Beantwoord

Laptopscherm kapot na scanning luchthaven

• 21 July 2022
  • 10 reacties
  • 159 Bekeken

Mijn laptop bleek na scanning op de luchthaven van RTH kapot. Bij checken in de boarding ruimte bleek dat het scherm maar een half beeld gaf en de kleuren waren zo goed als afwezig. Ik heb  vóór het scannen gevraagd dit niet  te doen maar dat werd van de hand gewezen. Zijn er feiten bekend dat dit inderdaad mogelijk is en dat laptops die scanning-procedure soms niet kunnen overleven?

Ik verneem graag

icon

Beste antwoord door Wortelstamper 22 July 2022, 11:27

Bekijk origineel

10 reacties

Google het en u zult andere vergelijkbare claims vinden maar het lijkt mij persoonlijk uitermate onwaarschijnlijk. Waarom vroeg u ze trouwens om niet te scannen, had u een voorgevoel?

Reputatie 7
Badge +5

het is natuurlijk ook niet heel handig om tegen een douane ambtenaar te zeggen ‘doe die maar niet’, #kijkbordersecurity

Google het en u zult andere vergelijkbare claims vinden maar het lijkt mij persoonlijk uitermate onwaarschijnlijk. Waarom vroeg u ze trouwens om niet te scannen, had u een voorgevoel?

Dank voor uw antwoord en ja dat voorgevoel had ik zeker. 3 jaar geleden overkwam me hetzelfde op Schiphol.

het is natuurlijk ook niet heel handig om tegen een douane ambtenaar te zeggen ‘doe die maar niet’, #kijkbordersecurity

Natuurlijk is het niet handig  om zoiets te vragen maar 3 jaar geleden overkwam me hetzelfde maar dan op Schiphol en…. “niet geschoten is altijd mis"...

@R.J.M. van Rooyen 

Dank voor uw antwoord en ja dat voorgevoel had ik zeker. 3 jaar geleden overkwam me hetzelfde op Schiphol.

Tsja, dan gaat u moeite hebben te geloven dat het daar niet door kan komen. U weet ongetwijfeld dat er dagelijks wereldwijd een gigantische hoeveelheid laptops door security gaan en geen probleem hebben. Dan is de kans dus sowieso héél klein en dat zou u dan twee keer gebeuren? Meer kan ik er ook niet van zeggen, er bestaan vast ook mensen die twee keer door de bliksem zijn getroffen.

Dank in elk geval voor uw reactie.
Ik maakte me dan ook geen illusies. Het was het proberen waard.

Dank in elk geval voor uw reactie.
Ik maakte me dan ook geen illusies. Het was het proberen waard.

Maar de laptop is nog steeds “op reis” kapotgegaan, biedt de reisverzekering helemaal geen dekking?

In dit artikel beweren ze, dat tijdens de vlucht de laptop meer straling krijgt als in de scanner.
https://www.makeuseof.com/tag/can-airport-x-ray-scanners-damage-phone-laptop/

Dat de schade is veroorzaakt door een mechanische oorzaak, lijkt me veel groter.
Bijvoorbeeld in zo'n tas met wieltjes.

Reputatie 3
Badge +4

@R.J.M. van Rooyen Heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Groetjes Shana

Ja  het antwoord was wel OK en bleek ook te kloppen  maar helaas …...heb een nieuwe  moeten kopen.

Reageer