Consumentenbond.nl

LG oled tv in zonnige kamer

• 27 mei 2020
  • 3 reacties
  • 346 Bekeken

Ik zag de tests van tv inde laatste consumentengids hierin kwam oled tv van LG het beste uit de tests.wij hebben ook een oled tv gehad van  LG ,maar waar in de test niet wordt gerept is als je een zeer lichte en zonnige kamer hebt het beeld van oled tv’s bijna niet te zien is terwijl een led tv hiermee enige verbetering geeft. Wij hebben om lg oled tv ingeruild voor een veel goedkopere led tv ook van lg en zijn hier bijzonder tevreden over. Ik denk dat er bij tests hier zeker rekening mee moet worden gehoude

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

@C.C.A. Verburgh vervelend dat u daarvoor een andere tv moest uitzoeken! In de test kijken we niet specifiek naar hoe een tv presteert in een zeer verlichte ruimte. We kijken wel hoe goed ze omgaan met een reflecterende lichtbron op het scherm, maar dat is niet helemaal hetzelfde.

Veel tv's - waaronder oled-tv's - hebben een lichtsensor ingebouwd waarmee ze automatisch de helderheid van het scherm aanpassen afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht. Deze functie staat ook meestal aan bij installatie van de tv. 

Op zich kunnen moderne oled-tv's behoorlijk veel licht produceren en doen ze niet veel onder voor lcd-led tv's in dat opzicht - dat meten we ook in onze test. Tenzij het beeld heel veel wit/lichte delen bevat, dan wordt het moeilijker voor een oled-tv. Daar staat tegenover oled-tv’s donkere delen altijd behoorlijk donker kunnen weergeven, ook als de helderheid wordt opgeschroefd. Terwijl dat bij een lcd-tv in een meer grijze weergave van donkere delen resulteert. Daardoor oogt een lcd-tv wellicht beter in een (zeer) lichtere omgeving.

Welke oled-tv heeft u eigenlijk gehad? En was dat misschien een aantal jaar geleden? Oled-tv’s zijn in de loop van de jaren steeds beter geworden in het produceren van een helder beeld. 

Maar goed, hopelijk bent u meer dan tevreden met uw nieuwe tv!

Dank voor uw uitgebreid antwoord mijn oled tv was LGOled55C7V dus een oudere oled

Reputatie 4
Badge +2

Graag gedaan! En de OLED55C7 is in 2017 geïntroduceerd, wat op zich niet heel erg lang geleden is. Maar het belangrijkste is dat u tevreden bent met uw huidige tv! 

Reageer