Lithium batterijen iphone uit China in Nederland invoeren

• 27 September 2016
  • 8 reacties
  • 696 Bekeken

ik word van PostNl naar Douane naar warenautoriteit gestuurd met mijn vraag.Wie kan mij een duidelijl antwoord geven?

Ik wil een iphone batterrij uit China importeren.Dit staat er op: 3.7V. 5.3Whr Li-ion polymer battery. Laat de douane deze Nederland binnen? En een powerbank? Ik weet dat die van 22000 mAh geweigerd worden! Tot hoeveel mag wel

8 reacties

ik word van PostNl naar Douane naar warenautoriteit gestuurd met mijn vraag.Wie kan mij een duidelijl antwoord geven?

Ik wil een iphone batterrij uit China importeren.Dit staat er op: 3.7V. 5.3Whr Li-ion polymer battery. Laat de douane deze Nederland binnen? En een powerbank? Ik weet dat die van 22000 mAh geweigerd worden! Tot hoeveel mag wel

Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Pas wel op met China, een heleboel is fake aan powerbanks.
Bestel je een 20000 mAh powerbank, blijkt er binnenin maar iets van 2400 mAh in te zitten.
Dus geld terug, powerbank weg...
Maar dit artikel waar ik nu op reageer is nu al 2 jaar oud, maar wilde nog wel even reageren aangezien er niemand een reactie had gegeven in de afgelopen 2 jaar ;-p
Ik zie hier in een filmpje op Youtube dat er in een 20000mAh powerbank niet 2400 mAh zit maar 2400mA per USB poort = 2,4A, en drie poorten samen is maximaal 5,8A. Je had hem dus niet weg hoeven doen volgens mij.

Reputatie 3
Badge +2

Ga lekker naar de Action daar verkopen ze ook powerbanken en heb je zo en zo 2 jaar garantie wat je bij o.a. Aliexpress niet hebt.
Daarbij komt dat je de powerbank meteen hebt en niet een maand of langer hoeft te wachten of je moet een 15 dagen levering hebben.
Mocht je dan toch gaan voor Aliexpress kijk dan voor een Xiaomi deze zijn beter betrouwbaar dan een onberekende merk of een die juist heel erg bekend is maar bijna zeker wel fake is.
Geheugenkaartjes van Xiaomi zou ik absoluut afraden ik had er een gekocht van 256 GB V30 maar deze bleek net class 10 te zijn en de verkoper is natuurlijk er vandoor helaas voor hem/haar had ik al mijn geld terug gevraagd omdat de bestelling te lang op zich liet wachten.

Reputatie 6
Badge +4

@Audb Ik denk dat na 5 jaar het probleem wel opgelost is.

Reputatie 3
Badge +2

Niet op de datum gelet 😁

Reputatie 2
Badge +4

De regels volgens PostNL: https://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/brief-of-kaart-buitenland/verzendvoorwaarden/lithium-verzendvoorwaarden/

Reputatie 3
Badge +2

Dat gaat ook niet met het vliegtuig maar met de boot en in speciale zakken.
Maar ik denk gezien de datum dat de vraag steller ondertussen wel een andere telefoon zou hebben.

Badge +1

Ik weet niet of het wel zo verstandig is om een iPhone accu vanuit China te importeren. Je weet niet of het om een echte of namaak accu gaat. Daarnaast weet je niet wat voor kwaliteit of de betrouwbaarheid.

Mocht je een iPhone accu willen kopen om bijvoorbeeld zelf een iPhone te repareren, dan kun je beter kijken bij iFixit voor onderdelen of toch een AASP (Apple Authorized Service Provider) of Independent Repair Provider waar het voor jouw gedaan wordt.

Mocht je opzoek zijn naar een powerbank voor je iPhone, misschien zou je dan eens kunnen kijken naar het merk freshnrebel.com dat uit Rotterdam komt. Je zult misschien iets meer betalen dan voor een willekeurige AliExpress of Action powerbank, maar je krijgt er ook een hoop voor terug, zoals veiligheidsfuncties voor je apparaat tegen overspanning, oververhitting en kortsluiting.

De grootste die ze hebben is deze: freshnrebel.com/nl/powerbank-18000-mah/2pb18000dg

Reageer