MacBook Pro paars scherm

• 10 September 2021
  • 8 reacties
  • 102 Bekeken

Hallo,

Ik heb in februari 2019 een nieuwe MacBook Pro (2018) aangeschaft en nu al is het scherm kapot gegaan. Apple wilt dat ik 867,18 euro betaal om het repareren en vindt dit echt te gek voor woorden!!

Bij mijn vorige MacBook Air was ook het scherm ineens kapot gegaan dus met mijn pro ben ik altijd heel voorzichtig geweest. Er zit een goede cover op en de keren wanneer ik hem ergens mee naar toe meeneem zit hij altijd in een hoes. Afgelopen zondag deed ik ‘s middags m’n pro open en kreeg ineens een paars scherm en witte lijnen aan de zijkant. Alleen op sommige hoeken wanneer ik m’n laptop open deed, deed die het nog wel. Op die manier kon ik nog een reservekopie maken. Ik heb m’n laptop maandag naar Amac gebracht en kreeg vandaag de diagnose en het betaaloverzicht. Er stond ook alleen dat het beeldscherm moest worden vervangen en niet waar het probleem lag.

Als jij dit probleem hebt of iemand kent laat van je horen. Ik ga mij beroepen op de wettelijke garantie bij een ondeugdelijk product. Ik moet aantonen dat dit niet mijn schuld is, maar aan het product ligt. Hoe meer mensen met dit probleem ik kan vinden, hoe groter de kans ik heb. 

Andere tips of adviezen zijn natuurlijk altijd welkom.

Bedankt voor het lezen. 

8 reacties

Ik moet aantonen dat dit niet mijn schuld is, maar aan het product ligt. Hoe meer mensen met dit probleem ik kan vinden, hoe groter de kans ik heb. 

Nee, je moet aantonen dat het product al non conform was bij de levering. Het zou helpen als je een diagnose van het probleem had want nu kun je daar letterlijk niets over zeggen.

Soms hebben die Apples een zwakke plek die al zo bekend is zoals die keyboard problemen dat je aannemelijk kunt maken dat dit hetzelfde is maar ik neem aan dat je al op paars scherm hebt gegoogled en als je niets hebt gevonden wordt dat hem niet. 

Toen ik de MacBook Pro kocht nam ik aan dat ik voor zo’n prijs een goede laptop had. Ik heb hiervoor ook nooit problemen gehad. Ik heb paarse schermen opgezocht, en veel mensen schreven er ook bij dat dit ineens gebeurden, terwijl ze altijd voorzichtig waren met hun MacBook. Ik ben het nu ook dieper aan het onderzoeken. Sommige mensen noemen het ook Flexgate2. 

Reputatie 4
Badge +3

@danielleboonman  OP internet staan tientallen youtube video's en forum berichten. Probleem is hardware. misschien iets simpels zoals een kabltje maar apple vinden fout zoeken te veel tijd kosten en vervangen het scherm. Je moet de verkoper aanspreken … is dat apple?

Ik heb m’n Macbook bij Amac gekocht en die is ook aangesloten bij apple. Ik heb ook al teksten gelezen dat het waarschijnlijk alleen een kabel is die moet worden vervangen dus vond het ook raar dat ik een heel nieuw scherm moest kopen. 

Toen ik de MacBook Pro kocht nam ik aan dat ik voor zo’n prijs een goede laptop had. Ik heb hiervoor ook nooit problemen gehad. Ik heb paarse schermen opgezocht, en veel mensen schreven er ook bij dat dit ineens gebeurden, terwijl ze altijd voorzichtig waren met hun MacBook. Ik ben het nu ook dieper aan het onderzoeken. Sommige mensen noemen het ook Flexgate2. 

Als het onderdaad een bekend probleem is komt het erop aan je leverancier, niet Apple dat is de fabrikant, met deze informatie te confronteren en te eisen dat dit onder garantie wordt gerepareerd. Als die zich achter Apple gaan verschuilen zul je juridische bijstand moeten gaan zoeken en mogelijk is de eerste klap een daalder waard en loont het de eis direct op te laten maken door iemand met ervaring. Op de site van de Bond staan onder juridisch advies voorbeelden van brieven als je zelf aan de gang wil en wellicht heb je een rechtsbijstandverzekering die je in kunt schakelen

Ik heb nu m’n verhaal op klachtenkompas gezet, dus ik ga eerst kijken wat dat oplevert. Als daar niet op wordt gereageerd ga ik inderdaad kijken of het met een Geschillencommissie wel lukt. Anders wordt het toch maar betalen want ik heb het toch een laptop nodig. 

ga ik inderdaad kijken of het met een Geschillencommissie wel lukt. Anders wordt het toch maar betalen want ik heb het toch een laptop nodig. 

Je hebt volkomen gelijk, die is er ook nog, en niets verbied je volgens mij het daar sowieso aan te vechten ook al laat je het al wel repareren.

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb m’n Macbook bij Amac gekocht en die is ook aangesloten bij apple. Ik heb ook al teksten gelezen dat het waarschijnlijk alleen een kabel is die moet worden vervangen dus vond het ook raar dat ik een heel nieuw scherm moest kopen. 

De kabel schijnt onderdeel te zijn van het scherm, vandaar dat het scherm moet worden vervangen.

Ifixit heeft hier een artikel over gemaakt met videos en afbeeldingen. 

apples-2018-macbook-pros-attempt-to-solve-flexgate-without-admitting-it-exists

macbook-pro-flexgate-repair-program

Reageer