Consumentenbond.nl

Let op! Vervang de stekker van je Apple MacBook(s) en iPad(s)

• 29 januari 2016
  • 12 reacties
  • 417 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5
Apple roept stekkers van iPads en MacBooks terug vanwege schokgevaar!

Hoewel het onderstaande nieuws al in verschillende media heeft gestaan leek het mij goed om jullie te waarschuwen over het volgende.

Iedereen die een Apple iPad of MacBook bezit die gekocht is tussen 2003 en 2015 kan nu bij Apple een nieuwe opzetstukje voor de netadapter aanvragen. Apple biedt deze service omdat de "oude" opzetstukken mogelijk een schok kunnen geven

Hoe kom ik aan een veilige netadapter?

Ga daarvoor naar deze speciaal door Apple ingerichte pagina, lees hem goed door en scroll vervolgens naar beneden. Dan zie je dat je een nieuw opzetstuk voor je adapter kunt krijgen. Omruilen kan in een fysieke Apple Store, bij een officiƫle dealer of door het opzetstuk aan te vragen via een online formulier.

Lees meer over Apple iPads en MacBooksNieuwsbericht op onze site (met foto's van de onveilige opzetstukken)Dossier laptops(met tests en 1e indrukken van diverse MacBooks)Dossier tablets (met tests en 1e indrukken van diverse iPads)

Deel je ervaringBezit je zelf een iPad of MacBook met een "oud" opzetstuk en daardoor mogelijk schokgevaarlijke netadapter? Vraag dan snel een nieuw opzetstuk aan bij Apple en informeer ons hieronder over de afhandeling.

Ook ben ik benieuwd of je al op de hoogte was van dit probleem. Deel het in de comments! Alvast bedankt voor de input.

12 reacties

N.a.v het bericht op de NOS site hebben wij online bij Apple 4 apparaten aangemeld voor de omwisseling van de stekker.

Binnen een dag kregen wij per emailde bevestiging van de omwisseling en twee dagen later zijn de nieuwe stekkers ontvangen!

Met een envelop om de oude stekkers kosteloos terug te sturen.

Complimenten voor Apple voor deze snelle en acurate omwisseling!!!
Bij iCentre de adapter zonder problemen omgeruild.
Waardeloze ervaring met het 'online' aanvragen.

Ik voer 3 serienummers in van 3 totaal verschillende in Nederland gekochte apparaten en krijg 3 keer een nietszeggende foutmelding (zie afbeelding). Zonde van de verspilde tijd, kan ik nog langs een winkel.

update 15-2-2016: Inmiddels alle stekkers zonder gedoe omgeruild bij een A-mac winkel.

Ik heb op woensdag via de website de omwisseling aangevraagd en op zaterdag de nieuwe stekker ontvangen met een envelop om de oude stekker kosteloos terug te sturen.
Zojuist probleemloos 2 stekkers van onze Ipads omgewisseld in de Aplle winkel in Arnhem.
Zonder probleem stekkers omgewisseld bij de Apple store in Den Haag. Prima service.
Inderdaad heb ik vlak voor ik de consumentengids las al over de actie gelezen.

Via de website van Apple lukte de omruilactie niet, via de link in uw artikel wel.

Hele proces vlot en verder probleemlood verlopen.
Ik heb ook voor 2 apparaten het nieuwe stekkerdeel besteld.

Alles snel geregeld en in enkele dage ontvangen.

Mijn enige opmerking is, dat het pakketje niet met de pakketdienst werd verstuurd.

Het is bezorgd met de reguliere postzending. Echter het past niet door de brievenbus.

Bij afwezigheid werd het ergens anders in de straat aangeboden, maar omdat het geen pakketdienst was kreeg ik geen kaartje in de bus.

Dus ik kon niet weten dat het was bezorgd en moest de bereidwilligheid van de buren afwachten wanneer ik het kreeg.
Snel en eenvoudig 3 stuks omgeruild bij het iCentre in Leidschendam
De mediamarkt Assen ruilt dus niet om, ze verwijzen naar Groningen.

Slechte zaak
Via Internet 3 stekkers aangevraagd. Binnen 5 werkdagen in huis met retourenveloppe voor de oude stekkers.

Wel van belang dat je het serienummer bij de hand hebt.

Complimenten voorApple.
Ik heb meerdere keren geprobberd om een nieuwe stekker online aan te vragen maar het is niet gelukt. Ik krijg iedere keer een four melding:

"Er is een probleem opgetreden tijdens de verwerking van de aanvraag.

Probeer het over een paar minuten opnieuw of ga terug naar de Apple Support-site."

Erg vervelend!

Reageer