Lage fps op high-end pc HELP AUB

• 21 July 2022
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

Ik heb zojuist mijn eerste pc gebouwd nadat ik eerder een pre-built had. Het bouwproces verliep goed, dus besloot ik een paar games te installeren. Als ik een game op de pc probeer te spelen, haal ik maar rond de 80fps-130fps. Zelfs op lage instellingen krijg ik nog steeds geen fps-verbetering. Ik heb ALLES geprobeerd om het probleem op te lossen, zoals: schone Windows-installatie, bijgewerkte bios, volledig schone installatie van stuurprogramma's, Nvidia-configuratieschermoptimalisatie, bioscontrole, firmwarecontrole en nog veel meer. Ik heb Taakbeheer geopend tijdens het spelen van het spel en het cpu-gebruik is ongeveer 70%, terwijl het gpu-gebruik ongeveer 12%-30% is. Ik weet zeker dat dit niet klopt, want ik heb eerder met pc's gewerkt. De temps zijn altijd onder de 30 ° C als ik mag toevoegen. Het zijn dagen van probleemoplossing geweest en op dit moment zit ik vast. Help alstublieft.

PC-specificaties:

12gen i-5 12400 rtx 3080 16gbs ram B660-A moederbord 850watt voeding.

3 reacties

Ik denk dat Tweakers een beter medium is voor deze kwestie… **gathering.tweakkers**

Reputatie 2
Badge +4

Het probleem ligt bij je AsRock moederbord: https://www.youtube.com/watch?v=LlXnkr8Ed9Y

Als je een retail versie van Windows 10 hebt gekocht mag je dezelfde installatie-DVD gebruiken om een nieuwe moederbord van een andere fabrikant te laten installeren. Maar, als het een OEM DVD is dan moet je een nieuwe installatie DVD kopen.

Het moederbord is een zeer belangrijke onderdeel van een PC en het loont de moeite wel een A-merk soort te kopen zoals die van Gigabyte, ASUS, DFI enz.

Reputatie 5
Badge +6

Foutje, gaat niet meer weg.

Reageer