Consumentenbond.nl

mails naar Gmail worden geweigerd

Sinds twee weken worden mails die ik naar gmail-adressen zend direct geweigerd. Ik heb al 5 verschillende gmail-adressen geprobeerd, maar alle met hetzelfde resultaat. Het maakt daarbij niet uit of ik de mails vanaf mijn laptop (Thunderbird), mijn Android telefoon of vanuit webmail verzend. Soms stuur ik aan meerdere adressen tegelijk mails (bulk?), maar nooit meer dan 15 tegelijk.
Het gaat om mijn account bij canaldigitaal.nl. Ik heb Canaldigitaal al gemaild, maar die hebben geen oplossing. Hieronder de boodschap die ik ontvang als reactie op mijn verzonden mail.
vriendelijke groeten, Rob Innemee (lidnr. 07432992)
code:
This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

HIER STAAT HET GEADRESSEERDE EMAILADRES
host gmail-smtp-in.l.google.com [2a00:1450:4013:c00::1b]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550-5.7.1 This message does not have authentication information or fails to pass
550-5.7.1 authentication checks. To best protect our users from spam, the
550-5.7.1 message has been blocked. Please visit
550-5.7.1 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more
550 5.7.1 information. f4si1630896edt.45 - gsmtp

7 reacties

Reputatie 7
Het klinkt alsof Canaldigitaal bij Google geblokkeerd is. Dit moet Canaldigitaal oplossen.
Reputatie 4
Badge +3
heb je al eens gekeken op de canaldigital community (hebben ze die?)? waarschijnlijk hebben er meer last van
Reputatie 6
Badge +5
@R.J. Innemee schreef: "Sinds twee weken worden mails die ik naar gmail-adressen zend direct geweigerd."

Gebruik je een uitgebreide handtekening in je mail?
Reputatie 2
Badge +3
Volgens de foutmelding wordt je mail als spam bestempeld.

code:
550-5.7.1 This message does not have authentication information or fails to pass
550-5.7.1 authentication checks. To best protect our users from spam, the (...)

Je zou eens naar de voorgestelde supportpagina kunnen gaan en kijken of je iets kunt veranderen aan de authentificatie van je verstuurde mail. Het is wel een technisch verhaal, waar je helemaal in moet duiken. Maar ik denk dat je de oplossing hier moet zoeken.
ik heb geen uitgebreide handtekening in de mail. Een (onduidelijke) community van Canaldigitaal is alleen te vinden op facebook. Als ik google op 'witte en zwarte lijsten' bij Gmail wordt het wel iets duidelijker, maar ik weet nog steeds niet goed wat ik moet doen.
Reputatie 7
Als Google Canaldigitaal geheel geblokkeerd heeft kun je niets doen.
Reputatie 2
Badge +3
Vermoedelijk zijn de aanpassingen die nodig zijn om de mail te laten werken, alleen door Canaldigitaal door te voeren. Dus ik ben het wel met @A. Deen eens dat je bij Canaldigitaal moet zijn.

Reageer