Consumentenbond.nl
Beantwoord

Kwaliteit digitale televisie Ziggo, XS4ALL, Tele2

• 6 januari 2018
  • 5 reacties
  • 1009 Bekeken

In de provider vergelijker zie ik dat de kwaliteit van digitale televisie van Ziggo (kabel) en Tele2 (glasvezel) een stuk lager wordt gescoord (6,2) dan die van XS4ALL (glasvezel, 7,6). Hoe is de score tot stand gekomen en waardoor wordt dit verschil in kwaliteit veroorzaakt?
icon

Beste antwoord door Silvia_Smit 8 januari 2018, 16:21

De scores van het onderzoek de ProviderMonitor zijn gebaseerd op ervaringen van duizenden klanten: over onze alles-in-1-provider test. De ervaren kwaliteit van digitale tv komt niet alleen door storingen (wel een grote oorzaak van lagere cijfers), maar men beoordeelt ook de beeld-& geluidskwaliteit, stabiliteit en betrouwbaarheid van het televisie-signaal. En klanten geven ook een oordeel over de kwaliteit van de apparatuur.

Indien providers een 'zelfde' product leveren, dan kan de doorgifte van het signaal, andere apparatuur en kabels thuis ook nog voor verschillen zorgen.
Bekijk origineel

5 reacties

Ik zie nu in de provider testresultaten dat de lagere score van Tele2 en Ziggo wordt toegeschreven aan het hogere aantal storingen. Ik ben nog steeds benieuwd of er verschil in beeldkwaliteit is tussen de providers. Wij hebben momenteel een Tele2-abonnement via glasvezel, en ik ben maar matig tevreden over de beeldkwaliteit. Wat mij met name stoort, is dat bij een effen gekleurde achtergrond regelmatig "halo's" te zien zijn. Dit gebeurt ook bij HD zenders. Komt dit verschijnsel ook voor bij andere aanbieders?
Reputatie 7
Badge +4
Wij hebben internet en interactieve tv van Telfort via glasvezelkabel en dat werkt perfect.
En hun tarieven zijn ook nog eens gunstig.
Goed om te weten, Ekokok, bedankt!
XS4All, KPN, Telfort, NLE leveren allemaal hetzelfde tv product met mogelijk andere optie- en pakketsamenstelling en prijsstelling. Of deze lijst compleet is weet ik niet.
Reputatie 3
Badge +5
De scores van het onderzoek de ProviderMonitor zijn gebaseerd op ervaringen van duizenden klanten: over onze alles-in-1-provider test. De ervaren kwaliteit van digitale tv komt niet alleen door storingen (wel een grote oorzaak van lagere cijfers), maar men beoordeelt ook de beeld-& geluidskwaliteit, stabiliteit en betrouwbaarheid van het televisie-signaal. En klanten geven ook een oordeel over de kwaliteit van de apparatuur.

Indien providers een 'zelfde' product leveren, dan kan de doorgifte van het signaal, andere apparatuur en kabels thuis ook nog voor verschillen zorgen.

Reageer