In de zomer 2019 kreeg mijn moeder van 80 Glasvezel. Handig want ze kon nu ook TV kijken via de Glasvezel en de Schotel opruimen. Het contract met XS4ALL werd opgezegd en de apparatuur werd teruggestuurd, zoals gevraagd door XS4ALL.
Toevallig bleek onlangs bij een controle van haar administratie, dat de automatisch incasso nog gewoon doorliep. Dik 2-jaar een factuur van €45!! Mijns inziens is dit een fout van beide partijen:
Mijn moeder van 80 had haar administratie beter moeten controleren.
Maar XS4ALL (als de meest klantvriendelijke Provider van Nederland) had moeten zien dat de verbinding sinds Aug 2019 niet meer actief was. “Is er een technisch probleem bij u…?”. Daarnaast heeft XS4ALL haar administratie niet op orde, dit bleek ook toen we reclameerden en ze niets terug konden vinden. XS4ALL bood aan ‘uit coulance’ een paar maand van de 2,4-jaar terug te betalen…
Na telefonisch en e-mail contact kwam er ondertussen een ‘oplossing’. In hun goedheid wilde XS4ALL wel 2 maanden terugbetalen. Ook zou het contract onmiddellijk worden beëindigd. U raadt het al: Ook dit kreeg de administratie van XS44ALL niet voor elkaar! Nu, maanden later en na vele dreig e-mails wordt haar Internet stopgezet (we storneerden elke afschrijving)…