Consumentenbond.nl

Levensduur moederbord telefoon

• 31 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 594 Bekeken

Wat is een 'normale’ levensduur voor het moederbord van een telefoon? Die van mij heeft het binnen 3 jaar begeven, lijkt me erg kort!

11 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Dat is inderdaad heel erg kort.
Normaal verouderd het moederbord langzaam in de loop der jaren.

Dat is ook kort. Het is natuurlijk wel afhankelijk van hoe de telefoon behandeld is dus tussen het spreekwoordelijke “van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan” tot “puber gebruikt hem zelfs onder de douche en laat hem regelmatig op de keien stuiteren”  zit wel verschil.

Duidelijk. Telefoon met normaal (niet eens intensief) gebruik. Het is een LG Nexus, waarvan ik op internet al ben tegen gekomen dat bij een aantal modellen de telefoon zomaar spontaan uitvalt (en dus niet meer aan gaat) en dit een moederbord-foutje is. In Amerika rechtszaak over geweest en toestellen ook buiten garantie toch nog gerepareerd door LG. Op Nederlandse sites echter weinig over te vinden.

Reputatie 6
Badge +5

Spreek de fabrikant er over aan en refereer naar de gevallen in de USA als de verkoper van het toestel je coulance weigert.

Badge +1

Waarom denk je dat er iets aan de hand is met de moederbord? Hoe heb je geconstateerd dat de  moederbord de boosdoener is?

TelV, telefoon is opgestuurd voor reparatie en daar kwamen ze terug met de boodschap dat het moederbord vervangen moet worden.

Badge +1

TelV, telefoon is opgestuurd voor reparatie en daar kwamen ze terug met de boodschap dat het moederbord vervangen moet worden.

Op het forum van t-mobile.nl hebben een aantal gebruikers melding gemaakt van de LG Nexus 5X die aan een bootloop lijdt. Er staat ook bij dat als je het toestel rechtstreeks bij Google heb gekocht dan krijg van hen een nieuwe, Maar, ik neem aan dat in jouw geval is dat niet het geval. 

Op de website van de Unie staat een heleboel informatie over jouw rechten als consument. Maar het lijkt alleen van toepassing te zijn op de minimum garantieperiode van twee jaar. Daar tegenover bestaat de mogelijkheid contact op te nemen met een deskundige van de Unie. Het knopje staat onderaan.

Heb je misschien een rechtsbijstandverzekering? Misschien kan deze je wel helpen.

Update: Belsimpel (waar de telefoon gekocht was) bleef mij afschepen met de 2 jaar garantie en wilde dus niets voor mij doen. Zelf contact gezocht met LG (wat Belsimpel voor mij had moeten doen 😡). Ze hadden ruim 3 weken nodig om mijn dossier te behandelen, maar daarna kreeg ik de mededeling dat het toestel onder garantie gerepareerd mocht worden! Top!! Toestel op donderdag op laten halen door een koerier. Vrijdagochtend bericht dat het toestel op het reparatiecentrum was ontvangen (dr. Mobile/Dynafix). Vrijdagmiddag bericht dat het toestel weer opgestuurd was naar huis en zaterdag alweer een werkende telefoon in handen! Super dus! 

Leuk om te horen.

Reputatie 7
Badge +6

@Gebruiker1971  Belsimpel houdt het voor zichzelf graag simpel . Vandaar de naam natuurlijk . :thinking:  :wink:  Fijn dat LG het wel wilde oplossen . 

Reputatie 3
Badge +5

Fijn dat je nog even een update deelt @Gebruiker1971! En een goede service van LG dus, fijn om te horen. 

Reageer