Consumentenbond.nl
Beantwoord

Mail op yahoo.co.uk adres sinds kort regelmatig niet bezorgd

• 11 oktober 2019
  • 14 reacties
  • 2406 Bekeken

Sinds een paar weken gebeurt het steeds vaker dat ik van mensen bericht krijg dat hun mails niet bezorgd kunnen worden op mijn yahoo.co.uk mail adres.
Dat is het mailadres dat ik al bijna twintig jaar gebruik, het is dus heel onhandig wanneer ik moet gaan overstappen. Zijn er meer mensen die dit hebben? Enig idee waardoor het zou kunnen komen? Brexit? Installatie van Dashlane?
Nb: de mailbox is niet vol.
icon

Beste antwoord door Wortelstamper 11 oktober 2019, 15:22

Yahoo heeft een langdurige wereldwijde storing.
Begin september heeft de dienst er helemaal uit gelegen.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Yahoo heeft een langdurige wereldwijde storing.
Begin september heeft de dienst er helemaal uit gelegen.
Reputatie 7
Badge +6
Vroeger had je automatisch een yahoo.com e-mailadres als je een account maakte op de Flickr fotosite. Flickr is dit jaar echter bezig al die yahoo accounte te detachen van Flickr en je daarna een eigen Flickr account krijgt. Misschien bijt de een de ander omdat het niet foutloos loopt?
Reputatie 6
Badge +5
@Jan
yahoo.co.uk was vroeger veel beter dan yahoo.com
Ik heb mijn adres al 10 jaar geleden opgeheven.

Bovendien heeft yahoo de DMARC policy op reject staan.
Waardoor mail zonder een geldige SPF niet meer aan komt.
Dit doet Gmail ook zo.

In simpele taal, mail die verzonden is vanaf een andere provider dan de provider van je eigen email adres komt niet meer aan.
Dus geen geen ziggo email adres vanaf de uitgaande server van kpn versturen, omdat dit niet meer aan komt.
Als je een MIcrosoft account hebt met je Yahoo inlogadres, kun je heel gemakkelijk naar Outlook gaan.

Je creëert een Outlook mail-adres en vervolgens komt alles wat binnenkomt in Yahoo tevens aan in Outlook.

Echt geheel overstappen hoeft dus niet.
DMARC en DKIM en SPF zegt iets over mail die vanaf dat domein wordt gestuurd. In dit voorbeeld dus yahoo.co.uk . De vraagstelling gaat over het ontvangen van email op dat domein. Dus de DMARC policy van Yahoo zegt niks over het ontvangen van mail van een ander domein.
Reputatie 6
Badge +5
@Kattenkop

DMARC controleert berichten bij de ontvanger.
Dit wordt allemaal veel te technisch en offtopic maar het DMARC record van yahoo.co.uk heeft niets met deze problematiek te maken. En daar laat ik het bij.
Reputatie 6
Badge +5
In simpele bewoording.

Vroeger kwam mail die niet aan de regeltjes voldoet in je spam map terecht.
Steeds meer providers stoppen daarmee.
Dus, 'kijk even in je spam map, als de mail niet is ontvangen' zal verdwijnen.
Foutje in de mail, retour afzender.
Reputatie 7
Badge +6
@Jan
yahoo.co.uk was vroeger veel beter dan yahoo.com
Ik heb mijn adres al 10 jaar geleden opgeheven.

Ik heb yahoo alleen gebruikt om in te loggen op Flickr. Daar had je een yahoo.com account voor nodig. Daar kreeg je automatisch een yahoo.com e-mailadres bij. Ik heb het verder nooit gebruikt. Yahoo.co.uk ben ik niet bij geweest want niet nodig. Nu Flickr is verkocht is de eigenaar bezig yahoo los te koppelen van Flickr en kan je met een eigen Flickr account voortaan inloggen. Dan heb ik yahoo verder niet nodig. Maar ze zijn er dus flink mee aan het werk, ik denk 700 miljoen accounts, dus ik sluit niet uit dat er daardoor storingen zijn.

Ik heb sinds enkele weken (begin 2020) hetzelfde probleem. Mails van bepaalde mensen en soms de c.c. op een email naar mijn eigen email adres komen niet aan op mijn @yahoo.co.uk account. Een aantal maanden geleden eindigden dergelijke emails nog in mijn yahoo mail spam account en kon ik door “niet spam” aan te geven ze weer normaal in outlook ontvangen. Nu zijn ze niet in spam te vinden. Heel merkwaardig is dat sommige emails (niet allemaal) wel in mijn outlook (2010) doorkomen, maar niet op mijn mail account staan als ik via een web browser direct bij yahoo mail inlog. Ik weet niet hoe dit probleem op te lossen of hoe in contact te komen met yahoo (nergens een helpdesk email adres, chat-box of telefoon nummer). Ik sta op het punt een nieuw email adres (bij andere provider) aan te maken of heeft iemand nog een idee hoe mijn email adres (uit 2003) in leven te houden en dit probleem op te lossen. Uit bovenstaande correspondentie begrijp ik dat het probleem bij yahoo ligt en hardnekkig is en aan de instellingen van hun server ligt. Dus “niets aan te doen”. Klopt dat?

Reputatie 6
Badge +5

@Bennie H. 
Je hebt het over outlook en webmail.
Outlook kun je op 2 manieren instellen, POP of IMAP
Bij POP kun je de keuze maken of je de mail verwijderd bij Yahoo bij het ophalen.
Ik gebruik al jaren IMAP omdat dit de post bij Yahoo laat staan, ook uitgaand.

Zelf heb ik andere providers, maar het systeem blijft hetzelfde.

Dank je voor je uitleg. Ik heb inderdaad POP en IMAP is misschien handiger. Los van POP en IMAP, het probleem is dat ik van een persoon (van alle mensen die mij emailen) de email niet ontvang. Die vond ik vorig jaar als het gebeurde in de SPAM folder van mijn webmail. Ik gaf aan “geen spam” en dan kwam de email wekenlang weer door (in webmail en outlook). Sinds een paar weken komt de email van die persoon niet meer door en kan ik hem noch in webmail nog in outlook vinden. En dan komt hij plotseling wel weer door. Deze persoon gebruikt het goede email adres. Verder valt me op dat als ik emails stuur (naar verschillende personen) en ik doe een cc naar mezelf, deze cc van de uitgestuurde email niet in mijn webmail of outlook inbox terecht komt. Ik heb verschillende computers en browsers gebruikt om op webmail in te loggen, en ook dat maakt geen verschil. Ik blijf emails missen in mijn webmail. Daarom wil ik graag contact opnemen met yahoo, maar op hun “help-site” vind ik nergens een contact formulier, chat box of telefoonnummer

Reputatie 6
Badge +5

Dat CC aan jezelf is als je IMAP gebruikt helemaal niet nodig.
De map van uitgaande post staat dan op de server, in jouw geval Yahoo.

Als er spammers bezig zijn geweest via een uitgaande server van Yahoo, word ook de post van andere gebruikers aan paar uur lang weggegooid.

Ook maak je met platte tekst meer kans dat het aan komt dan in html

Yahoo staat niet open voor dit soort hulp.

Dank voor alle informatie, heel handig! Ik ga ermee aan de gang. Groet, Bennie

Reageer