Koptelefoon voor een piano silencer

• 19 January 2022
  • 4 reacties
  • 107 Bekeken

Kan ik voor een piano slencer elk type koptefoon gebruiken ?

Of geeft een draadloze koptelefoon teveel vertraging ?

En geldt dat ook noise canceling ?

4 reacties

Welk systeem heb je in gedachten en geven die hier zelf geen advies over?

Electronische muziekinstrumenten moet je echt met een bedrade koptelefoon bespelen. De latentie, de geluidsvertraging dus, van bluetooth koptelefoons is nog altijd te groot. Er zijn in het topsegment van de koptelefoons er die een lagere latentie hebben, maar dan moet je wel een versterker kopen die ook bluetooth zendt met lage latentie. Een bedrade koptelefoon kun je direct in het muziekinstrument steken. Met een versterker met bluetooth krijg je te maken met twee extra signaalconversies: van instrument naar versterker, en van versterker naar bluetooth zender. Extra vertraging  van het signaal is daardoor mogelijk. 

Reputatie 6
Badge +5

Kan ik voor een piano slencer elk type koptefoon gebruiken ?

Ik heb meerdere digitale piano’s en veel koptelefoons gehad/gebruikt. Bedraad is en werkt het beste, is mijn ervaring. Geen vertraging en storingen, zoals @Henk Paulus ook al aangeeft. Verder vind ik het van belang dat met name de lage tonen van een piano goed overkomen en hij comfortabel is. Koptelefoons met extra bas en noice canceling, mijd ik.  Een simpele gemiddelde prijs koptelefoon, zonder verdere poes pas, heb ik het meeste plezier mee.

Bedraad is beter.
Ga naar een winkel waar ze hoofdtelefoons voor muzikanten verkopen.
Luister naar je muziek en kies er een die past bij jouw beleving.
Ik zou met een instapmodel van Beyerdynamic  beginnen te luisteren.

Reageer