Beantwoord

koptelefoon aansluiten op televisie

Ik wil een koptelefoon aansluiten op mijn Samsung tv. Heb alleen hdmi, optisch en usb aansluitingen.

Kan dat via usb naar jack 3.5 mm?

icon

Beste antwoord door R.J. Eshuis 4 mei 2021, 15:43

Dat is UE49NU7100W

Die kan inderdaad geen bluetooth hebben (wel een beetje suf), heeft zeker geen 3,5mm jack en ik moet mij wel heel sterk vergissen als die een audiosignaal op de USB kan leveren.

Optisch naar audio is de goedkoopste optie, HDMI naar audio kan ook maar is een stuk duurder.

Bedankt, ik heb er een besteld.

Bekijk origineel

25 reacties

Heeft u een koptelefoon met een héél lang snoer of nog zo'n analoge draadloze koptelefoon want anders is bluetooth misschien simpeler maar usb naar 3,5mm bestaat gewoon. Gewoon even googelen en bestellen bij uw favoriete bruingoed of kabel leverancier.

PS check wel dat uw televisie een audiostream op de usb poort kan produceren want anders valt er niets te converteren.

Hoe kan ik checken of er een audio stream kan zijn via usb?

Wat zegt uw handleiding? Ik heb mijn eigen Samsung even opgezocht maar die kan het niet en ik krijg een beetje het gevoel dat het nooit kan. Ik kan voor geluidsuitvoer kiezen uit de interne luidsprekers, optisch uit of bluetooth.

Dat idee heb ik eigenlijk ook.

Wie weet raad?

Nogmaals, waarom geen bluetooth?

Ik zou een toslink hoofdtelefoon convertor/versterker kopen.
Audio streamen op usb, is maar de vraag of dit werkt.
Of een draadloze hoofdtelefoon kopen die op de toslink werkt.

usb naar 3,5mm bestaat gewoon.

Dan heb je het over een audio kaart die op usb werkt.
Op een pc zal dat wel werken.
Op de tv is de kans heel klein.

usb naar 3,5mm bestaat gewoon.

Dan heb je het over een audio kaart die op usb werkt.
Op een pc zal dat wel werken.
Op de tv is de kans heel klein.

Daar waren we al, de converter is het probleem niet maar TV produceren geen audiostream op hun usb poort. Optisch naar 3,5mm bestaat ook en dat moet werken. Ah, Ik zie dat je al een voorbeeld hebt staan. 

De vraag is of het geluid dan nog synchroon is.

Ik vind een tv zonder headphone out wel bijzonder. Zit dat er echt niet op? (handleiding) Soms zit de aansluiting verborgen op een “handige” plek.

Reputatie 5
Badge +4

@R.J. Eshuis houdt ons in spanning door maar niet het type tv op te willen geven. Maar er is al paar keer gereageerd dat Bluetooth de oplossing zou kunnen zijn. 

Reputatie 5
Badge +4

Je kunt audio gewoon uit de HDMI halen.

@R.J. Eshuis houdt ons in spanning door maar niet het type tv op te willen geven. Maar er is al paar keer gereageerd dat Bluetooth de oplossing zou kunnen zijn. 

Het Samsung 7 serie.

Reputatie 5
Badge +4

Een alternatief van optisch naar koptelefoon:

Reputatie 5
Badge +4

Zoals te verwachten heeft zo’n dure tv ook bluetooth:

Opmijn tv zit geen bluetooth. Ik heb Samsung gebeld volgens hen kan het gewoon met een kabeltje usb naar jack 3.5 mm. Zou bij Action te koop zijn. Ik kon het daar niet vinden.

Opmijn tv zit geen bluetooth.

Dat verbaast me, heeft u het volledige typenummer?

Dat is UE49NU7100W

Reputatie 3
Badge +3

Dat kan: Geen bluetooth.

Het staat ook in de handleiding dat regio verschillen het mogelijk maken dat er geen BT in zit.

Zie pagina 106:

https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-UE49NU7100/preview-handleiding-837967.html?page=106

Ik zal nog eens naar USB naar 3.5 jack kunnen kijken maar daar heb ik nog nooit van gehoord en er zit ook geen versterker tussen die het koptelefoon waardig zou maken.

ik gebruik zelf een kastje, want net als bij u zit er op de TV wel een digitale uitgang:

Bron: https://tweakers.net/pricewatch/1170545/samsung-ue49nu7100-zwart/specificaties/

Aansluiting (audio) Audio Digitaal (S/PDIF)

Dit is een voorbeeld in de link eronder.  Die ik heb is niet meer te koop.

https://www.onlinekabelshop.nl/digitaal-naar-analoog-audio-converter-met-hoofdtelefoon-versterker

Reken op zeker vanaf 20 euro, bestel het via een webshop zodat u het eerst kunt testen en anders terug kunt sturen of u moet een goede relatie met uw lokale winkel hebben die deze service ook biedt.

Edit: De USB naar 3.5 jack aansluiting optie.

https://www.allekabels.nl/usb_accessoires/usb_naar_audio_tulp_jack.html

Dat is in feite in een adapter/omvormer.  Maar zoals reeds eerder opgemerkt werd, de USB aansluiting moet dit we ondersteunen, op PC’s/laptop  is dat meestal  gebruikelijk maar bij TV’s?

De Audio Digitaal (S/PDIF) uitgang icm het kastje zou zeker moeten werken, het staat zelfs in de naam… Audio.

Reputatie 6
Badge +3

Opmijn tv zit geen bluetooth. Ik heb Samsung gebeld volgens hen kan het gewoon met een kabeltje usb naar jack 3.5 mm. Zou bij Action te koop zijn. Ik kon het daar niet vinden.

Met een kabeltje, dat kan nooit werken. Als er al audio op de usb aansluiting zit is het digitaal. Je heb minstens een omzetter nodig die dat digitale usb formaat omzet naar analoog. Als je bovendien een traditionele hoofdtelefoon hebt zonder versterker dan moet je die ook nog erbij hebben. Je hebt dan iets nodig wat free spirit aangaf.

Dat is UE49NU7100W

Die kan inderdaad geen bluetooth hebben (wel een beetje suf), heeft zeker geen 3,5mm jack en ik moet mij wel heel sterk vergissen als die een audiosignaal op de USB kan leveren.

Optisch naar audio is de goedkoopste optie, HDMI naar audio kan ook maar is een stuk duurder.

Dat is UE49NU7100W

Laat nog even weten hoe het afgelopen is:thumbsup:

Hij komt donderdag. Ik laat het weten.

Ik heb besteld met tulpsteker uitgang om via de versterker te kunnen verbinden

Via Bol 9,99.

Via Bol 9,99.

Werkt prima. Alleen met de Horizon box van Ziggo niet synchroon.

YouTube via telefoon naar TV gaat goed.

Via Bol 9,99.

Werkt prima. Alleen met de Horizon box van Ziggo niet synchroon.

YouTube via telefoon naar TV gaat goed.

Kijk even in de instellingen van de TV of u niet een optie hebt om het geluid in de tijd voor- en achteruit te schuiven zodat het synchroon loopt. Dat zou erop moeten zitten.

Reageer