LSC SmartConnect outdoor camera

• 26 June 2022
  • 15 reacties
  • 1239 Bekeken

Sinds enkele weken heb ik een LSC SmartConnect outdoor camera. Die functioneerde prima, tot vorige week.

Vorige week was er een firmware update en die ging naar V2.10.32. Sindsdien heb ik geen live beeld meer van de camera.

Nu krijg ik alleen "Ophalen video stream" te zien. Ook al meerdere keren opnieuw gestart. Ik heb een wifi-signaalsterkte van 94 % dus wifi kan denk ik niet het probleem zijn (was ook nooit een probleem).

Er zit dus misschien wel iets fout in die update. Ik krijg het niet meer werkend en lees meer meldingen hierover. Ik heb de hele boel, camera en app al eens gereset en weer opnieuw ingesteld maar dat heeft niet geholpen. Ik zie wel af en toe beeld wat later op de avond.

Er zijn veel meer gebruikers die hetzelfde probleem hebben.

Zie:

https://www.gebruikershandleiding.com/LSC-SmartConnect-(Action)/handleiding-4-698660.html

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/71901622#71901622

Zijn er meer gebruikers die deze problemen hebben en wat zou de oorzaak kunnen zijn?

15 reacties

Reputatie 7
Badge +5

ik zou voor korte tijd de firewall op de pc even uitzetten en kijken of het dan werkt

Camera zit op wifi en heeft een signaalsterkte van 94%
Voor de firmware-update heb ik 14 dagen geen problemen ervaren en kon ik live de video-stream bekijken. Laat in de avonduren heb ik af en toe wel live beeld. Het is ook niet zo dat ik overdag ons wifi-netwerk zwaar belast. Eigenlijk wel altijd en signaal boven de 90 % op de camera.

Reputatie 7
Badge +5

dat was niet mijn vraag…..

Firewall op de pc staat niet aan. In de router wel. Ik gebruik de app van LSC op mijn Android telefoon. Verbinding loopt niet via de pc, dus die heeft er volgens mij niets mee van doen.
Firewall op de router uitschakelen lijkt mij niet zo verstandig. Ook niet voor even...

Reputatie 7
Badge +5

tsja, nieuwe informatie. dan is het duidelijk dat de pc geen rol speelt. Wordt de live stream wel direct van de camera gehaald of gaat dat ook via de cloud? En als het wel werkt na 10 uur ‘s avonds dan zou ik het zoeken bij de leverancier, geen idee hoe dat overigens dan in elkaar zou zitten. 

Ik vermoed wel dat de prijs/kwaliteit verhouding hier een rol speelt.

Ik denk dat de livestream via de clould komt. De camera zit op het gastennetwerk 😉 Mijn Android telefoon niet. Maar als ik die ook op het gastennetwerk zet doet hij het nog steeds niet.

's-Avonds later wel beeld. Ook via 4G werkt het niet. Netwerk maakt niet uit dus.
Voor de firmware-update kon ik overal de livestream zien ook als ik niet thuis was, dus volgens mij komt die dus via de cloud.

wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Ik zet mijn geld op een serverprobleem. Ik begrijp dat ze die camera's op dit moment nog verkopen dus zou het ook snel verholpen moeten zijn als ze niet alles retour willen krijgen.

Reputatie 7
Badge +5

dan zal het inderdaad zitten in de camera - Cloud keten als de camera update het moment was waarop het mis ging. En als het op rustige tijden (voor W-Europa) wel werkt zal het wel capaciteit gerelateerd zijn. 

dan zal het inderdaad zitten in de camera - Cloud keten als de camera update het moment was waarop het mis ging. En als het op rustige tijden (voor W-Europa) wel werkt zal het wel capaciteit gerelateerd zijn. 

Dat denk ik ook. Heb de Action een email/klacht gestuurd. Ben benieuwd of ik antwoord krijg. 3 dagen geven ze aan. Maar een antwoord is nog geen oplossing…….😌

Dat denk ik ook. Heb de Action een email/klacht gestuurd. Ben benieuwd of ik antwoord krijg. 3 dagen geven ze aan. Maar een antwoord is nog geen oplossing…….😌

Het kán ook zo simpel zijn als het uitbreiden van wat AWS-capaciteit mits iemand maar opdracht geeft.

Reputatie 7
Badge +5

dat kost geld, en dan gaat de prijs/kwaliteit verhouding de mist in, vanuit lcs gezien 😉

dat kost geld, en dan gaat de prijs/kwaliteit verhouding de mist in, vanuit lcs gezien 😉

Yep, dan liever de prijs/kwaliteit vanuit de klant gezien de mist in

Als dat zo is, dan gaat hij terug naar de Action. Ben heb ik, maar verpakking niet meer. Ik wacht even antwoord van de Action af…

Als dat zo is, dan gaat hij terug naar de Action. Ben heb ik, maar verpakking niet meer. Ik wacht even antwoord van de Action af…

Zo werkt het in principe in Nederland niet, u zult ze in gebreke moeten stellen.

Reputatie 6
Badge +4

Tja bij Action zoiets kopen zonder enige garantie op ondersteuning en ook nog in zo'n belabberde kwaliteit (hardware en software)

Mijn broer had ook  zin ding gekocht, meldingen kwamen soms niet binnen . Uiteindelijk een Eufi camera gekocht en wat een verademing. Kost iets meer maar dan heb je ook wat

Reageer