Logo’s op tv-scherm

• 4 October 2022
  • 7 reacties
  • 124 Bekeken

Het tv-beeld wordt steeds mooier en des te storender zijn de logo’s die prominent verschijnen. Welk omroepkanaal aan de linkerkant,  welk zendgemachtigde aan de rechterkant en als het tegenzit ook nog een logo van het uitgezonden programma…En met welk doel ? Waarom deze beeldvervuiling ?
Het is een verademing om films van streamingsdiensten te bekijken of naar de BBC te kijken…eindelijk verlost van die beeldvervuiling logo’s !

Kan de Consumentenbond iets ondernemen om ervoor te zorgen dat die vervuilende logo’s van het scherm verdwijnen ?

7 reacties

Helemaal eens met A.J. Uppelschoten. Misschien een knop op de afstandsbediening als je die informatie wel nodig hebt.

Reputatie 7
Badge +5

zolang we naar die zenders blijven kijken vinden we het blijkbaar niet erg genoeg. #dekrachtvandeconsument

daarnaast zijn dit nou niet echt de wereldproblemen waarvan ik (persoonlijk) vindt dat de CB hun geld niet aan moet verspillen.

Reputatie 6
Badge +4

Als die Logo's er niet staan is er dus geen reclame oor de betreffende zender. Dat kost geld. Als we met zijn allen ook bijv 15 euro voor de NPO over hebben dan willen ze dat logo best weglaten. 

Er is al een actie geweest omtrent de logo’s.
Ze zijn op veel zenders al een beetje transparant.
De NPO heeft vaak 2 logo's op het scherm.

De tv is al helemaal een reclame circus geworden.
Als ik kijk hoeveel dure reclame er op tv is, vraag ik me af hoeveel ik daarvan mee betaal als ik zo'n product koop.

Badge +8

Dank voor je vraag en welkom op de Community, @A.J. Uppelschoten! Ik noteer het als suggestie voor mijn collega's!

Reputatie 4
Badge +3

Die logo’s zijn er ivm. Kopieer beveiliging. Het is een eis van distributeurs i.v.m. copyrights.

Dat wil ik wel geloven dan, maar kan die kopieerbeveiliging niet op een andere manier worden ingevuld ? De BBC slaagt daar blijkbaar wel in…geen logo’s, terwijl kopiëren mogelijk is.

Aan de ene kant maken de producenten het televisiebeeld steeds mooier en aan de andere kant blijf je te maken houden met een sterk staaltje van beeldvervuiling.

Reageer