ik betaalde daarvoor tot nu toe apart. En dan komt de truc: mijn PC-Veilig is volgens KPN voor drie apparaten en met de gratis versie kunnen nog eens twee apparaten worden aangesloten. Als ik genoeg heb aan PC-Veilig voor twee apparaten (en dat heb ik), dan moet ik zelf mijn betaalde versie opzeggen en dat vooral, zegt KPN, ná 1 juli doen want anders zit ik zonder hun internetbeveiliging. Bah!
Beveiliging van de provider gebruiken is als de email van je provider gebruiken, een fuik waar je later spijt van krijgt als je er weer uit wil.

Kpn verhoogt per 1 juli a.s. de tarieven voor het alles-in-1 glasvezelpakket en vaste telefonie (en noemt dat, zoals tegenwoordig gebruikelijk, een wijziging). Daartegenover staat, dat PC-Veilig voortaan bij het abonnement is inbegrepen en dat lijkt aardig, want ik betaalde daarvoor tot nu toe apart. En dan komt de truc: mijn PC-Veilig is volgens KPN voor drie apparaten en met de gratis versie kunnen nog eens twee apparaten worden aangesloten. Als ik genoeg heb aan PC-Veilig voor twee apparaten (en dat heb ik), dan moet ik zelf mijn betaalde versie opzeggen en dat vooral, zegt KPN, ná 1 juli doen want anders zit ik zonder hun internetbeveiliging. Bah!

Geplaatst door Lisa Boele op Jun 3, 2016.

Dank voor jullie reacties! Een aantal zitten voor vast internet, bellen en tv al bij 1 aanbieder. En hoe zit het dan voor mobiele telefonie? Zou je dat juist wel of niet bij diezelfde aanbieder afnemen? A. Deen schreef dat het aanbod van Ziggo voor mobiel niet aansloot bij zijn behoefte. Hoe zit dat bij de anderen?

Geplaatst door Silvia_Smit op Mrt 22, 2016.
De dekking van Vodafone in Volendam is tamelijk slecht, vandaar dat ik nooit zou kiezen om mobiel ook via Ziggo/Vodafone af te nemen. Nog afgezien van het feit dat ik heel slechte ervaringen heb mbt. de zakelijke dienstverlening van Vodafone.
wij kijken al jaren geen tv en gebruiken geen vaste telefoon. Gebruiken alleen internet.

Dat een alles-in-1 pakket goedkoper is dan alleen internet, wil zeggen dat internet veel te duur is en ik aldusword gedwongen een totaal pakket af te nemen van ziggo.
Badge +1
Jammer dat bij de keuze voor de goedkoopste geen rekening wordt gehouden met eenvoudig gebruik en/of aanwezige hardware...

Zelf zijn we onlangs van tripple-play terug naar 1 aanbieder voor tv (ziggo) en 1 aanbieder voor internet en telefonie.

Als we voor tv ook over zouden moeten, werkt onze eigen (zelf gekochte) harddisk-recorder niet meer voor nieuwe opnames. Die vervangen blijkt niet mogelijk te zijn: Het opnemen van programma's is bij de gehuurde apperatuur niet echt in eigen beheer maar op de servers van de provider. Die houdt zich het recht voor om de opnames alsnog te wissen, bijvoorbeeld omdat zij de rechten verloren hebben of omdat de opname al een jaar oud is of omdat je het abonnement beëindigd.

Maar bij senioren is het anders: Een tv met ingebouwde ontvanger (analoog, digitale-tv met ci-slot) werkt mooi met 1 afstandsbediening. Als er een aparte ontvanger naast de tv komt, houdt dat in dat er een extra afstandsbediening bij komt met bijgaande 'onhandigheid'.

Daarnaast: Hoe zit het met dubble-play: tv en telefoon dus zonder internet? Volgens mij is dat bij de meeste providers technisch niet mogelijk. Ziggo heeft internet nodig voor (voip-) telefoon en KPN en consorten hebben (adsl/glasvezel-) internet nodig voor (ip-)televisie. De enige 'echte' mogelijkheid is digitene en analoge telefoon.
Reputatie 4
Badge +5
Er zijn weer heel wat mensen die gereageerd hebben. Dank daarvoor! @DLCK: hoe dichterbij de wijkcentrale van je DSL-aanbieder, hoe hogere snelheid je kunt behalen, dus gelukkig is niet iedereen de pineut. Vervelend wel als je slechts 40% behaald van waarvoor je betaalt! @AJM Iersel: Ziggo staat wel degelijk in onze vergelijker, was er misschien een optie die ervoor zorgde dat ze niet in het resultatenrijtje naar voren kwamen? Kijken naar de kwaliteit en service is zeker een aanrader als je internetproviders gaat vergelijken. Deze week zijn de nieuwste resultaten van de beste provider gepubliceerd: http://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Ik mis bij de Telefoon 2 aanbieding voor een weinig meer de na genoeg landelijke dekking bij Ziggo voor de mobiele hotspot.Appels en peren?
Badge
Zou u ook aandacht aan radio willen besteden? Om mijn radio-tuner te kunnen gebruiken heb ik een analoog signaal nodig en niet alle providers leveren zo'n signaal.
Reputatie 4
Badge +5
@C. T.h. Kemper: het klopt dat het analoge signaal niet (meer) door alle providers geleverd wordt. Kabelaars (behalve Caiway) doen dit wel en dan kun je de 'oude' radio-tuner blijven gebruiken. Er zijn ook een aantal kleinere glasvezelproviders die het analoge signaal nog leveren. Bij andere providers (DSL en glasvezel) moet je voor radio luisteren de tv en/of decoder aanzetten. Ik zal op de website er nog iets over vermelden. Dank voor de suggestie!
hoewel ik sinds lang een abonnement heb bij XS4all ben ik niet helemaal tevreden. De test klopt niet want een grote ergernis is: XS4all heeft GEEN mobiele telefoon in hun alles in 1 pakket! Graag een reactie hier op.

Gyula Halvax
In welke test staat dat XS4All ook een mobiel abonement biedt?

hoewel ik sinds lang een abonnement heb bij XS4all ben ik niet helemaal tevreden. De test klopt niet want een grote ergernis is: XS4all heeft GEEN mobiele telefoon in hun alles in 1 pakket! Graag een reactie hier op.

Gyula Halvax

Geplaatst door G.G. Halvax op Aug 25, 2016.
Reputatie 7
Badge +5

Gyula Halvax

ik zou aankloppen bij XS4all, die bepalen hoe hun pakket gevuld wordt. En de wedervraag is dan natuurlijk: waarom heb je voor XS4all gekozen?
Badge
Even de historie. Vanaf dat er internet bestaat hebben wij KPN (voorheen Planet) als provider voor internet en vaste telefoon. En Ziggo (voorheen Casema) al die jaren als provider voor televisie (combi van analoog en digitaal). Mobiel hebben we ongeveer vanaf het begin van het mobiel bellen gebruik gemaakt van Telfort (destijds de goedkoopste). De kinderen hadden of Telfort of Vodafone als mobiele provider. In het voorjaar hebben we besloten om met alle mobiele telefoons over te stappen naar KPN (totaal 5). Op dat moment bleek een compleet pakket van KPN (internet, digitale televisie, vast bellen en mobiel) goedkoper te zijn dan alleen internet van KPN(?) daarom ook de interactieve TV er bij genomen (waarbij we het nauwelijks gebruiken omdat we meestal TV kijken via Ziggo). Inmiddels resteren er nog 4 personen op onze postcode mobiel (voor alle duidelijkheid je hoeft niet op het adres te wonen en de rekening wordt gewoon bij de betreffende gebruiker afgerekend). Dit biedt het voordeel dat we enerzijds zgn compleet zijn en anders de voordelen hebben van het samen bellen. Bij het compleet zijn krijgt iedereen verdubbeling van zijn minuten/SMS'jes en data, daarnaast een korting van 5 Euro op het mobiele abonnement. Samen bellen heeft als voordeel dat je elkaar onderling onbeperkt kunt bellen (kost geen minuten uit de bundel) en eventueel de internetbundel kunt delen. Als voorbeeld betaal ik nu voor mijn mobiele abonnement 20 Euro per maand voor 400 minuten/SMS'jes en 10.000 Mb aan databundel (inclusief 4G natuurlijk dat bij Telfort 5 euro p/m extra koste). Wij gebruiken de vaste telefoon alleen om gebeld te worden dus betalen daar in feite niets voor. Qua internet hebben we VDSL met zgn pairbonding (alle 4 draadjes in de telefoonlijn worden dan gebruikt). Hiermee komen wij (met name door de afstand tot de centrale) op ongeveer 60 MBS. Anders gezegd als ik een bestand download (PC via kabel aangesloten aan modem) zie ik dat er gemiddeld ongeveer 7-7,5 Mb per seconde wordt gedownload. Soms is het ook minder maar dat ligt dan aan de leverancier van de data. Ofwel een bestand van 1 Gb is in ruim 2 minuten binnen. Ook surfen gaat snel zonder het gevoel te moeten wachten tot het binnen is.

Opm.: Voor alle duidelijkheid er is nog een snellere methode mogelijk met de oude koperen telefoonlijn (VDSL Vectoring) waardoor nog een verdubbeling kan worden bereikt waardoor ik inclusief pair bonding minimaal op 120 MBS zou moeten kunnen komen. Echter dit staat voorlopig (komende half jaar) niet op de planning voor onze postcode. Ook het nog veel snellere glasvezel wil hier niet van de grond komen.

Het oude premium abonnement is sedert kort omgezet naar een nieuw standaard abonnement met als voordeel een lagere prijs (€ 62,50 per maand), twee (ipv 1) interactieve TV kastjes gratis, HBO gratis en dit bij gelijkblijvende internetsnelheden. Daarnaast PC veilig voor 2 PC's (hoef je geen virusscanner te kopen) en Spotify gratis. Dit nog afgezien van de tijdelijke korting naar 35 Euro in de maand. Je kunt ook extra pakketten kopen zoals Film 1, pluspakket etc. Dit wordt deels ook tijdelijk gratis beschikbaar gesteld.

Een voordeel van interactieve TV van KPN vind ik dat je via het opnemen pakket in de cloud kunt opnemen tot een maximum van 200 uur. Tevens kun je meerdere zenders parallel opnemen. Dit kun je ook op een totaal andere locatie regelen via ITV-online op je telefoon, mits je maar internet hebt. Nadeel is dat het na een jaar wordt gewist. Mocht je het langer willen bewaren kun je het alsnog op b.v. een harde schijf-recorder opnemen. Als je direct wilt opnemen op een harde schijf-recorder moet je ter plekke zijn om de opname te plannen en bij Ziggo dien je ook over een extra smartcard te beschikken. De houder (decoder) die daarvoor nodig is kost vaak extra geld. Overigens als je op wilt nemen en gelijktijdig kijken kan heel vaak een harde schijf direct aan een moderne TV worden gekoppeld die de stream dan opneemt (nadeel is vaak dat afspelen alleen mogelijk is via de zelfde TV).

Ik weet niet welke compressie wordt gebruikt bij de verschillende aanbieders. Ik heb bij Ziggo ervaren dat een film afgespeeld via een originele Blue Ray een aanzienlijk mooier beeld geeft ten opzichte van de zelfde film direct verkregen via de stream van Ziggo. Deze vergelijking heb ik bij KPN nooit gemaakt. Maar wellicht dat anderen weten hoe de compressieverhoudingen zijn als je KPN en Ziggo naast elkaar zou zetten.

Ten aanzien van Ziggo hebben we deze al die tijd aangehouden omdat er een analoog deel in zit dat gemakkelijk door het hele huis kan worden aangelegd zodat ieder op zijn eigen plek een andere zender kan kijken. Echter met de komst van allerhande leveranciers van films etc. via internet is die behoefte daaraan steeds minder geworden. Met het nu gratis 2e interactieve kastje van KPN kunnen we volledig in onze behoefte voorzien en zal het abonnement van Ziggo bestaande uit standaard, film 1 en het pluspakket (binnenkort) kunnen worden opgezegd met een besparing van circa € 48 per maand. Hiervoor kan dan Film 1 en het pluspakket van KPN worden genomen (totaal iets van 23 Euro in de maand) waardoor we per maand circa 85 Euro kwijt zullen zijn. Per saldo voor ons een besparing van ruim 30 Euro per maand en daarbij als extra een "gratis" abonnement op HBO.

Samenvattend ben ik zeer content met het alles in een (nu standaard) pakket en compleet/samenbellen bij KPN. Behalve afgelopen zaterdag kan ik me niet heugen dat Internet er een tijd uit is geweest. Inmiddels hebben we getest met de twee interactieve TV kastjes en zowel boven als in de huiskamer kun je alles prima in HD zonder blokjes en haperingen bekijken (boven is aangesloten via een draadloos lichtnetadapter systeem van KPN). Wel is het opletten dat de helpdeskmedewerkers de juiste dingen doen. Ofwel altijd goed controleren dat wat er afgesproken is, ook daadwerkelijk zo is verwerkt. Ik heb meerdere keren foutjes kunnen ontdekken maar die zijn naar tevredenheid altijd goed opgelost. Maar dit is wel een punt van verbetering voor KPN.

Ondanks dat het wat lang is geworden toch een paar slotopmerkingen: Qua prijs zijn er wellicht voordeligere aanbieders mogelijk. Zo gebruiken we maar 3 of 4 zenders van het Pluspakket en wellicht een stuk of 10 van het standaard pakket. Inmiddels zijn er providers die een vrije keuzepakket aanbieden en daardoor ook goedkoper zijn. Maar als we alle faciliteiten die we nu hebben bij elkaar nemen en ook de prijs die we daarvoor betalen in ogenschouw nemen (met name de kortingen op de mobiele abonnementen hakken er goed in), biedt een alles in een compleet pakket ons veel voordelen. Tot slot nog een voorbeeld van een wat verborgen voordeel. Als routeplanner worden vaak apparaten gebruikt (eventueel je mobieltje) waarop software zit die regelmatig moet worden geüpdatet tegen soms een behoorlijke prijs. Maar met de grotere internetbundels is het prima mogelijk om zorgeloos b.v. google maps (nog steeds gratis) op je telefoon als routeplanner te gebruiken waarbij via 4G de kaartdata wordt verkregen (zelfs in satelliet view). Hierdoor vervalt het soms toch vrij kostbare updaten van de kaartdata en ben je er van verzekerd dat je de nieuwste kaartdata hebt.
Ik heb het internet/tv en telefoon pakket van Ziggo ( eerst UPC), maar heb een mobielabonnement van een andere provider.. Heb een paar maal meegemaakt dat internet en telefoon uitviel. Dan is het prettig om wel mobiel bereikbaar te zijn. Ik heb overigens in het verleden een Vodafoon abonnement gehad: regelmatig slecht bereik. Werd door Vodafoon van het kastje naar de muur gestuurd. Het zou o.a.aan mijn (zelfgekochte) telefoon liggen, 2 x een ander toestel geprobeerd, maar dat was het probleem niet. Steeds bedachten ze iets anders, maar het lag nooit aan Vodafoon....Nooit meer een Vodafoon abonnement voor mij. Nu een Youfone abo. prima, nooit meer storing en goed bereik, overal én ook nog een mooie prijs.
Reputatie 4
Badge +5
Ha Gyula,

XS4ALL biedt geen mobiele telefonie aan, dat klopt. Veel internetproviders/ tv-aanbieders bieden dit wel aan (oa Ziggo, KPN en Telfort). En dat ik bedoelde ik met mijn vraag hier bovenaan de Community: kies jij voor ...". Kun je uitleggen wat je bedoelt met 'de test klopt niet'. Welke test bedoel je ? Dank!

Gyula Halvax

ik heb net mijn abbonement opgezegd bij de KPN. Afgesproken dat de eind datum 7 januari zou zijn .tot mijn verbazing was het op de 30e al niet meer actief?

Na even bellen met de "*verwijderd*" de klantenservice van de KPN.

Kreeg ik als antwoord helaas kan niets voor u doen ,zeker iets foutgegaan op de afdeling,

*verwijderd* daar kunnen en willen niets voor je doen.

Meteen alles opgezegd ook mobiel abbonement.

Slechte klantenservice ooi
tot nu toe heb ik bij xs4all geen problemen gehad van het 3 in een pakket, het makkelijk via het modem de inkomende en uitgaande nummers te contoleren en ik heb een tel.nr. gekregen van xs4all om telefoonnummers te blokkeren bij telefonisch lastig vallen en een gratis firewall die goed werkt bij het aansluiten was kpn 1 dag te laat met de signalen over te zetten
Vera, Amsterdam. Ben al jaren voor internet, TV en vaste telefonie bij xs4all.

Omdat dit bij hetzelfde bedrijf behoort als KPN heb ik zojuist ook een mobiel telefonie-abonnement bij KPN afgesloten. Flinke korting en meer MB's en minuten op mobiel abonnement, bovendien plus-dienst op xs4all gratis. Adieu T-Mobile.

Reageer