Consumentenbond.nl

Klantgerichtheid Vodafone

  • 17 februari 2015
  • 12 reacties
  • 182 Bekeken

De klantenservice van vodafone is ver onder de maat. Men neemt de klant niet serieus (je wordt eerder behandeld als een klein kind dat een standje moet krijgen), men zegt wel "we gaan het oplossen", maar dat blijkt meer een soort window dressing dan dat ze werkelijk moeite voor je doen. Ze zijn niet transparant (ze kunnen niet onderling doorverbinden, voor het ene moet je dit nummer bellen, voor het andere, dat nummer, en elke keer sluit je weer achteraan de wachtrij van het volgende telefoonnummer, met normale wachttijden van rond de 20 minuten!!) Ze maken er (in mijn geval) een zooitje van (het is wel van 'dat maken we in orde', maar vervolgens doen ze het niet, of doen het verkeerde), en heeft (dus) onaanvaardbare lange wachttijden, zelfs bij het betaalde klantenservice nummer! Ik ben nu al vanaf 8-1-2015 een nieuwe abo aan het regelen, en werkelijk elk deelstapje gaat mis, met een grote hoop frustratie tot gevolg. Ik probeer er goede moed in te houden, positief te blijven (dat is me niet in elk geval gelukt helaas), en het niet op de inviduele medewerker te spelen. Maar uiteindelijk heb ik maar online een klacht ingediend. Het werd afgesloten met een bericht dat ongeveer als volgt gaat: "wat gebeurt er nu met uw klacht?.... een gespecialiseerd team van Vodafone gaat hier mee aan de slag om een voor u bevredigende oplossing te vinden"). Dat was 2-2-2015, het is 17-2 en ik heb er nooit meer wat van gehoord, en verwacht er ook niets meer van. Ik wilde dit vooral als signaal afgeven. Ik ben 43 jaar, heb verschillende mobiele abo's gehad, bij verschillende providers, en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad. Dit is de slechtste ervaring, zowel met mobiele providers, als met klantenservice van een bedrijf. Ik kan oprecht bijna niet geloven dat een bedrijf dat hier zijn geld mee moet verdienen zo te werk gaat (zou het de overheid zijn, dan zou je het nog snappen, bij wijze van). Het is alsof men bij Vodafone al weet dat het bedrijf binnenkort de deuren moet sluiten en alle medewerkers zo'n vreemde hilarisch-cynische-gelatenheid over zich krijgen.

12 reacties

Nee, ik zit bij T-Mobile. Ik geef ze een zeven, redelijk tevreden..
Switchen, Zsm.
Zeg je dat omdat je zelf negatieve ervaringen met ze hebt, ben benieuwd?
Ik heb dit topic trouwens verplaatst naar het relevante forum Computer & Elektronica & Providers, aangezien het daar ook beter vindbaar is.
Klinkt vervelend A Schutte.

Ik ben zelf geen klant van Vodafone, maar merk wel dat de webcare van bedrijven sneller dingen voor elkaar kan krijgen dan klantenservicecontact via de telefoon bijvoorbeeld.

Is dat herkenbaar?


Klinkt vervelend A Schutte.

Ik ben zelf geen klant van Vodafone, maar merk wel dat de webcare van bedrijven sneller dingen voor elkaar kan krijgen dan klantenservicecontact via de telefoon bijvoorbeeld.

Is dat herkenbaar?





Ja, ik denk het ook Stephan, misschien had ik het beter op dit manier kunnen regelen. Meer in het algemeen vind ik dat 'we' te weinig beseffen dat waar jij vanochtend een klant bent, ben je misschien 's middags zelf de dienstverlener, en misschien moeten 'we' elkaar ook meer als zodanig behandelen. Een moderne versie van 'wat u niet wilt dat u geschiedt...'


Nee, ik zit bij T-Mobile. Ik geef ze een zeven, redelijk tevreden..



Okay, daar heb ik ook wel eens gezeten, weet niet eens meer waarom ik weg ging, volgens mij ivm een goedkoper alternatief, niet zozeer ontevredenheid. Ik koos vodafone specifiek omdat zij als een van de (zeer) weinige providers, duosim bieden aan particulieren, en ik in een situatie zit waarin ik dit nodig heb, anders was ik zeker gebleven bij telfort, daar zat ik namelijk, of eigenlijk, technisch zit ik er nog een paar weken. En mijn kinderen hadden vodafone, en had daar positieve ervaringen mee. Maar hoe het tot nu toe gaat, sjonge sjonge, echt een heel aparte ervaring, doet een beetje archaÏsch aan


Ja, ik denk het ook Stephan, misschien had ik het beter op dit manier kunnen regelen. Meer in het algemeen vind ik dat 'we' te weinig beseffen dat waar jij vanochtend een klant bent, ben je misschien 's middags zelf de dienstverlener, en misschien moeten 'we' elkaar ook meer als zodanig behandelen. Een moderne versie van 'wat u niet wilt dat u geschiedt...'



Een meer menselijke benadering dus als ik het goed begrijp A Schutte, waarin iedereen verschillende rollen in deze maatschappij heeft? Zoals bijvoorbeeld medewerker bij de klantenservice?

Dat lijkt mij een mooi uitgangspunt ☺️
Ja inderdaad Stephan, dan zou de wereld er toch een stuk leuker uitzien 😉

We hoeven niet met elkaar mee te huilen, en je kunt als klant ook niet altijd je zin krijgen, dat is duidelijk, maar een beetje proberen in te leven, kan toch geen kwaad...
Hallo, Ik vind het heel moeilijk om in contact te komen met Vodafone. Tot nu toe moet ik of heel lang wachten en vaak worden doorverwezen, of ik moet boze reacties achterlaten op hun facebook-pagina. Erg frusterend, weet iemand nog een manier om snel in contact te komen met hen? Een email- of gewone adres bijvoorbeeld?

Vriendelijke groet, Anita
Reputatie 2
Badge +3


Hallo, Ik vind het heel moeilijk om in contact te komen met Vodafone. Tot nu toe moet ik of heel lang wachten en vaak worden doorverwezen, of ik moet boze reacties achterlaten op hun facebook-pagina. Erg frusterend, weet iemand nog een manier om snel in contact te komen met hen? Een email- of gewone adres bijvoorbeeld?

Vriendelijke groet, Anita

Geplaatst door A. Dickson op Nov 1, 2015.
Ik heb gemerkt dat het beste wat je kunt doen is alle contact met Vodafone vermijden. Geholpen word je toch niet, het geeft alleen maar ergernis. Zeg je abo zo snel mogelijk op, dat is het beste wat je bij Vodafone kunt doen. Ik heb bij Vodafone en overigens ook bij BEN alleen maar betaald zonder er wat voor terug te krijgen. Geen verbinding, server onvindbaar, zelfs een telefoongesprek lukte niet. Telefoon zelf instellen ook niet, voicemail moest door Vodafone erop gezet worden en dat kon 24 uur duren. Eraf halen hetzelfde. Misschien hebben ze dat nu wat verbeterd, ik zou het risico tochniet meer nemen.

Ik zit nu bij Simyo, een verademing, het werkt zoals beloofd wordt!
@A. Dickson: Als je een klacht hebt, kun je die ook voorleggen via ons klachtenkompas. Daar doen ze aan mee.

Reageer