Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Let op! Vervang je Surface Pro netsnoer

• 22 januari 2016
  • 4 reacties
  • 191 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5
Oude netsnoeren van Microsoft's Surface Pro-serie zijn potentieel gevaarlijk

Hoewel het onderstaande nieuws al in verschillende media heeft gestaan leek het mij goed om jullie te waarschuwen over het volgende.

Iedereen die in het bezit is van een Microsoft Surface Pro, Surface Pro 2 of Surface Pro 3, allen met een fabricagedatum tot 15 juli 2015, kan nu bij Microsoft een nieuw netsnoer aanvragen. Microsoft biedt deze service omdat het "oude" meegeleverde netsnoer defect kan raken en hierdoor kunnen gevaarlijke situaties ontstaan.

Hoe kom ik aan een veilig netsnoer?

Ga hiervoor naar deze speciaal door Microsoft ingerichte pagina, lees hem goed door en scroll vervolgens naar beneden. Hier staan de stappen die je moet volgen om kosteloos een nieuw netsnoer toegestuurd te krijgen.

Lees meer over de Surface Pro

Deel je ervaring

Bezit je zelf een Surface Pro, Pro 2 of Pro 3 met een "oud" en mogelijk gevaarlijk netsnoer? Vraag dan snel een nieuw snoer aan bij Microsoft en informeer ons hieronder over de afhandeling.

Ook ben ik benieuwd of je al op de hoogte was van dit probleem. Deel het in de comments! Alvast bedankt voor de input.

Update 22/1/2015 - 15:50Microsoft heeft een telefoonnummer beschikbaar gesteld voor vragen over dit probleem. Het nummer is 0800-0223809 (gratis). Het telefoonnummer is voor zowel consumenten als bedrijven bedoeld, consumenten kiezen optie 1.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Ik heb zelf een Surface Pro 3 die hiervoor in aanmerking zou komen. Maar net als iedere ervaren laptopgebruiker weet ik dat je elektrasnoeren nooit te strak moet oprollen/opvouwen.

Mijn kabel ziet er derhalve nog perfect uit, dus ik weet nog niet of ik gebruik ga maken van deze actie.
Reputatie 4
Badge +5
Ik heb zelf een Surface Pro 3 die hiervoor in aanmerking zou komen. Maar net als iedere ervaren laptopgebruiker weet ik dat je elektrasnoeren nooit te strak moet oprollen/opvouwen.

Mijn kabel ziet er derhalve nog perfect uit, dus ik weet nog niet of ik gebruik ga maken van deze actie.

Geplaatst door Aardvark op Jan 25, 2016.

Je hoeft je huidige "oude" netsnoer niet op te sturen, daarom zou ik aanraden om gebruik te maken van de actie. Dan kom je gratis in het bezit van een veilig netsnoer.Wil je ons hier op de hoogte brengen over de afhandeling mocht je toch besluiten om het netsnoer aan te vragen?
Reputatie 5
Badge +5
Dat weet ik, maar het is niet zo dat de oude netsnoeren per definitie onveilig zijn. Alleen als je ze te strak oprolt kunnen er op termijn problemen ontstaan zegt MS. Ik vind het wat onnodig om dan toch maar om te ruilen terwijl ik het snoer gewoon netjes behandel.

Ik heb op m'n werk zo'n vijftal Surface Pro 3's onder beheer, dus ik zal eens nakijken bij mijn gebruikers hoe zij met de kabels omgaan.
Reputatie 5
Badge +5
[quote]Wil je ons hier op de hoogte brengen over de afhandeling mocht je toch besluiten om het netsnoer aan te vragen?

Geplaatst door Dennis Pronk op Jan 25, 2016.
Bij geen van de Surface-tablets die ik in beheer heb (allen 6 - 15 maanden oud) was het snoer op ook maar enige wijze beschadigd, maar om eventuele garantieproblemen in de toekomst te voorkomen heb ik toch maar de nieuwe snoeren aangevraagd.

De procedure is simpel (inloggen bij Microsoft, serienummer opgeven, adres invullen en klaar) en binnen enkele dagen had ik ze binnen. Uitstekende service derhalve!

Reageer