Klantvriendelijkheid is ver te zoeken bij XS4ALL

• 27 January 2022
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Badge

In de zomer 2019 kreeg mijn moeder van 80 Glasvezel. Handig want ze kon nu ook TV kijken via de Glasvezel en de Schotel opruimen. Het contract met XS4ALL werd opgezegd en de apparatuur werd teruggestuurd, zoals gevraagd door XS4ALL.

Toevallig bleek onlangs bij een controle van haar administratie, dat de automatisch incasso nog gewoon doorliep. Dik 2-jaar een factuur van €45!! Mijns inziens is dit een fout van beide partijen: 

Mijn moeder van 80 had haar administratie beter moeten controleren. 

Maar XS4ALL (als de meest klantvriendelijke Provider van Nederland) had moeten zien dat de verbinding sinds Aug 2019 niet meer actief was. “Is er een technisch probleem bij u…?”. Daarnaast heeft XS4ALL haar administratie niet op orde, dit bleek ook toen we reclameerden en ze niets terug konden vinden. XS4ALL bood aan ‘uit coulance’ een paar maand van de 2,4-jaar terug te betalen…

Na telefonisch en e-mail contact kwam er ondertussen een ‘oplossing’. In hun goedheid wilde XS4ALL wel 2 maanden terugbetalen. Ook zou het contract onmiddellijk worden beëindigd. U raadt het al: Ook dit kreeg de administratie van XS44ALL niet voor elkaar! Nu, maanden later en na vele dreig e-mails wordt haar Internet stopgezet (we storneerden elke afschrijving)…

4 reacties

XS4ALL bestaat alleen nog als naam.
Het is nu KPN.

Als je de correspondentie nog hebt over de opzegging, maak je nog een kleine kans.

Reputatie 4
Badge +3

Het ENIGE dat niet veranderd is aan XS4ALL is de naam van 6 letters.

De rest is allemaal overgedaan aan KPN, (juridisch al een paar jaar geleden)

technisch zijn alle “specials”   het afgelopen jaar opgeruimd, hosting eigen hostnaam etc. etc. 

Vanaf januari is aangekondigd dat gebruikers in plukjes worden overgezet van XS4ALL IP adressen naar KPN adressen en KPN beheer regime.   Dus ook oude IP adressen verdwijnen.

De mail adressen blijven nog wel bestaan vziw.
Op dit moment is lidmaatschap van XS4ALL alleen maar een hogere dan nodig donatie aan KPN. 

kreeg afgelopen vrijdag een brief mbt de omzetting van mijn verbinding naar kpn, ik mail gestuurd of mijn PTR record (tbv eigen mailserver) over wordt gezet naar het nieuwe IP adres dat ik krijg. antwoord xs4all, heel vervelend voor U maar KPN ondersteund dit niet op de verbinding (klink klare onzin, is onwil en 5 minuten werk) men was wel zo ‘klant vriendelijk’ (dat ze het woord klant nog durven te gebruiken) om mij een link naar KPN zakelijk te sturen. dus van het beloofde er veranderd niets aan de dienst verlening voor bestaande xs4all klanten is ook GELOGEN, 20 jaar bij die club en op deze manier behandeld worden.. schandalig

Reputatie 4
Badge +3

KPN KAN en WIL dat niet ondersteunen.   (Het is niet voor niets dat Freedom.nl is opgericht).

Op Management niveau is XS4ALL nog steeds XS4ALL  zelfde 6 letters, en de kosten van XS4ALL gaan alleen maar omlaag tot straks bijna 0 domainnaam en registratie in merken register, kortom daar een Win Win...)

De hardware waar XS4ALL op draaide wordt meer en meer de nek omgedraaid en verhuist naar het KPN regime.   KPN tools en KPN netwerk.  IN het KPN netwerk is het GEEN 5 minuten werk omdat er geen workflows voor bestaan, reverse DNS is eenmaal ingesteld bij aanmaake van de netwerk reeks.  Je kan klant worden bij KPN Zakelijke markt, en dan gaat iemand (tegen betaling) al jouw wensen implementeren. …. 

Reageer