Beantwoord

Kobo via usb verbinden met laptop lukt niet

• 1 October 2019
  • 35 reacties
  • 50515 Bekeken

Hallo!
Het lukt me niet om mijn Kobo Glo en de Kobo Aura H20 edition 2 van mijn dochter te verbinden aan mijn laptop. Eerder lukte dat wel. Als ik een Kobo via een usb-kabel (maakt niet uit welke poort) verbind aan mijn laptop, dan wordt de Kobo opgeladen en verder gebeurt er niets. Eerder vroeg de Kobo of hij verbinding mocht maken met de laptop, nu krijg ik die melding niet meer, waardoor de laptop de Kobo ook niet ziet.
Ik wil graag via Adobe Digital Editions boeken op beide Kobo's kunnen zetten, vanwege de boeken die ik leen via de online bibliotheek.
Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Stefan 1 October 2019, 17:06

Bekijk origineel

35 reacties

Is er nu al iemand die een oplossing heeft om mijn MacBook Air M1 te verbinden met mijn KOBO AURA H2O?

Ik kan me ergens herinneren dat mensen er een usb-hub tussen gezet hadden en dat het toen werkte.

Bij aankoop MacBook Air heb ik een USB-C to USB kabeltje gekocht, helaas werkt dit niet. Ene zijde in Mac, andere zijde gekoppeld aan mijn oplader die bij de KOBO was. Niemand kan mij helpen : niet Apple, niet KOBO, niet Coolblue, contact gehad met Allekabels klantenservice : niets opgeleverd ☹️

Is er nu al iemand die een oplossing heeft om mijn MacBook Air M1 te verbinden met mijn KOBO AURA H2O?

Ik kan me ergens herinneren dat mensen er een usb-hub tussen gezet hadden en dat het toen werkte.

Bij aankoop MacBook Air heb ik een USB-C to USB kabeltje gekocht, helaas werkt dit niet. Ene zijde in Mac, andere zijde gekoppeld aan mijn oplader die bij de KOBO was. Niemand kan mij helpen : niet Apple, niet KOBO, niet Coolblue, contact gehad met Allekabels klantenservice : niets opgeleverd ☹️

Het ligt aan Apple maar die zullen niets garanderen. Ik meen me te herinneren dat het in combinatie met een hubje wel werkte. 

Reputatie 5
Badge +5

Heb je de usb2 hub wel correct aangesloten? Ik heb een plaatje gemaakt waar het wordt uitgelegd:

De opstelling kun je testen door in de usb2-hub een usb-stick aan te sluiten met daarop enige bestanden, dus die je ziet als je de stick rechtstreeks in de MacBook stopt. Als je die bestanden ziet via de usb2-hub s die correct aangesloten.

Zo'n usb2 hub is nog wel te vinden in de kringloopwinkels.

Ik ga dadelijk naar een computerwinkel om te zien of het met een hubje werkt. Als het lukt, laat ik het weten. Dankjewel (hopelijk) 😉.

Het hubje werkt: ongelooflijk!! Na 2 jaar kan ik e-books via mijn Macbook downloaden. Dankuwel heren. Kostprijs 40€, maar de ergernis is weg.

Het hubje werkt: ongelooflijk!! Na 2 jaar kan ik e-books via mijn Macbook downloaden. Dankuwel heren. Kostprijs 40€, maar de ergernis is weg.

Het kan een stuk goedkoper via Ali maar dan moet je wel twee weken wachten en weten wat je bestelt. Kunt u nog even aangeven, ook voor mensen die er eventueel nog achteraankomen, wat u voor type u heeft gekocht, vooral het type poorten.

Reputatie 5
Badge +5

Het gaat er juist om een simpele usb2-hub te gebruiken, dus geen verwarring gaan stichten met type poorten en zo… ;-)

Het gaat hooguit nog over de usb-kabels, moeten meer kunnen dan alleen laden, dus waarschijnlijk vier aders hebben. Vandaar mijn tip over die usb-stick, die 'zie’ je alleen maar met de juiste usb-kabel.

Het gaat er juist om een simpele usb2-hub te gebruiken, dus geen verwarring gaan stichten met type poorten en zo… ;-)

Ik wil graag ff zeker weten welke type hij heeft gekocht.

Heren: ik ben geen hij, maar een zij, maar dat kan je niet zien, want ik ben hier nieuw en heb mijn profiel nog niet bijgewerkt. Nog erger: ik ben Belgische 😉.

Ik heb het in de winkel getest. Na een geslaagde data-overdracht naar mijn Kobo heb ik volgende gekocht: (ik denk, want is onduidelijk of het een A is) merk ADJ, HB018 HUB dock type-C multiport. Dit is kabel met type-c connector (moet in de Mac) + USB A (deze die ik gekocht heb, heeft 3 poorten en in één poort wordt het KOBO kabeltje geplugd). Deze HUB heeft ook nog een micro SD card reader, maar dat is hier niet van toepassing. Missie geslaagd: ik heb 7 boeken deze namiddag via mijn Mac op mijn Kobo gedownloadt. Een happy Diane 😀

@Gebruiker1661182654 Hoi Diane, je hebt precies gedaan wat ik ook gedaan zou hebben, laat de winkel maar eerst demonstreren. Het is dus een usb 3 exemplaar, hetgeen bevestigt wat ik al vermoedde dat werkt (ook).

Reageer