Consumentenbond.nl

Laptop kopen: lever je in op prijs of op kwaliteit?

• 21 november 2016
  • 7 reacties
  • 498 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Consumentenbond team
  • 35 reacties
Laptops worden gemiddeld steeds duurder. Toch vind je tegenwoordig ook budgetlaptops voor een steeds lagere prijs. Genoeg reden voor ons om eens die goedkope laptopjes te testen. Gedeeltelijk kun je de uitkomst al raden: bezuinigen op de prijs betekent bezuinigen op de kwaliteit. Toch werden we verrast door onderlinge verschillen tussen laptops die op het 1ste gezicht veel op elkaar lijken. Lees er meer over in ons nieuwsbericht waar we ook ingaan op enkele opvallende verschillen.

Wat speelt bij jou een grotere rol bij de aanschaf van een laptop, en waarom? Stem op de poll!

7 reacties

Badge
Ik ga voor kwaliteit... en ... misschien ook een langere levensduur. Ben dus van mening dat er voldoende geheugen in moet zitten om comfortabel te kunnen werken. Verwisselbaarheid van accu's, harde schijf, SSD, LED display zijn voor mij belangrijk.

Dus... dat kost meer geld... en misschien minder verspilling
De volgende keer ga ik weer voor een kwaliteits laptop. Ik heb nu een low budget tablet gekocht voor thuis maar hij is super traag in vergelijking met mijn duurdere werk laptop.
Kwaliteit voorkomt veel ergernissen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik kreeg een bsod (blue screen of death) op mijn Vista laptop van 2,2Ghz uit 2008. Bij mij was het dat de harde schijf beschadigd was bij de opstart sector. Dan kan je springen wat je wil, die bsod komt steeds terug. Ik had toen de keuze om een nieuwe laptop te kopen, maar ik sloeg een beetje achterover van de prijzen.

Ik heb toen voor €80,- een 250Gb SSD schijf gekocht en ingebouwd. De oude harde schijf kon ik met een caddy inbouwen op de plek waar de dvd-drive zat. Het was een Vista dus dan kan je niet upgraden naar Windows 10. Maar ik heb van de website van Microsoft gewoon de installatieversie van Windows 10 gedownload en die als clean install geInstalleerd op die SSD schijf. Alles werkt prima, ik heb slechts rechts onderin het beeldscherm een soort watermerk dat ik Authenticatie moet doen. Dat accepteer ik dan maar.

Voor €80,- heb ik nu een acht jaar oude laptop met Windows 10 die eerlijk echt waar vijf keer sneller is dan eerst. Ik hoef dus helemaal geen andere laptop te kopen.

Goedkoop is duurkoop

Dit is een schaamteloos bedrijf. Ze leveren ondeugdelijke producten, 2 maanden garantie na 3 maanden kapot. Dan zijn ze wel weer zo vriendelijk om tegen EIGEN kosten? de boel te repareren tenzij het onherstelbaar is dan heb je simpelweg pech geld weg.

Nooit meer voor mij!

Goedkoop is duurkoop

Dit is een schaamteloos bedrijf. Ze leveren ondeugdelijke producten,

Welk bedrijf bedoelt u?

Ik had het over de oplichters bij Budget-laptops.nl

Niet hier kopen.

U bent gewaarschuwd.

Kwaliteit voorkomt veel ergernissen.

Reageer