Consumentenbond.nl

'Klanttevredenheid is een heuse obsessie voor ons'?

• 14 maart 2016
  • 0 reacties
  • 82 Bekeken

De afgelopen maanden hebben we meerdere artikelen bij Coolblue besteld. Van zowel de levering als het contact met de klantenservice en medewerkers in de winkel in Rotterdam was ik blij verrast.Des te meer ben ik zeer teleurgesteld in wat er afgelopen week is gebeurd.

Drie dagen geleden ben ik op zoek gegaan naar een laptop. Na in eerste instantie een idee te hebben een laptop te kopen van rond de 500 euro kwam ik toch na een bezoekje aan de winkel uit op een asus van 999 euro, maar omdat er een tweedekansje met 100 euro korting bestond, werd ik over de streep getrokken m te kopen. In de winkel kon dit niet, dus moest het online. Buiten gekomen heb ik de laptop direct besteld. Eerst via m'n ABN-rekening, maar ik besefte me dat ik m'n random reader niet bij me had en ik heb daarna betaald met m'n ING-app. Blijkbaar (bleek na contact met de klantenservice 2 dagen later, omdat ik m'n laptop niet op kon halen) was na de eerste pogingen tot betaling de bestelling automatisch geannuleerd. Ik heb echter gewoon een betalingsbevestiging gekregen.

Enfin, de medewerker van uw klantenservice beaamde direct dat de fout bij hen lag, maar dat het tweedekansje reeds verkocht was. Hij kon me 25 euro en later 50 euro ('wij (?) delen de schade') korting bieden.

Na een half uurtje hierover nagedacht te hebben en op de site van Coolblue gekeken te hebben waar ik terecht kon met m'n klachten was ik gesterkt door hun motto: 'Sorry, sorry, duizendmaal sorry. Klanttevredenheid is een heuse obsessie voor ons. Maar soms slaan zelfs wij de plank volkomen mis. En daar ben jij dan de dupe van. Dat mag natuurlijk niet gebeuren.' en heb ik terug gebeld.

De volgende medewerker kon na overleg niet meer bieden dan 50 euro korting of een alternatieve laptop 'met meer en betere specificaties'. Navraag bij mensen die er verstand van hebben liet me zien dat deze andere laptop bij bv besteproduct.nl een 6 op een schaal van 10 heeft. Dit stemt niet hoopvol.

En ik denk, hun eigen woorden indachtig, dat Coolbue op dit vlak de plank idd mis slaat. Niets in deze is te wijten aan een fout van mij, maar aan fouten van hun systeem. Ik heb een laptop besteld en binnen 5 minuten betaald. Deze is door een fout van Coolbue z'n kant verkocht aan iemand anders. Als zij hun eigen motto naleven verwacht ik eigenlijk niets anders dan een zelfde asus voor de betaalde prijs van 899 euro geleverd te krijgen.

Ik las eerder een soortgelijke situatie met Coolblue, dus ik ben niet de enige. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen tegen deze 'klantvriendelijkheid' aanlopen.

0 reacties

Geen reactie

Reageer