Consumentenbond.nl
Beantwoord

Media Markt vervangt moederbord en is half jaar later weer stuk

  • 16 december 2019
  • 6 reacties
  • 475 Bekeken

Badge

Vraagje wat raden jullie mij aan :

Ik heb 2,5 jaar geleden een HP 15-AY126ND laptop gekocht bij de media markt.  

Artikel: 15-AY126ND
Merk: HP
Serienummer: CND7072NSH 
Aankoopdatum: 13 juni 2017

Na 1.5 jaar ging hij bij ventilator enorm lawaai maken dit werd steeds erger als ik opstarte Ook las hij geen SD kaartje meer Dus ik uiteindelijk ging met deze klachten naar de Media Markt terug omdat ik me steeds meer er aan ging ergeren en de laptop toch nog in garantie viel.

PC zou helemaal leeg gehaald worden echter dit was ook niet gebeurd want alles stond er gewoon nog in dus hij was helemaal niet leeggehaald zoals ze gemeld hadden dat ze dat zouden gaan doen en ik dus een back up moest maken van me pc Ik schafte dus intussen een nieuwe laptop aan zodat ik me back up kon maken en ging weer terug naar Media Markt om ter reparatie aan te bieden.

Die hebben m opgestuurd want hij viel nog steeds in garantie periode voor enkele maanden.

Ik kreeg de laptop met volgende melding gereparareerd terug: 

  • Vervanging toetsenbord
  • vervanging moederbord
  • vervanging Fan en bios update

Intussen ging ik verder met me nieuwe Lenovo laptop Daar zit immers ook garantie op dus dacht laat ik die maar als hoofd pc gebruiken. De gerepareerde HP had ik intussen boven op me buro staan en gebruikte ik af en toe als ik daar wat moest printen De nieuwe staat in de huiskamer.

Tot op een dag ik weer iets moest printen 2 weken geleden 04-12-2019. Toen 2 dagen later (want hij starte gewoon niet meer op wat ik gewoon niet kon geloven) terug naar Media Markt terug. 

06-12-2019 16:35: Je hebt je product ingeleverd bij MediaMarkt

Die hebben m weer voor me verstuurd naar extern bedrijf. En nu krijg ik de keuze:   Wij verzoeken u om hieronder uw keuze aan te geven en deze prijsopgave binnen 7 dagen na dagtekening ondertekendaan ons te retourneren. O   Ik ga akkoord met de prijsopgave van € 369,93 incl. BTW en betaal het hierboven vermelde bedrag. O   Ik ga niet akkoord met de prijsopgave en wil mijn product ongerepareerd en kosteloos retour. O   Ik ga niet akkoord met de prijsopgave en wil de koop ontbinden. Hiermee doe ik afstand van het product en ontvang ik een restwaarde van € 110,83 incl. BTW

Wat zouden jullie mij nu aanraden?

Reparatieomschrijving:
Moederbord dient vervangen te worden.
Te betalen reparatiekosten incl. BTW: EUR:369.93

Wij verzoeken u om hieronder uw keuze aan te geven en deze prijsopgave binnen 7 dagen na dagtekening ondertekend aan ons te retourneren.

Hoe kan dit mij aangerekend worden? Wie zegt dat ze het moederbord toen vervangen hebben door een nieuw?

Laptop leeg halen hadden ze immers ook al niet gedaan want alle info van mij incl inloggegevens van sites zaten er nog in?

icon

Beste antwoord door Gebruiker1576506560 15 januari 2020, 15:25

Laptop is kosteloos gemaakt nadat ook MM zelf protest aantekende bij de externe reparateur benieuwd hoe lang hij dit keer mee gaat  

Bekijk origineel

6 reacties

Ik zou zeker geen €370 uit gaan geven aan een laptop met deze spec's van 2,5 jaar oud met deze historie. Aan een kapotte laptop heb je verder ook niets dus ik zou die €110 dan maar pakken.

Het enige dat je nog kunt proberen is aangeven dat een vervanging van een moederbord langer dan een half jaar mee moet gaan maar waarschijnlijk geven ze standaard een half jaar op reparaties en ik verwacht niet dat ze zich zo een twee drie gewonnen zullen geven.

Reputatie 5
Badge +4

Ik zou als ik U was de € 110,83 nemen en nooit geen HP troep meer kopen. HP is echt een drama, slecht spul en de garantie is ook helemaal niets. Ik weet zeker dat hij weer stuk gaat na een half jaar.

Badge

Wat ik tot op heden ondernomen heb is ...

-Contact gehad met HP klantenservice ... zijn niet bereid enige hulp te bieden
Want ze vinden dat dit een zaak is tussen de MM en mij
-Contact gehad met diverse particulieren / winkels of moederbord zo snel stuk mocht of kon gaan
Allen raden ze mij aan het er niet bij te laten zitten en MM er op te wijzen dat het kosteloos hersteld dient te worden omdat de levensduur van moederbord langer mee dient te gaan
-Contact gehad met MM klantenservice hoofdkantoor
Meld dat ik contact moet zoeken met MM waar ik hem kocht
-Contact gehad met MM waar ik hem kocht
Die meld dat mijn klacht nog in behandeling is dus dat af moet wachten

Badge

Laptop is kosteloos gemaakt nadat ook MM zelf protest aantekende bij de externe reparateur benieuwd hoe lang hij dit keer mee gaat  

Mooi. Verder moet je inderdaad maar weer afwachten.

Reputatie 5
Badge +4

Ga alvast maar duimen, hier komt nooit meer wat binnen van HP hihi.

 

Reageer