Consumentenbond.nl
Beantwoord

LastPass: automatisch invullen werkt niet meer

• 31 maart 2021
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Badge

Ik heb LastPass geïnstalleerd op pc.

Tot heden logde ik via Google in op LassPass. Dan kleurde zwarte vierkantje rood.

Daarna ging ik naar inlogpagina van b.v. Rabo. Daar werden de inloggegevens door LastPass automatisch ingevuld. Dat werkt nu niet meer. Ik kan wel via snelkoppeling op bureaublad inloggen op LastPass en dan met kopiëren en plakken de inloggevens van Rabo invullen.

Dit is omslachtig en misschien ook niet veilig.

Hoe kan ik vroegere situatie herstellen?

icon

Beste antwoord door M4RTIJN 5 april 2021, 21:06

Tot heden logde ik via Google in op LassPass. Dan kleurde zwarte vierkantje rood.

Daarna ging ik naar inlogpagina van b.v. Rabo. Daar werden de inloggegevens door LastPass automatisch ingevuld. Dat werkt nu niet meer. Ik kan wel via snelkoppeling op bureaublad inloggen op LastPass en dan met kopiëren en plakken de inloggevens van Rabo invullen.

@A.Nooij als ik het goed begrijp gebruik je de LastPass extensie voor Google Chrome, klopt dat?

Het kan heel soms voorkomen dat bepaalde websites het gebruik van een wachtwoordmanager blokkeren. Dit is ook een tijdje bij ING het geval geweest. Je kon toen geen gebruik maken van automatisch invullen en alleen door middel van kopiëren en plakken de inloggegevens invoeren. Later heeft ING dit weer mogelijk gemaakt.

Ik denk dat het bij Rabobank nu hetzelfde geval is als dat er bij ING toen was.

Bekijk origineel

2 reacties

Weet u nog ongeveer per wanneer het niet meer werkte en valt dat samen met veranderingen aan de computer? Welke browser gebruikt u?

PS dat knippen en plakken levert niet direct veel risico op maar is vooral vervelend.

Badge

@A.Nooij als ik het goed begrijp gebruik je de LastPass extensie voor Google Chrome, klopt dat?

Het kan heel soms voorkomen dat bepaalde websites het gebruik van een wachtwoordmanager blokkeren. Dit is ook een tijdje bij ING het geval geweest. Je kon toen geen gebruik maken van automatisch invullen en alleen door middel van kopiëren en plakken de inloggegevens invoeren. Later heeft ING dit weer mogelijk gemaakt.

Ik denk dat het bij Rabobank nu hetzelfde geval is als dat er bij ING toen was.

Reageer