Consumentenbond.nl

laptop weggebracht voor vervangen koeler, nu is kabel defect

• 18 maart 2015
  • 1 reactie
  • 96 Bekeken

goedemorgen,

ik zit met een probleem, ik heb mijn laptop weggebracht omdat de koeler van de ventilator hapert. nu is bij de reparatie een kabel beschadigd waar de reparatuur van zegd dat hij hier niets aan kan doen.

Er moet namelijk al eerder iets aan de kabel zijn geweest en dat het losmaken ervan uiteindelijk heeft geleid tot een kabelbreuk. de reparatiekosten wil hij , gezien de vervelende situatie, wel tegen kostprijs laten uitvoeren en een tegoedbon geven twv €35 voor het opschonen/computer apk.

heo zit dit juridisch eigenlijk, wie staat hier nu in zijn recht. kan een kabel door d eloop van tijd heen inderdaad beschadigd raken en dat deze niet meer werkt als een reparatuur hem losmaakt ?

graag hoor ik van jullie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +6
Lijkt mij geval van uw woord tegen die van de reparateur, en dat niet te bewijzen is wat de situatie is/was? Als ik een lapop inlever heb ik nu al vaak meegemaakt dat genoteerd wordt wat de zichtbare beschadigingen zijn, zodat daar geen discussie over kan ontstaan. A la een huur-auto waar je samen omheen loopt om te noteren wat de schade is voordat u er mee gaat rijden.

In het geval van onzichtbare schade of het niet vooraf noteren van schade zul je als consument vaak moeite hebben om te bewijzen dat het aan de reparateur ligt. En dan ben je dus overgeleverd aan diens welwilligheid.

Reageer