Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Maandelijkse kwaliteitsrollup voor Windows 7 wordt niet geïnstalleerd

• 14 februari 2018
  • 13 reacties
  • 2333 Bekeken

Reputatie 1
Zowel in januari als nu heb ik geprobeerd de 'Maandelijkse kwaliteitsrollup voor Windows 7 voor op x64 gebaseerde systemen’ op mijn pc te installeren. Het gaat om KB4057400 en KB4074598. Helaas mislukte het beide keren, ook na verschillende keren herhaling. Het zijn belangrijke updates en tot vorige maand was er geen enkel probleem.
Wat kan er aan de hand zijn? En hoe kan ik het oplossen?
Bedankt voor het meedenken!

13 reacties

Reputatie 7
Heeft u uw antivirus software helemaal bijgewerkt?
Reputatie 5
Badge +4
Als updates er niet op gaan kan dit verschillende oorzaken hebben.

1. er staat troep op de PC zoals bv een trojan
  2. .Wimdows heeft een probleem omdat er beschadigde clusters op de hardeschijf staan.
  3. de virusscanner is out of date en houd alles tegen omdat hij niet goed werkt.
  4. https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/ Gratis programma verwijderd trojans kan gewoon naast de virusscanner worden gebruikt. Kies eerst voor opslaan en dan uitvoeren aub. Na de installatie alles, laten scannen en alles verwijderen wat hij vind. Hij zal nu opnieuw willen opstarten om het kwade te verwijderen.
  5. Op verkenner en klik met je rechtermuisknop op de C:\ klik nu op "Eigenschappen" en ga naar tabblad "Extra" en laat de fout controle uitvoeren en plaat de 2 vinkjes. Je krijgt nu de melding dat hij het gaat inplannen na het opnieuw opstarten. Na het opnieuw opstarten moet je het schema 5/5 krijgen. Krijg je 3/3 voer dat dan uit en in Windows aan gekomen, doe je weer alles uitvoeren en start opnieuw op. Nu krijg je wel 5/5 letop dit kan uren duren. Hij gaat bij 4/5 Windows controleren op fouten en die gaat hij gelijk repareren. Hierna kom 5/5 de hardeschijf word nu gecontroleerd op beschadigde clusters en is er wat stuk dan maakt hij die cluster dicht. Nu kunnen er geen fouten meer worden gemaakt en als hij klaar is start hij de pc opnieuw op en loopt naar Windows. Nu kan je de updates weer installeren.
  6. Maar eerst de virusscanner up to date maken.
Deze vraag las ik eerder vandaag ook al op het Microsoft forum.

Eigenlijk niet zo heel erg sociaal om op meer dan één plaats tegelijk mensen om hulp te vragen. (Vind ik, maar wie ben ik?).
Het kan zijn dat het te maken heeft met de gekozen anti virus software. De januari update heeft een afhankelijkheid met anti virus software maar voor zover ik weet wordt de update niet aangeboden als je niet voldoet aan de goede anti virus oplossing. Daar is wel wat over te vinden op het internet.

Wat ook nog wel eens wil helpen is kijken wat de code is die de update geeft als deze mislukt en die opzoeken op het internet. Dan kan het zijn dat er support te vinden is die van toepassing is op de foutcode.

Soms helpt het ook om de update alvast te downloaden en dan handmatig te installeren. De KB nummers geven wel toegang tot download locaties van de juiste versie van de updates.

En als dat niet helpt iemand inhuren die je pc problemen terplekke wenst op te lossen of overstappen op een beter besturingssysteem.
Reputatie 5
Badge +4
[quote user="L"éonz]Deze vraag las ik eerder vandaag ook al op het Microsoft forum.

Eigenlijk niet zo heel erg sociaal om op meer dan één plaats tegelijk mensen om hulp te vragen. (Vind ik, maar wie ben ik?).

Ja maar nog raarder is helemaal niet reageren als er geantwoord is.
Reputatie 1
Graag reageer ik op de verschillende reacties. Ik werk de anti-virussoftware altijd bij. Ik gebruik Malwarebytes al jaren; af en toe laat ik ook F-Secure online aan het werk.
Alle windowsupdates worden gedownload en geïnstalleerd, behalve, sinds januari 2018, de maandelijkse kwaliteitsrollup voor W7. Ik heb tijdelijk de automatische updates uitgeschakeld en de update vervolgens handmatig binnengehaald. Het downloaden ging goed (net als bij de automatische updates), maar de installaties lukte niet. De foutmelding heb ik wel op internet gevonden, maar ik las dat de verschillende oplossingen geen resultaat hadden.
Ik heb de harde schijf laten controleren op fouten/beschadigingen. Die klus duurde inderdaad heel wat tijd, maar heeft helaas niets opgeleverd. Ik bedank H. Beukman voor die suggestie. Ik had nl. al eens gezocht hoe ik dat moest doen (in oudere Windows-versies kon dat al bij het opstarten), maar ik vond geen 'antwoord'. Ik bewaar de beschrijving goed!
Reputatie 5
Badge +4
En wat is die foutcode ?? en heb je Win 7 Home of Pro 32 bit of 64 bit NL of Eng zoeken we even mee
Reputatie 1
De foutcode is 80073701. Ik heb Win 7 Home 64 bit NL. Ik ben benieuwd of er toch een oplossing te vinden is. Alvast weer mijn dank.
Reputatie 5
Badge +4
Voer dit eens uit is voor windows 7/8en 10

http://www.microsoftlivesupportonlinechat.com/en-us/0x80073701-windows-update-error-windows-10/

Ik zou eerst dit uit de link uitvoeren en heeft hij gerepareerd even opnieuw opstarten

File system corruption:-

Perform an SFC scan from the command line as admin and fix if there are any files system corruptions.
You can perform a system file scan process which can be started on a command prompt window with administrative rights.
SFC /SCANNOW is the command line which needs to be executed.

Uitleg staat in de link als je dit niet begrijpt.
Reputatie 1
Dank voor de snelle reactie! Vanavond kom ik er niet meer aan toe; morgen moet het zeker lukken. Ik meld me weer op enig moment!
Reputatie 1
Helaas hebben de verschillende acties die ik heb uitgevoerd, niets opgeleverd. Ik kreeg de melding (na de file system corruption) dat er geen 'schendingen van integriteit' gevonden waren. Het resultaat van het download-programma was, dat alle problemen (3) waren opgelost, behalve 0x80070057. Toen ik dit opzocht, kwam ik een heel ander probleem tegen, dat met de installatie van de update niets te maken heeft.
Ik heb inmiddels ook van anderen begrepen dat er problemen zijn met deze update. Misschien dat Windows het zelf gaat repareren?....
Reputatie 5
Badge +4
Ja dat kan ook je kan de update even verbergen tot de volgende 'Maandelijkse kwaliteitsrollup voor Windows 7 voor op x64 gebaseerde systemen’ komt.
Reputatie 1
Dat doe ik en ondertussen blijf ik ook andere bronnen onderzoeken. Allen bedankt voor het meedenken!

Reageer