Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon
Beantwoord

Koppelingen in mail

• 14 november 2017
  • 11 reacties
  • 207 Bekeken

Ik gebruik het programma Windows 10 en het mailprogramma Windows mail. Ik kom nu tot de ontdekking dat ik de koppelingen in mijn toegestuurde mails, niet meer kan openen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Weet iemand raad?
icon

Beste antwoord door Fred B. 14 november 2017, 18:01

De informatie van Raoul kan best correct zijn maar is wel gedateerd (5 jaar). De gebruikersinterface voor het wijzigen van de default browser is inmiddels wel aangepast. Overigens ben ik geen fan van het standaard Windows 10 mail programma. Thunderbird is ook gratis en kan veel meer.

Kijk overigens wel uit met het klikken op linkjes in je mail, daar kunnen nog wel eens linkjes tussen staan die je niet direct herkent als malafide maar dat wel zijn.

https://www.cnet.com/news/heres-how-to-set-your-default-browser-in-windows-10/
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Probeer eens wat er gebeurt als je het bestand eerst download en het dan in de verkenner gewoon door te klikken open maakt. Als hij het dan ook niet doet staan je defaults voor dat bestandstype niet goed.
Reputatie 5
Badge +6
Helpt https://www.raymond.cc/blog/fix-general-failure-when-open-link-or-url-from-outlook-and-windows-mail/ ?
Ik weet niet precies wat je bedoelt. Ik krijg b.v. een mail waarin staat dat jij gereageerd hebt op mijn vraag. Dan staat er: "Bekijk de reactie." Als ik hierop klik gebeurt er niets. Als ik er met mijn andere muisknop op klik en dan "koppeling openen" aanklik gebeurt er ook niks.
Reputatie 7
Je default browser staat niet goed, zie het verhaal van Raoul.
De informatie van Raoul kan best correct zijn maar is wel gedateerd (5 jaar). De gebruikersinterface voor het wijzigen van de default browser is inmiddels wel aangepast. Overigens ben ik geen fan van het standaard Windows 10 mail programma. Thunderbird is ook gratis en kan veel meer.

Kijk overigens wel uit met het klikken op linkjes in je mail, daar kunnen nog wel eens linkjes tussen staan die je niet direct herkent als malafide maar dat wel zijn.

https://www.cnet.com/news/heres-how-to-set-your-default-browser-in-windows-10/
Betekent dat dat ik dat programma "File monitor" moet downloaden?
nee , stel gewoon je standaard browser opnieuw in. De Cnet uitleg laat zien hoe je dat doet.. Die browser is vaak Edge, Chrome of Firefox.
Ik heb nu mijn standaard browser opnieuw ingesteld en zie, het werkt weer zoals het moet.
Allen heel erg bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +7
Fijn dat je vraag beantwoord is @Peter K.!
Zou je een antwoord als beste antwoord willen kiezen?
Dan komt er boven je topic te staan dat je vraag beantwoord is, en hebben andere gebruikers hopelijk ook veel aan je topic.

Bedankt!
Hallo Monique.
De mail van Fred B. waarin hij de link zet om je browser opnieuw in te stellen, dat heeft mij het meest geholpen.
Vriendelijke groeten....................Peter
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Peter,

Onder elke reactie staat een knop met "beste antwoord". Zo kan je hem eventueel ook zelf alvast kiezen.
Voor nu bedank ik je hartelijk voor je antwoord en geef ik aan dat Fred zijn reactie jou het meest geholpen heeft.
Bedankt voor je topic en je reactie!
Hopelijk tot snel!

Reageer