Maak een foto van je telefoon als je deze inlevert ter reparatie

  • 3 August 2015
  • 29 reacties
  • 2136 Bekeken

3 weken geleden heeft mijn dochter haar nieuwe (1,5maand oud) telefoon iPhone 6 bij Vodafone ingeleverd omdat deze bij film opnames geen geluid opneemt. In de winkel hebben ze nog wat dingen voor haar geprobeerd maar hij moet uiteindelijk toch opgestuurd worden om te laten repareren.



Bij Vodafone word dit gedaan door een extern bedrijf Dynafix. Na een paar dagen ontving bij dochter een mail, bij de telefoon was val-, stoot of drukschade geconstateerd. Telefoon heeft onherstelbare schade en kan worden omgeruild kosten hiervan €313,45 Ze kon er ook voor kiezen om afstand te doen van het toestel dan zou ze dus niks hoeven te betalen maar ook geen telefoon meer. Of om de telefoon ongerepareerd retour te ontvangen kosten hiervoor €36,30 (onderzoekskosten)



Ze heeft voor deze optie gekozen omdat ze dacht als het alleen geluid probleem is dan ga ik daar geen €313,45 voor betalen dan maar zonder geluid. Na 2 weken was de telefoon uiteindelijk weer terug bij Vodafone dus wij samen naar de winkel. Omdat ik het er toch niet helemaal mee eens was en voor mijn dochter op wilde komen.



Tot onze grote verbazing en gelukkig ook die van de medewerkers van Vodafone kregen wij een telefoon terug met een scherm dat totaal gebarsten was. Zo was deze dus niet ingeleverd. Gelukkig geloofde de medewerker ons dat die telefoon zo niet ingeleverd was en hij zou het dan ook voor ons gaan uitzoeken.



1week later is mijn dochter weer terug naar Vodafone gegaan deze hadden nog steeds niks laten weten. Een nog grotere verbazing uit onderzoek ( bij Dynafix word alles gefilmd) blijkt gewoon dat de telefoon DAAR is gevallen!!!



Ze laten daar een telefoon vallen en vervolgens durven ze de klant gewoon een rekening te sturen omdat het niet binnen de garantie valt.



Nu is de telefoon weer terug bij Dynafix voor reparatie, wat raar is aangezien in eerste mail staat onherstelbare schade. Op dit moment loopt het allemaal nog en volgende bezoek aan Vodafone ga ik zeker weer mee want ook van Vodafone vind ik dit geen service.



Wil mensen op dit moment waarschuwen dat ze een foto maken van hun toestel op het moment dat ze deze inleveren. Voor het zelfde geld betaald iemand die €313,45 terwijl het niet eens hun schuld is.

29 reacties

Vreselijk en afdoende om al het vertrouwen in de mensheid voor 6 maanden kwijt te zijn.



Ik hoop maar dat dit van Dynafix een compleet falen van de kwaliteitszorg en wellicht het personeelsmanagement is en geen beleid. Vodafone, de enige partij waar je zelf uberhaupt mee te maken hebt, werkt overigens goed mee maar bedrijft hier wel even simpel boeren bedrog. Het zal mij benieuwen hoe ze hun schuld in gaan lossen.
Vreemde waarneming.....m.b.t. dynafix



__________________________________________________________________________________



+ Het oplospercentage van dynafix is bij Klacht.nl...........96%



http://www.klacht.nl/dynafix-care/



___________________________________________________________________________________



+ De tevredenheidsscore op Klachtenkompas.nl............ 50%



http://www.klachtenkompas.nl/bedrijven?nid=&field_branche_tid=All &title=dynafix&body_value=dynafix&name=dynafix&sort_by=ratings_score&sort_order=ASC



____________________________________________________________________________________







OPMERKELIJK verschil tussen beide waardes. Wie heeft daar een plausibele verklaring voor?



Hier moeten appels met peren vergeleken zijn bij zo'n enorm groot percentage-verschil.







NB. Lees ook ca. 100 reacties bij de KASSA-concurrentie....



http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=dynafix&search=vraagenbeantwoord&id=153
Nou ik snap het denk ik wel. Bij klachtenkompas lijkt de klager te beslissen of de zaak tot tevredenheid afgehandeld is en bij klacht.nl is dat blijkbaar het bedrijf. Het hoeft verder geen betoog wat een betere weergave is.



Overigens heeft mevrouw volgens mij juridisch niets met Dynafix te maken.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je reactie. Dit is helemaal correct. Bij Klachtenkompas.nl is het aan 'klager' om een positieve of negatieve beoordeling te geven over de manier waarop de klacht is opgelost. Deze beoordeling resulteert in een tevredenheidsscore van een bedrijf. Bedrijven kunnen wel een afhandelvoorstel geven.



met vriendelijke groet,



Martijn



Manager Klachtenkompas.nl



In reactie op:



Nou ik snap het denk ik wel. Bij klachtenkompas lijkt de klager te beslissen of de zaak tot tevredenheid afgehandeld is en bij klacht.nl is dat blijkbaar het bedrijf. Het hoeft verder geen betoog wat een betere weergave is.



Overigens heeft mevrouw volgens mij juridisch niets met Dynafix te maken.



@A. Deen @martijndg



Dus inderdaad.......appels en peren! Mijn favoriet is dan dus absoluut nu ook Klachtenkompas.nl



Bedankt voor de reacties en tevens erg alert van diegene die de post doorstuurde naar de absolute specialist, de Klachtenkompasmanager Martijn, die voor het eerst te "zien" was op ons forum (nog zonder CB-avantar).
Bedankt voor de reacties. Hoe meer ik er over lees hoe bozer ik word dat zulke dingen dus gewoon zomaar kunnen. Nu nog even afwachten hoe Dynafix EN Vodafone dit gaan oplossen
beste,



Ik zit met t soort gelijke probleem. Toestel opgestuurd nadat die was gevallen (touchscreen werkte nog prima) terug gekregen na reparatie maar al snel liet het lijm van me beeldscherm los. Weer opgestuurd, wederom weer gemaakt. Kreeg hem thuis.. Met opnieuw andere klachten naar reparatie o.a blauwe vlek op t beeld, soms reageert me touchscreen niet. En ook mijn batterij gaat nog geen uur mee ( deze zouden ze vervangen hebben, maar lijkt mij dat ie dan veel langer mee zou moeten gaan). Hoe is jullie situatie afgelopen? Of welke stappen hebben jullie ondernemen?



Kunnen jullie misschien contact met mij opnemen? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, en kosten opgejaagd voor iets wat ik niet zelf veroorzaakt heb.



[email adres verwijderd door beheerder vanwege privacy]











Met vriendelijke groet, Debbie
Reputatie 5
Badge +7




beste,



Ik zit met t soort gelijke probleem. Toestel opgestuurd nadat die was gevallen (touchscreen werkte nog prima) terug gekregen na reparatie maar al snel liet het lijm van me beeldscherm los. Weer opgestuurd, wederom weer gemaakt. Kreeg hem thuis.. Met opnieuw andere klachten naar reparatie o.a blauwe vlek op t beeld, soms reageert me touchscreen niet. En ook mijn batterij gaat nog geen uur mee ( deze zouden ze vervangen hebben, maar lijkt mij dat ie dan veel langer mee zou moeten gaan). Hoe is jullie situatie afgelopen? Of welke stappen hebben jullie ondernemen?



Kunnen jullie misschien contact met mij opnemen? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, en kosten opgejaagd voor iets wat ik niet zelf veroorzaakt heb.



[email adres verwijderd door beheerder vanwege privacy]



Met vriendelijke groet, Debbie



Geplaatst door Deedeee op Sep 27, 2016.
Hoi Debbie, is jouw probleem ook met hetzelfde bedrijf Dynafix? Dan kan het de moeite waard zijn om jouw klacht te melden op www.klachtenkompas.nl. Ik ben ook wel benieuwd hoe het verder met de case van F. Kwant is afgelopen. En zijn er misschien andere lezers met soortgelijke ervaringen?
bij mij ook zoiets, mijn telefoon is ook voor reparatie naar de fabriek van Vodafone gegaan, ze hebben er een nieuw moederbord ingezet en een nieuwe behuizing. Dus hij was weer in orde. Nu dus een week of twee later zie ik aan de zijkant kleine barstjes in het glas, ik had hem niet laten vallen of gestoten (zit in hoesje) dus ben ik terug naar de winkel gegaan hij zei, het lijkt van binnenuit te zijn misschien te hard aangedrukt of het scherm te strak. Dus opgestuurd naar Dynafix krijg ik vandaag een mail dat er geen garantie op het scherm zat want er was spraken van stoot of val of drukschade op zat en ik kon het laten maken voor €273,96 of afstand of retour voor 36,30 onderzoekskosten. Mijn telefoon een Galaxy 6Edge is van juni 2016 ik ben het niet eens met de rekening. Want ik weet zeker dat ik hem niet heb laten vallen of gestoten, dus moet het drukschade zijn of het glas zit er te strak in. Je ziet ook geen schade aan de zijkant van de telefoon alleen in de zijkant van het glas zitten hele kleine barstjes.



Reputatie 7
Badge +5
even los van de genoemde vervelende cases, maar wat is de verhouding van gefixte en probleem-reparaties bij dynafix? ze zijn de grootste reparateur van nederland volgens mij en dan zal er best wel eens wat mis gaan, hoe vervelend dat ook is voor de eigenaar.
Reputatie 5
Badge +7
Je moest dus bij Vodafone onderzoekkosten betalen binnen de eerste 6 maanden na aankoop. Maar dat klopt niet. Zie dit artikel: https://www.consumentenbond.nl/smartphone/consumenten-met-kapotte-smartphone-vaak-afgescheept
Badge +1
Pas op met Dynafix, het zijn oplichters! De nieuwe telefoon van mijn dochter is totaal kapot teruggekomen! De telefoon was net twee weken oud en gaf direct problemen. Provider Tele2 gaf aan dat het toestel moest worden opgestuurd naar Dynafix. Daar was de conclusie......niet te repareren, waterschade. We vroegen de telefoon retour en die was totaal beschadigd, het glas zat los, het leek alsof er met een schroevendraaier in was gehakt en het toestel was extreem smerig. Dynafix stuurde foto's als 'bewijs' van de zogenaamde waterschade en Tele2 gaf aan dat we leugenaars waren, de telefoon had mijn dochter vast in de wc laten vallen. Mijn kind ontroostbaar, die was zo blij met haar nieuwe telefoon die ze betaald van haar zaterdagbaantje. Tele2 verwees naar Dynafix voor mijn vragen, Dynafix gaf nergens antwoord op. Nog steeds nu, na 8 maanden is er geen enkel antwoord. De foto's die Dynafix stuurde als 'bewijs' lieten de binnenkant van een telefoon zien. Er was geen Imei nummer te zien en ook de LDI was niet te zien (dat geeft aan of er waterschade is). Toen ik inzoomde op de foto's zag ik wel een typenummer staan en het bleek dat de foto's van een Samsung A5 zijn, een heel ander toestel, die heeft mijn dochter nooit gehad!!!! En haar toestel is dus totaal vernield. Tele2 nam niet de moeite om op de zitting van de Geschillencommissie te verschijnen. Nu, 8 maanden later betaalt mijn dochter nog steeds voor een telefoon die ze niet heeft. Dynafix is een zeer slecht bedrijf, ik denk dat ze voor de providers wel goed van pas komen want zo komen de providers onder de garantie uit. Er zijn duizenden klachten over dat bedrijf!




Tele2 nam niet de moeite om op de zitting van de Geschillencommissie te verschijnen.



Geplaatst door JES de Jong op Feb 19, 2017.




Bedoel je daarmee dan ook dat ze geen verweer gevoerd hebben, want dan verwacht ik eigenlijk dat je automatisch zou winnen, of waren de argumenten zo steekhoudend dat ze geen verdere toelichting nodig hadden?
Badge +1
Nee, geen verweer op de zitting. Een paar uur voor de zitting kwam er nog wel een mail dat 'klant onvoldoende had meegewerkt.'Dat was direct te weerleggen.



Tele2 heeft niet meer gereageerd op mijn mail met fotobewijs dat de telefoon op de foto's van Dynafix niet de telefoon van mijn dochter is. Ik zal de zaak denk ik wel winnen want het bewijs is geleverd maar dat is voor mij niet voldoende. Het heeft veel leed en tranen veroorzaakt bij mijn mijn dochter én ze heeft nog steeds geen telefoon, tot op heden betalen we netjes het abonnement. Ik ben 8 maanden intensief bezig te bewijzen dat we geen leugenaars zijn. Ik eis dus ook een schadevergoeding van Tele2 wegens wanpraktijken, naast vergoeding van werkelijke kosten. Nadat ik bij de Geschillencommissie ben geweest heb ik een brief naar de directie gestuurd.
Ik hoop voor je dat je snel een uitspraak hebt en het geld. Wat mij betreft vraag ik mij ondertussen sterk af of je nu beter aan doet een toestel bij je abonnement te nemen of zelf een los toestel te kopen bij een bedrijf dat goede service levert en sim-only te gaan.
Reputatie 5
Badge +7
Wat een verhaal, @JES de Jong. Ik zou dit ook op Klachtenkompas melden. Hoe meer druk, hoe beter. Laat je weten hoe het afloopt? Heel veel succes!
Badge +1
Ik heb de klacht op meerdere plekken geplaatst. Ook op klacht.nl omdat dit de enige manier was om met Dynafix in contact te komen. Die klacht is vreemd genoeg helemaal verdwenen. Ik laat weten hoe het afloopt.
Badge +1
Ik probeer al dagen in te loggen op Klachtenkompas maar dat lukt niet. Er is iets mis met de site
Reputatie 5
Badge +7




Ik probeer al dagen in te loggen op Klachtenkompas maar dat lukt niet. Er is iets mis met de site



Geplaatst door JES de Jong op Feb 20, 2017.
Goed dat je dit even meldt, ik geef het door aan mijn collega van Klachtenkompas.
Badge +1
Nog een late reactie over hoe het afgelopen is. Er bleek onvoldoende bewijs dat de telefoon die geleverd was vooraf niet goed was. Waterschade is wel geconstateerd. Ondanks dat Dynafix zo negatief in het nieuws is geweest is de klacht afgewezen.

In juli dit jaar was het abonnement met Tele2 eindelijk afgelopen. Mijn dochter van 17 heeft dus twee jaar moeten betalen voor een niet werkende telefoon en van het abonnement is ook nooit meer gebruik gemaakt.

Nu bleek ook nog dat het abonnement stilzwijgend wordt verlengd. Ik belde met de klantenservice dat ik twee jaar geleden al heb opgezegd, dat kon men niet terug vinden maar, het zou per direct geregeld worden. Ik kreeg een bevestigingsmail met de aanhef 'Het is geregeld!'

In de mail stond echter dat er nog een maand opzegtermijn werd gehanteerd. Ik heb Tele2 per direct geblokkeerd op mijn rekening en een klacht ingediend. Die klacht hangt nog want Tele2 neemt dertig dagen(!) de tijd om de klacht te behandelen.

In totaal dus 25 maanden toestel en abonnement betaald voor niets.
@JES de Jong Dus ondanks dat u overweldigend bewijs had dat ze liegen is uw klacht toch afgewezen? Dat werpt een heel nieuw licht op het functioneren van klachtencommissies. Toch maar opheffen dan.
Badge +1
De foto bleek wel te kloppen achteraf. De info die ik kreeg van de man uit de telefoonwinkel bleek onjuist. Er werd dus nogmaals waterschade geconstateerd en het is niet te zeggen hoe oud dat is. Daarom is de klacht afgewezen. Dat het toestel werkend is opgestuurd en totaal kapot retour kwam van Dynafix, daar is niet op ingegaan. Nooit meer Tele2 (of iets versturen naar Dynafix).
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben verbijsterd over deze bizarre en schandalige gang van zaken. Hoe is het mogelijk dat dergelijke bedrijven blijven bestaan als zij zo ongelooflijk slecht met klanten omgaan? 😣

Eigenlijk zou er een digitale schandpaal opgezet moeten worden waar bedrijven die echt oplichten of zéér slecht werk leveren en klanten structureel afpoeieren voor iedereen duidelijk zichtbaar worden zodat mensen kunnen kiezen om zo'n bedrijf voorgoed te mijden. 😀Meldingen dienen dan natuurlijk wel eerst onafhankelijk getoetst te worden voor zij geplaatst worden om te voorkomen dat een concurrent een bedrijf ten onrechte te schande maakt.

Ik vermoed dat de slechten dan snel failliet zullen gaan en dat degenen die nog wel bereid zijn om hun leven te beteren dit dan snel zullen doen.🤔
Reputatie 2
Beste mensen,



Los van het feit dat de handelswijzen van bedrijzen zacht gezegd zeer tot uiterst bedenkelijk zijn nog een andere opmerking.



De opmerking is niet bedoeld als zout in de wonde wrijven. Dit zou immers zeer makkelijk zijn. Maar meer bedoeld om de gewoonte van telefoon aanschaf te koppelen aan een mobiel tel/internet abbonnement.



Deze constructie is een zeer dure vorm van een telefoon aanschaffen. Dat is bekend denk ik, maar zoals aangegeven betekent het ook dat je vastzit aan een verplichting ook al gebruik je de telefoon niet. Vervolgens kan je wel een ander abbonnement met nummer behoud bij andere provider aangaan (in het meest gunstige geval), maar je blijft verbonden aan de ander door het oude contract.



Daarom mijn credo koop een telefoon. Ik weet een hele aanschaf. Maar je bent dan wel vrij en onafhankelijk. Per saldo ben je vaak ook goedkoper uit. Maar dat terzijde. Is de aanschaf van het gewenste model te duur ( wat ik ook goed herken), koop dan een ander model. Zeker als je bedenkt dat modem grosso geldt dat voor de gemiddelde gebruiker de bekende en gepromote flagships zwaar overdreven zijn qua technische specificaties.



Een model ouder of bijv van de Aldi danwel een chinees model van +/- €150 tot €200 is vaak al ruimschoots toereikend voor het beoogde gebruik. Daarnaast hebben deze laatste modellen vaak dual sim mogelijkheden. Zodat je bijv niet met je eigen telefoon en die van werkgever rond hoeft te lopen oid (en ja je kan 1 vd 2 nummers naar eigen keuze gewoon wanneer gewenst uitzetten en werken prima in Europa dus ook Nl).
Badge +1
Dat gebeurd , maar erna gebeurd er niets. Kijk bijvoorbeeld naar de verkiezingen van 'Liegbeest van het jaar' over producten in supermarkten. Die blijven gewoon verkocht worden. Een telecom medewerker zei tegen mij toen ik boos zei dat ik mijn abb. beëindigde: 'Ach mevrouw, we krijgen per dag duizenden nieuwe aanmeldingen.' Het maakt gewoon niet uit. Dynafix is heel vaak negatief in het nieuws geweest maar blijkbaar hebben ze een lucratieve deal met Tele2. De volgende 'nieuwe' telefoon laat ik eerst openmaken om te zien of het echt nieuw is.

Reageer