Consumentenbond.nl

Lage internetsnelheid Tele2 en T-mobile regio Sittard/Geleen/Heerlen

  • 14 februari 2021
  • 18 reacties
  • 159 Bekeken

Badge

 

Ik ping zo af en toe mijn internet snelheid, en tot voor kort lag dat altijd rond de 85Mbps. Bedraad,thuis.

( dus niet via WiFi en niet mobiel )

 

Nu heb ik onlangs weer eens gekeken en kwam mijn internet snelheid structureel ( een paar keer

op een andere server gepingt) , rond de 55 Mbps uit.

 

Eerst maar eens even gekeken op de webpagina van Tele2, of daarover iets te lezen viel, o.a. over

de nu geldende abbo vormen.

( En m.b.t. mobiel internet zag ik wel wat klachten , maar niet zo zeer duidelijk over bedraad, thuis. )

 

Voor meer info wordt je nu doorverwezen naar de T mobile pagina, en daar zijn de abbo’s

nu als volgt  Laag adsl : 50 Mbps, Hoog : 100 Mbps

 

Dus het lijkt mij erop dat ik nu een lagere internet snelheid krijg via het T mobile netwerk

maar nog steeds betaal voor het indertijd afgesloten abbo van Tele 2.

 

(P.s.  Ik heb wel nog het verouderde modem van Tele 2, een nieuwer werd mij een jaar

geleden toegezegt, maar er zal wel “ Corona” zout in het eten zijn gevallen , pun

intended :)  )

 

( N.B. tevens is mijn ip adres veranderd , niet direct een oorzaak maar ook wel een hint dat

ik nu op een ander netwerk zit )

 

Ik zie graag wat onderbouwde reacties tegenmoet .


18 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Mijn provider geeft met enige regelmaat een ander IP adres af, terwijl ik toch op hun netwerk blijf.

Ik.vind het verschil wel erg groot, zo'n 30Mb. Misschien is de migratie nog niet helemaal rond in uw wijk of heeft u inderdaad een ander modem nodig.

 

Even aangenomen dat alles zo is als u het beschrijft, welke voorwaarde staat er dan op papier in uw contract die niet wordt nageleefd?

Je haalt wel wat dingen door elkaar.
Mijn ping zit meestal op 4ms
ADSL haalt die snelheid helemaal niet, het zal wel VDSL zijn.
Wat is jouw meet methode?
Ik test via https://www.speedtest.net/

 

Testresultaat

 

Badge

Je haalt wel wat dingen door elkaar.
Mijn ping zit meestal op 4ms
ADSL haalt die snelheid helemaal niet, het zal wel VDSL zijn.
Wat is jouw meet methode?
Ik test via https://www.speedtest.net/

 

Testresultaat

 

 

Nou, excuseer mijn versimpeling van termen..  m.b.t. “ ping”  ,  ik heb het gewoon over de internet snelheid..  en iedereen die een dergelijke test wel ens doet, snapt het verschil tussen daadwerkelijke

ping ( de reactie tijd ) en internet snelheid ook wel.

 

En ik doe die test meestal ook met “ speedtest “ zoals in de afbeelding staat weergegeven.

M.b.t IP adres, zei ik dus al dat het niet direct de oorzaak zal zijn, maar wel toevallig , ik weet ook

dat soms het IP verandert,  maar dat was tot nu toe niet het geval .

 

Ik zie alleen nu het verschil in gemeten snelheden die structureel lager zijn dan voorheen,

vandaar mijn vraag, waarop ik dus niet direct een antwoordt heb, alleen opmerkingen

over wel of niet juist geformuleerde termen..   Of nu adsl of vsdl  , het verschil in snelheid

met voorheen, daar gaat het om.  en “ op een andere server gepingt “ naja,  ik had een andere

locatie gekozen om mijn internet snelheid te meten..  om het dan beter te formuleren.

 

 

Oud testresultaat
Test resultaat NU

 

Op een andere server “ gepingt “ , NU

 

Dus de vraag blijft : ben ik de enige in mijn omgeving met gelijke bevindingen ?

 

Of nu adsl of vsdl  , het verschil in snelheid met voorheen, daar gaat het om.

Vraag aan je provider of ze iets veranderd hebben.
Er zijn veel verschillen in gebruikte profielen in de VDSL
Soms heeft een omschakeling van een profiel een groot effect op de lijn.
Een sneller profiel kan ook een verlaging van snelheid veroorzaken.
 

Badge

Of nu adsl of vsdl  , het verschil in snelheid met voorheen, daar gaat het om.

Vraag aan je provider of ze iets veranderd hebben.
Er zijn veel verschillen in gebruikte profielen in de VDSL
Soms heeft een omschakeling van een profiel een groot effect op de lijn.
Een sneller profiel kan ook een verlaging van snelheid veroorzaken.
 

 

 

PS , Ik heb even in m’n router gekeken,  daar zou mijn huidige snelheid toch bij

in de buurt moeten komen. Is nogal een verschil. ( zie screenshot beneden )

 

Een vraag  omdat ik dat even niet zeker weet:

 

omdat ik ook een melding kreeg van website *** inm’n mail , dat er was ingelogt

door een onbekend IP adres ,wat ik normaal krijg als ik daadwerkelijk niet van thuis

aldaar inlog. maar nu werd m’n huidige thuis dus als “ onbekend “ aangemerkt. 

 

Normaal gezien log je in op je router via 192.16*.*.*   , no problemo

 

Nu wilde ik even weten waarom website*** mijn huidige IP nummer als “ onbekend “

aanmerkte, en heb ik even dat bij Google ingetikt, en dat presenteerd ook de inlog

pagina van m’n router. Aangezien ik nooit aanleiding had om m’n eigen IP nummer

als web adres in te tikken,  was me dit onbekent, maar wordt ook nooit vermeld als

optie om op je eigen router in te loggen.  kan dat ? bij mijn weten niet.

 

( Reverse lookup geeft T mobile nu op als provider ipv Tele2 , dus had ik wel gelijk in dat geval )

 

WiFi heb ik uit staan en voor zover ik weet kan m’n router ook niet als hotspot gebruikt

worden. ( al lopen die onafhenkelijk van elkaar ), dus dat iemand meelift op mijn verbinding

sluit ik even uit.

 

Ik ben even het logische draadje kwijt, morgen toch maar even contact gaan opnemen.

 

 

Sommige routers hebben ook een externe toegang.
Veiliger is, om die niet open te laten staan.
Een adres dat met 192 begint is een lokaal adres, dus niet het externe.
De snelheid die de router aan geeft, is de lijnsnelheid.
Als je een lage kwaliteit hebt, is de werkelijke snelheid veel lager.
https://whatismyipaddress.com/

Badge

 

Ook dat is me bekent m.b.t. intern en extern Ip adres etc., ik zie alleen in mijn router

geen optie om “ externe toegang “ open of dicht te zetten , was ook nooit van belang,

to nu toe.. omdat ik er nu toevallig achterkom, dat ik behalve via 192.16*.*.* ook

via een ander Ip adres, het mijne, toegang krijg..

 

In ieder geval bedankt voor de toegevoegde info, ben er nog niet veel wijzer van

geworden, dus.. ga ik Tele2 c.q. T mobile maar ens polsen, wellicht dat het beloofde

nieuwe modem uitkomst bied. toch blijft het merkwaardig.

 

Mocht er een oplossing uit de bus komen, dan zal ik die hier aan toevoegen .

 

 

Badge

 

Nou, dat schiet NIKS op, bel de 1st keer..procedure doorlopen, mijn bevindingen doorgegeven, modem reset, alles klopt volgens Tele 2. Ik test.. hetzelfde.

Ik bel terug, ik geef aan dat ik net gebeld heb, maaarrr.. wordt weeerr de hele procedure doorlopen,

en ze komt er niet uit, dus..ik geef aan dat ik al m’n bevindingen met screenshots zal mailen, prima.

 

Mail adres hebben ze niet , maar wel een contactformulier op de Tele 2 pagina, die niet werkt.

Dus, probeer ik het nog ens via de chat , en zeg dat ik e.e.a wens te mailen, maar dat het contact formulier niet werkt..

Dat klopt, zegt ze, dat is offline gehaald.. met het advies om m’n klacht telefonisch door te geven.

Ik geef aan dat al 2x gedaan te hebben. maar, zij kan me niet verder helpen..

 

Dus.. bel ik nog maar eens voor een 3e keer..geef direct aan dat ik al 2x gebeld heb, 2x de procedure

heb doorlopen, speedtest op verschillende browsers en PC’s heb gedaan, m’n splitter er tussenuit is,

dat ik m’n WiFi heb uitgezet, dat het contactformulier niet werkt ( wat ze bevestigd, offline gehaald )

gaat ze alsnogggggg een keer inloggen op m’n router, kijken of m’n WiFi uit staat, blablabla, en vervolgens een Speedtest van Tele2 voorschotelt.. waar exacttttt hetzelfde resulaat uit komt..

om vervolgens het te willen schuiven op m’n wat te lange kabel van wand naar modem.. 

 

Toen heb ik maar opgehangen.. na bijna een uur aan de telefoon te hebben gehangen in totaal.

 

Moet ik nu m’n halve woonkamer omkramen, omdat ik die kabel redelijk heb weggewerkt van telefoon-

aansluiting naar m’n modem..  om er een Tele2 meegeleverde kabel aan te hangen, niet direct een

plek naast de telefoonaansluiting heb voor het modem, om vervolgens 4 internet kabels neer te

leggen naar PC’s op verschillende plaatsen.. terwijl ..het altijd heeft gewerkt ?

 

 

 

 

 

Reverse DNS lookup  T-mobile

 

Tele2 speedtest URL ( not secure)  lollll   !!
Tele 2 test..  hetzeflde !
Dat is wat m’n modem connectie weergeeft.
Er hangt niks aan de WiFi

Tot..  de volgende keer ? 

Reputatie 2
Badge +3

Je haalt wel wat dingen door elkaar.
Mijn ping zit meestal op 4ms
ADSL haalt die snelheid helemaal niet, het zal wel VDSL zijn.
Wat is jouw meet methode?
Ik test via https://www.speedtest.net/

 

@Wortelstamper , Die upload, ik.ben zo jaloers. Helaas bij ons nog steeds geen glas op komst.
 

Testresultaat

 

 

Wat die kabel betreft, ligt er aan wat voor soort kabel het is.
Die platte telefoonkabels zijn een ramp.
Een metertje meer of minder met goede getwiste kabel maakt niet uit.
Als ik een kabel verdacht vind, rol ik even een losse kabel uit.
Dus niet de oude slopen, maar eerst testen.
Bovendien is het niet raar, als een router een paar jaar oud is minder gaat presteren.
Kijk eens goed hoe je contract is. Bij veranderingen kun je kosteloos contract opzeggen.
Opzeggen, is voor providers een wondermiddel om nu echt hun best te doen.
En als je met het 143.*.*.* adres in jouw router kunt, is dat ook iets wat de provider uit moet leggen.
 

Je kunt alleen je contract onderbreken (zonder kosten) als er een contractuele afspraak wordt geschonden. Ik ben nog steeds op zoek naar de verplichting die niet wordt nageleefd. 

Badge

Wat die kabel betreft, ligt er aan wat voor soort kabel het is.
Die platte telefoonkabels zijn een ramp.
Een metertje meer of minder met goede getwiste kabel maakt niet uit.
Als ik een kabel verdacht vind, rol ik even een losse kabel uit.
Dus niet de oude slopen, maar eerst testen.
Bovendien is het niet raar, als een router een paar jaar oud is minder gaat presteren.
Kijk eens goed hoe je contract is. Bij veranderingen kun je kosteloos contract opzeggen.
Opzeggen, is voor providers een wondermiddel om nu echt hun best te doen.
En als je met het 143.*.*.* adres in jouw router kunt, is dat ook iets wat de provider uit moet leggen.
 

 

Nahja, dat met 143.*.*.*  had ik dus gevraagt maar kreeg ik een wat nochalant antwoordt

op dat dat wel zou kunnen.. dat het alleen niet wordt vermeld bij de instructies.. lol.

 

Die kabel, ik zal ens bezien of dat het euvel is.. en m.b.t. de router… ook dat had ik

aangekaart omdat ik daarover voor Corona al eens contact had i.v.m wat anders en

voor het nieuwe modem wat aanpassingen nodig zouden zijn, en daarvoor een

monteur nodig zou zijn.. dat is dus wat verwaterd..

Ik vind het toch vreemd dat dit nu aan de hand is nu Tele2 en T mobile samen

zijn gegaan, ik heb wat gegoogled en wat mobiel betreft zijn er meer klachten.

 

Vandaar mijn toptic vraag.

 

Tis dat alles nu zo’n beetje een plek heeft en ik heel wat moet om / uitruimen

om e.e.a tevoorschijn te halen..  N

Maar..dan nog, blijft kut..

Badge

 

PS, ik had voorheen Ziggo.. nooit problemen, maar dat ging via de kabel.

En aangezien ik geen TV in het abbo hoef, is Ziggo niet direct een optie nu.

 

En het is tevens een budget kwestie.. een uur lang in totaal aan de telefoon

hangen.. om 3x dezelfde procedure te doorlopen.. wordt je niet vrolijk(er) van.

 

(EDIT) ik ben nu eens gaan kijken naar andere providers, zie nu dat bij Ziggo

er nu wel een optie bijgekomen is om TV weg te laten, maar 100 / 150 Mbits/s

zou voor mij voldoende zijn, 200 Mbits/s is dan net weer teveel van m’n budget.

 

Ben maar eens aan het gaan vergelijken : https://www.internetprijzenvergelijken.nl/

Dan blijven er veel mogelijke oorzaken over.
Het kan ook in de telefoonkabel buiten zitten.

Iets waar je een monteur voor nodig hebt, is bonding.
Dan krijg je internet over 4 koperdraden in plaats van 2.
Daar kan de snelheid van verdubbelen.

Als ze er aan de telefoon niet uit komen, zouden ze een monteur in jouw woning een netwerkmeting kunnen laten doen. En corona is geen excuus. Je hoeft de monteur niet te knuffelen.

Doe je test met het andere kabeltje en vraag dan dat ze eens doorpakken met een oplossing.
Vraag naar een technisch bekwame helpdesk medewerker voor dit soort problemen.

Badge

Dan blijven er veel mogelijke oorzaken over.
Het kan ook in de telefoonkabel buiten zitten.

Iets waar je een monteur voor nodig hebt, is bonding.
Dan krijg je internet over 4 koperdraden in plaats van 2.
Daar kan de snelheid van verdubbelen.

Als ze er aan de telefoon niet uit komen, zouden ze een monteur in jouw woning een netwerkmeting kunnen laten doen. En corona is geen excuus. Je hoeft de monteur niet te knuffelen.

Doe je test met het andere kabeltje en vraag dan dat ze eens doorpakken met een oplossing.
Vraag naar een technisch bekwame helpdesk medewerker voor dit soort problemen.

 

Naja, ik laat het even bezinken, en zal dan idd even kijken hoe e.e.a. uitpakt als ik de

kortere kabel van Tele2 ertussen hang. ( had ik nog even geen zin in ), maar wil ik wel

uitgesloten hebben als oorzaak.. ik was daarstraks even pissed off.

 

O.ja, waarom ik de laatste keer contact had, viel me weer in ( voor Corona ), als ik

wat grotere bestanden deed UPloaden, waarbij de upload op betreffende site tot

mijn max ging, viel me de verbinding ook weg.

 

maar de download snelheid was altijd hetzelfde, en was voorheen ook niet het

probleem. dat ik niet de 100% 100 Mbits/s haalde, dat weet ik aan A / V  dsl ,

dat ik mijn boekje zowiso wat minder goed aangeschreven staat dan kabel

( of glasvezel ) maar vanwege budget moest ik naar wat goedkopers overstappen

destijds, en was verder ok.

 

Toen is geconstateerd dat m’n modemwat verouderd was / is , en zou ik een

nieuwe krijgen zodra die er waren en een monteur zou dan nodig zijn om e.e.e aan

te passen daarvoor.

 

Anyway’s.. met begrip voor helpdesk medewerkers, die ook geen tovenaars zijn,

vind ik 3x dezelfde procedure ( met de bekende wachtijd vooraf )  toch wat

teveel voor m’n geduld en portmonee. ( tenzij het toch aan m’n langere kabel

ligt of uiteindelijk het modem )

 

Ik ga nog e.e.a. vergelijken, deze week nog wat testen met e.e.a. zoals een kortere

kabel, en dan zien we verder…  wordt vervolgt..

Badge

 

Wat die kabel betreft, ligt er aan wat voor soort kabel het is.
Die platte telefoonkabels zijn een ramp.
Een metertje meer of minder met goede getwiste kabel maakt niet uit.
Als ik een kabel verdacht vind, rol ik even een losse kabel uit.
Dus niet de oude slopen, maar eerst testen.
Bovendien is het niet raar, als een router een paar jaar oud is minder gaat presteren.
Kijk eens goed hoe je contract is. Bij veranderingen kun je kosteloos contract opzeggen.
Opzeggen, is voor providers een wondermiddel om nu echt hun best te doen.
En als je met het 143.*.*.* adres in jouw router kunt, is dat ook iets wat de provider uit moet leggen.
 

 

Nou..  the story continues..  jeeemigg.

 

3x gebeld, 3x in de chat gehangen..  de laatste was..uhmm  nogg frustrerender..

 

komt ie :

Tele2 zegt:Welkom bij de Klantenservice van Tele2. Waarmee kan ik je van dienst zijn?
Tele2 zegt:Hier ben ik weer. Is er nog iets anders wat ik voor je kan doen?
Jij zegt:assisten
Tele2 zegt:Ik heb je niet helemaal begrepen. Wil je contact opnemen met mijn collega's?
Jij zegt:collega
Tele2 zegt:Mijn collega's kunnen je sneller helpen als ze weten waar het over gaat.
 Klik in de lijst hiernaast het onderwerp aan.
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Ik noteer graag een onderwerp zodat mijn collega's je beter kunnen helpen
. Kies er een uit de lijst hiernaast. Of vertel me wat je vraag of opmerking is.
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Staat genoteerd. Staat genoteerd.
 Gaat het nu ook nog over je vaste aansluiting thuis?
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Wil je chatten met een collega?
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Wat is je voornaam en achternaam?
Jij zegt:E. niet zichbaar
Tele2 zegt:Wat is je postcode en huisnummer?
Jij zegt:64 niet zichtbaar
Tele2 zegt:Bedankt. Het adres is dan: niet zichbaar Wat is je geboortedatum?
Jij zegt:21 niet zichbaar
Tele2 zegt:Oke.
Tele2 zegt:Mijn collega komt er zo bij.
Tele2 zegt:Een moment alsjeblieft.
Michelle zegt:Welkom bij de live chat van Tele2, je chat nu met Michelle.
Michelle zegt:Waar kan ik je mee helpen?
Jij zegt:Hoi Michelle, na 3x relefonisch contact te hebben gehad,
 2x op de ( verkeerde ) mobiele chat..is mn probleem niet opgelost ( lagere snelheid ),
 ik wens een afspraak te maken met een monteur met meetapparatuur en nieuw modem bij de hand
Jij zegt:sorry, ik typ te snel
Michelle zegt:Ik ga gelijk met je meekijken wat ik hierin voor je kan betekenen :-)
Michelle zegt:Goed dat je even contact opneemt
Michelle zegt:Je geeft aan een te lage snelheid te ontvangen, hoe heb je deze snelheid gemeten?
Jij zegt:Met ookla en de onveilge meter van Tele2 ( pun intended ) haha
Michelle zegt:Haha ;-)
Michelle zegt:En deze speedtest via wifi als ik je goed begrij?
Jij zegt:Nou, niks persoonliijks..maar deze procedure heb ik dus al 3x doorlopen.. 
heeft me al een uur aan de telefoon gekost... 
gelieve een afspraak te maken met een monteur met nieuw modem,
Michelle zegt:Ik zal wel wat meer infromatie moeten hebben 
dan alleen een lage snelheid. Maar ik begrijp dat je er een
 beetje vaart achter wil natuurlijk
Jij zegt:Nou, ik wilde dis alle info mailen...
maar zowel har contactformulier als ook het bklachetformulier is offline gehaald..
Jij zegt:dud
Michelle zegt:Voor de monteur is het sowieso nodig om even te bellen,
 hiervoor zou ik alleen graag nog enkele gegevens met je door willen nemen.
 Vind je dar goed?
Jij zegt:Sorry..ikk typ te snel.. ik loop in kringetjes.. ,
 maar goed, stel je vraag
Michelle zegt:Oke, dankjewel
Michelle zegt:Mag ik hiervoor ter verificatie de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer?
 Dan zoek ik jouw gegevens er gelijk even bij
Jij zegt:niet zichtbaar dacht ik uit mn hoofd
Michelle zegt:Yes, dankjewel!
Michelle zegt:Ik zie dat je internet extra hebt met een verwachte snelheid
 van download 100 Mb/s en upload 29 Mb/s
Jij zegt:Klantnummer niet zichtbaar
Jij zegt:Yep
Jij zegt:… niet zichtbaar
Jij zegt:en mn huidige snelheid is 55 Mbps
Michelle zegt:En de daadwerkelijke sneheid die je modem momenteel ontvangt is:
 download 100 Mb/s en upload 32 Mb/s
Michelle zegt:en de lijn wordt stabiel gemeten
Michelle zegt:Wanneer je een internetkabel op je modem verbindt met een laptop of pc
 (als enige apparaat op je modem) dan zal je dit ook meten met de Ookla speedtest
Jij zegt:ja, dat weet ik ondertussen.. 
ik heb dat al 3x doorlopen maar mn snelheid is 55... ik heb een veroudert modem
Michelle zegt:Wanneer je wifi gebruikt, ook al is dat op een meter afstand,
 dan zal dit altijd lager zijn
Michelle zegt:Ik stuur je even een linkje om je wifi te optimaliseren
Jij zegt:Ik gebruik geen Wifi, die staat uit..ik heb alles bedraad
Michelle zegt:Dit is een nieuw model modem voor jouw type verbinding
Michelle zegt:Een nieuw modem zal in dit geval jouw verbinding niet verbeteren,
 omdat dit het maximale al is
Michelle zegt:Je kan ook even zelf inloggen op je modem, om zelf in te kunnen
 zien welke snelheid jouw modem nu ontvangt :-)
Michelle zegt:Wil je dat ik je uitleg hoe je dit kan doen?
Jij zegt:Raaar... voor Corona uitbrak..heb ik ook contact gehad..
dat mn modem uitviel als ik mgrote bestanden deed uploaden, toen is me een nieuw modem toegezegt..
 maaarr daar moet een monteur bij, want er zou its aangepast moeten worden... dus nu,
Jij zegt:ga ik geen vragen meer beantwoorden..maar kom ik retur op mijn verzoek
Jij zegt:terug
Jij zegt:Tevens.. kan ik via mijn eigen ip inloggen.. mag ook niet kunnen , dacht ik zo?
Michelle zegt:Je bedoelt op het modem?
Jij zegt:Ja.. op mijn modem
Michelle zegt:En welk IP adres voer je daarvoor in als ik je mag vragen?
Jij zegt:MIJN ip adres.. dat begint met 143...
Michelle zegt:Ja precies, anders dan de 192.168.1.1
Jij zegt:Beste Michelle.. hoe simpel kan het zijn.. mijn verzoek in te willigen ?
Michelle zegt:Ik heb de metingen hier uitgevoerd en zowel de snelheid als de 
stabiliteit van jouw verbinding zijn in orde en voldoet aan je abonnement.
 Er is dus geen aanleiding om een monteur te sturen of nieuw modem.
Michelle zegt:Om die reden kan ik dat niet zomaar in werking zetten
Michelle zegt:Wel kan ik jou een nieuwe netwerkkabel sturen,
 wellicht is jouw gemeten snelheid daarom lager
Jij zegt:Contactformulier..werkt niet, offline gehaald..klachtenformulier ook..
 3x gebeld voor een uur, 2x via chat...en nu... alweer ca 30 minuten
Michelle zegt:Wil je hier gebruik van maken?
Michelle zegt:Je kan hiervoor een schriftelijke brief sturen als je dat graag wil
Jij zegt:Nou.. ik heb nog geen antwoord op mn vraag.. kan ik normaal gezien..
wel..of niet toegang krijgen tot mn modem..via mn eigen IP adres.. ( remore access dus ) ?
Jij zegt:remote
Michelle zegt:Dat ga ik even snel voor je informeren 
Michelle zegt:En gebruik je dezelfde inlog als op de site staat vermeld? (user user)
Jij zegt:Nee.. ik heb een eigen WW
Michelle zegt:En je komt dan in het modem uit en niet op een router of dergelijke?
Jij zegt:PPff... normaal is het ip wat je MOET gebruiken..192.168.1.1 en NIET mijn eigen IP adres..
Jij zegt:Maar dat kan ik dus WEL.. mag dat kunnen ?
Michelle zegt:Om je vraag te beantwoorden stel ik deze vragen,
 die kun je simpelweg beantwoorden toch? ;-)
Jij zegt:Jaaa..maar dat heb ik dus al 3x gedaan beste Michelle
Michelle zegt:Gezien je met een eigen ww inlogt,
 zal je deze namelijk een keer zelf ingesteld hebben
Jij zegt:Neee.. ik heb geen optie om remote access aan of uit te zetten in mn modem
Michelle zegt:Je hoort alleen met 192.168.1.1 in te kunnen loggen op je modem
Jij zegt:Yepp, dat zeg ik dus..MAARRR ik kan het dus OOK met mn EIGEN ip adres..d
at begint met 143...

Michelle zegt:Heb je verder nog vragen voor mij?
Jij zegt:Ja, ik wens een afspraak te maken..met een monteur,
 met meet gereedschap..EN een nieuw modem bij de hand..
Michelle zegt:Dan wil ik je vragen om even te bellen 
zoals eerder aangegeven, dit kan op: 020-7544444 tot 20 uur
Michelle zegt:Ik wens je een fijne avond verder
Jij zegt:Dat heb ik al 3 x gedaan..
Jij zegt:wtf/
Tele2 zegt:Mijn collega is weg uit het gesprek.
 Het live chat gesprek is gestopt. Wij vinden jouw mening zeer belangrijk!
 Om inzicht te krijgen in jouw tevredenheid en wensen verzoeken wij je deze
 Vragenlijst in te vullen. Alvast vriendelijk bedankt!
 Kan ik je nog ergens anders mee helpen?

------------------einde oefening -------

 

Maar weer gebeld.. direct gevraagt om een monteur met meetapparatuur en vervangend modem,

nou.. dat heeft ook weer de nodige minuten gekost…

 

Om vervolgende een SMS te krijgen met een onozel raar webadres ( gaan er blijkbaar vanuit

dat iedereen over een mobiel beschikt met internet )  waar ik nu bezig ben om weerr het nodige 

in te vullen…  maxx 255 tekens.. CRAPP

 

Maarr  eeeindelijk dan….

 

Op dinsdag 23 februari 2021 komt de expert jouw Tele2 diensten installeren. Hij arriveert tussen 14:00 en 16:00 uur bij je. ben benieuwd !!!

 

PS, als ik mn oude IP adres opzoek.. kom ik bij Tmobile uit.

En ik kan bij Tweakers in de sessions zien wanneer m’n IP is veranderd.

 

Tussen 11-02 en 14-02 , en op 13-02 blijbaar bezig geweest met nieuwe IP’s omzetten, dat is 
ook de eerste keer dat ik thuis een melding kreeg van tweakers “ onbekent IP “, en
dat ik zo erachter kwam dat mn snelheid lager is dan voorheen.. omdat ik dat Ip zelf niet
herkende… maar vanaf wanneer ik pcies een lagere snelheid heb?  maar lijkt er toch mee te
maken te hebben , wordt vervolgt…..


​​​​

 

Wordt vervolgt...

Badge

 

Aanhouder “wint “

  1.  Het lag dus niet aan m'n modem en ook niet aan mijn gebruikte kabel(s)
  2.  De monteur heeft alles tot in detail bekeken en gemeten , en hij mat de
  3. juiste snelheden, op zijn apparatuur.. ook in het modem werd het juist weergegeven.
  4.  Uiteindelijk kon er geen netwerk kabel  ( touw) aan vastgeknoopt worden, want
  5. Op al m'n PC's  bleef de snelheid dus hangen op 55 Mbps..  vreemd.
  6. Dus heeft hij gebeld met z'n tech dienst en daar kwamen ze erachter waar het probleem zich bevond..
  7. Ze hebben mij per abuis op een verkeerd ( lager) “profiel “gezet..  al zou je denken, 100 Mbps aan de stekker c.q. modem, is ook 100Mbps op de PC.  ( met overhead afgetrokken
  8. maar 85 Mbps.
  9. Dat wordt nu dus de komende dagen opgelost.. krijg eerst een lager abbo, en wordt daarna weer terug gezet naar 100.
  10. Doorzetten en de juiste monteur aan de deur krijgen ! Want dit had niemand van de helpdesk mederwerkers ( sters) kunnen zien en / of weten.  Mijn modem gaf het juiste aan en dan ondernemen ze in principe niks..

Ik hoop dat , mocht iemand hetzelfde probleem hebben, hier ook wat aan heeft. 

Reageer