Consumentenbond.nl

Kobo auro

Ik heb een Kobo aura gekocht. Ben druk bezig met alles uit te proberen. Is het nomaal dat als je van de ene bladzijde naar de volgende gaat, het scherm tussen door even negatieg wordt (dus zwart met witte letters)

16 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Dat effect heb je bij meer eReaders voor zover ik weet. Ik weet niet wat u precies bedoelt, maar ik denk dat het effect dat u heeft ook te zien is op review-video's zoals ?
Ja ik heb dat ook soms, ik weet niet waar het door komt. Ik lees nu al weer 4 maanden op mijn Kobo aura en ben er erg blij mee.

het enige probleem dat ik heb dat ik boeken van de bieb er niet op kan krijgen (wat juist de bedoeling was)

Ik heb Adobe digital edition 4.0 aangemaakt (al eerder voor de tablet en dat overzetten ging zonder problemen) maar nu kan ik op de een of andere manier de authorisering niet voor elkaar krijgen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Reputatie 5
Badge +6
het enige probleem dat ik heb dat ik boeken van de bieb er niet op kan krijgen (wat juist de bedoeling was) Ik heb Adobe digital edition 4.0 aangemaakt (al eerder voor de tablet en dat overzetten ging zonder problemen) maar nu kan ik op de een of andere manier de authorisering niet voor elkaar krijgen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Ik begreep altijd dat http://calibre-ebook.com/ DE tool is (was?), ook voor het omzetten naar diverse formaten, dus misschien is dat ook voor uw probleem een oplossing/workaround?
ik heb hetzelfdeprobleem met e-books van de bibliotheek. Neem nu de reader mee naar de bibliotheek. Misschien dat zij een oplossing weten.
Ik heb calibre gedownload en ga het proberen. Indien het niet lukt dan horen jullie het nog wel. Bedankt voor de reactie.
Calibre converteert tussen formaten maar helpt in principe niet met DRM.
Reputatie 2
Badge +3

Ik heb een Kobo aura gekocht. Ben druk bezig met alles uit te proberen. Is het nomaal dat als je van de ene bladzijde naar de volgende gaat, het scherm tussen door even negatieg wordt (dus zwart met witte letters)

Beste G.M. van der Linden, wij zijn geinteresseerd in uw mening over de Kobo Aura; misschien wilt u hier een review achterlaten? Bedankt!
Ja volgens mij werkt calibre ook niet.

Ik heb bij Firefox nu e-pub gedownload, misschien dat het nu gaat werken.

Kom deze week niet aan proberen toe, maar reactie of het werkt komt wel. Alleen later.
Het is onbegrijpelijk dat de Kobo's er bij de consumentenbond zo goed uitspringen.

Mijn eigen Kobo liep vast en was op geen enkele manier te resetten (ook niet door de leverancier). Stuk dus. Nu blijkt dat dat een zeer veel voorkomend probleem is bij de Kobo's.

Dat zou de consumentenbond in hun test moeten opnemen.

Verder mis ik bi de tests een beoordeling mbt de ergonomie. De meeste readers, waaronder Kobo, hebben een touchscreen dat niet is uit te schakelen. In klinische test zal dat niet opvallen maar ga eens relaxed in een ligstoel, hangmat of bed liggen lezen. Af en toe draai of schuif je en dan moet je de reader met ÉÉn hand vasthouden. Tien tegen een dat je per ongeluk het screen raakt met de vreemdste effecten tot gevolg. 20 pagina's vooruit, lettertype 10 keer zo groot, 30 seconden wachten op niks, terug naar de homepage of een of ander wazig menu, woordenboek geopend, etc etc etc.

Kortom, een test met ookgkleppen.
Reputatie 2
Badge +3
Beste P.Berghs,De klachten over Kobo e-readers zijn bekend bij ons. Over de Kobo Glo hebben we een paar jaar geleden veel gemixte reviews gehad: zowel heel positieve als negatieve (vooral vastlopers). In de e-reader test ervaren we echter geen problemen met vastlopers van Kobo. Dit zijn problemen die naar verloop van tijd opkomen en testen op duurzaamheid doen we niet (kost teveel tijd en geld). Met een review kunt u in ieder geval uw ervaring delen met andere bezoekers van de site (op deze pagina staan de Kobo e-readers die we getest hebben).

Over onze test: we testen het gebruiksgemak van elke e-reader, ergonomische aspecten spelen ook mee. Uw punt over aanraakschermen is een goede: hoe dunner de rand om het scherm, hoe makkelijker je het scherm raakt, is de ervaring. De effecten die u beschrijft, komen niet in de mate voor die u beschrijft (om welk model gaat het eigenlijk?). Uw opmerking over het uitzetten van een touchscreen, begrijp ik niet zo goed. Je kunt het scherm van alle e-readers in stand-by zetten of uitschakelen, maar je kunt het scherm tijdens het gebruik niet uitschakelen, bij mijn weten. Misschien kunt u dat verduidelijken? Bedankt alvast!

Groet,

Stefan
Dat de-activeren van het touchscreen was een faciliteit op een Sony reader.

Met een knopje bovenaan kun je heel eenvoudig het "touchen" en "swipen" uitschakelen. Het scherm reageerde dan niet meer op aanraking. Je kon dus heel eenvoudig kiezen tussen de fysieke bladerknoppen en het "swipen". Ik gebruikte altijd de bladerknoppen en kon de ereader dus vasthouden zoals ik wilde. Als ik naar het menu moest om andere handelingen te verrichten zet ik het touchscreen weer aan. Zo simpel kan het zijn.

Mij Kobo betrof trouwens een Kobo Aura. Ik heb nog steeds kramp in mijn handen van dat ding. Tip: ga bij het testen van het gebruiksgemak eens in een hangmat liggen, neem een drankje en laat een paar keer de telefoon gaan. Dan begrijp je wat ik bedoel met "onhandig".
Badge
Hallo,

ik kon geen ander passend topic vinden en had ook niet het idee dat het zinvol was om een geheel nieuwe aan te maken, dus ben ik zo vrij even door te gaan op bovenstaande gesprekken.
ik wil een nieuwe ereader en had mijn oog laten vallen op de beste koop (Kobo aura edition 2). Voor zover ik kan lezen op de website van kobo zelf zou je met adobe digital alle formaten, waar dan ook vandaan op de ereader moeten kunnen plaatsen.

Nu las ik de reviews en eerlijk gezegd schrok ik hier een beetje van en hierboven in de community wordt het niet beter. Dus ik ben toch bang voor een kat in de zak , ondanks het goede testresultaat. En dan is 120,- toch net wat teveel.

De ereader is in sept 2016 getest, waarom is deze na zoveel negatieve reacties niet meegenomen in de test van april 17?
Wat is nu de mening van de consumentenbond?

alvast bedankt voor de reactie
groetjes

Richard Baeke

De ereader is in sept 2016 getest, waarom is deze na zoveel negatieve reacties niet meegenomen in de test van april 17?

In 2017 zijn nieuwe readers getest maar de test uit 2016 is gewoon geldig. Over het omgaan met negatieve feedback op een product moet de bond maar zelf antwoord geven.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @A. Deen en @Baeke,

Jullie melding is doorgegeven aan de betreffende collega binnen de organisatie.
Wellicht kunnen jullie nog wat informatie verkrijgen uit het bericht van collega @Stefan hier boven.

Fijn weekend!
Reputatie 2
Badge +3
De Kobo Aura Edition 2 hebben we in september 2016 getest en die resultaten zijn gepubliceerd in april. De Edition 2 is in het afgelopen jaar veel meer verkocht dan andere e-readers (van Kobo zelf, maar zeker van andere merken). Van de Edition 2 zijn er tussen september 2016 en juni 2017 ongeveer 85.000 verkocht. Van het bestverkochte model dat geen Kobo is, zijn er in dezelfde periode nog geen 3000 verkocht. Je kunt op basis van deze cijfers verwachten dat je klachten van gebruikers over de Edition 2 veel eerder tegen zult komen in reviews. Dat zal ook gelden voor andere Kobo e-readers. We houden natuurlijk wel de vinger aan de pols. Bij grote problemen ondernemen we actie richting Kobo.
Mijn Kobo Aura (net geen 2 jaar oud) liep recent vast. Alles gedaan wat ik kon vinden om hem terug aan de praat te krijgen. Uiteindelijk ondersteuning gevraagd bij Rakuten. Wel een mail gekregen om een tevredenheidsonderzoek in te vullen, maar geen advies gekregen. Van deze service word ik niet blij dus. Als hij werkt vind ik het overigens wel een prima e-reader.

Reageer