Consumentenbond.nl

Mediamarkt weigert garantie splinternieuwe tablet

• 28 september 2015
  • 3 reacties
  • 889 Bekeken

Zondag 06-09-2015 heb ik een galaxy tab S2 gekocht van Samsung bij de webshop van de Mediamarkt.Dinsdag 08-09-2015 arriveerde deze tablet bij mijn ouders. Toen ik Zondag 13-09-2015 het pakketje van m'n ouders aannam bleek er een haarscheur in het beeldscherm van deze tablet te zitten. Gelijk mediamarkt gebeld en maandag de tablet opgestuurd. Vervolgens krijg ik tot mijn grote verbazing van de mediamarkt een voorstel tot repararen van meer dan 200 euro. Volgens de mediamarkt heb ik geen recht op garantie omdat ik 'pas' na 5 dagen (3 werkdagen) contact met ze opnam over het gebrek.

De tablet is niet gebruikt, er zit geen enkele valschade, deuken of zelfs krasjes op de tablet. Niks wat er op wijst dat de tablet gevallen is. Waarschijnlijk is het dus een fabrieksfout of er is iets mis gegaan in het transport.

Wat zijn mijn rechten hier? Volgens mediamarkt moet ik maar bewijzen dat ik hem niet gebruikt heb.. Volgensmij ligt de bewijslast hier bij mediamarkt en heb ik dus gewoon recht op vervanging/reparatie. http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/jur...

Het moet toch niks uitmaken dat ik niet gelijk contact heb opgenomen. Ik was die 5 dagen niet thuis en kon hem daarom niet gelijk in gebruik nemen. Ik heb bezwaar aangetekent wat moet ik doen als zij dit weigeren?

Alvast bedankt.

3 reacties

Daar gaat mijn vertrouwen in de mediamarkt maar onder het kopje "wat kan ik het beste doen" staat toch een heel stappenplan.

Zondag 06-09-2015 heb ik een galaxy tab S2 gekocht van Samsung bij de webshop van de Mediamarkt.Dinsdag 08-09-2015 arriveerde deze tablet bij mijn ouders. Toen ik Zondag 13-09-2015 het pakketje van m'n ouders aannam bleek er een haarscheur in het beeldscherm van deze tablet te zitten. Gelijk mediamarkt gebeld en maandag de tablet opgestuurd. Vervolgens krijg ik tot mijn grote verbazing van de mediamarkt een voorstel tot repararen van meer dan 200 euro. Volgens de mediamarkt heb ik geen recht op garantie omdat ik 'pas' na 5 dagen (3 werkdagen) contact met ze opnam over het gebrek.

De tablet is niet gebruikt, er zit geen enkele valschade, deuken of zelfs krasjes op de tablet. Niks wat er op wijst dat de tablet gevallen is. Waarschijnlijk is het dus een fabrieksfout of er is iets mis gegaan in het transport.

Wat zijn mijn rechten hier? Volgens mediamarkt moet ik maar bewijzen dat ik hem niet gebruikt heb.. Volgensmij ligt de bewijslast hier bij mediamarkt en heb ik dus gewoon recht op vervanging/reparatie. http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/jur...

Het moet toch niks uitmaken dat ik niet gelijk contact heb opgenomen. Ik was die 5 dagen niet thuis en kon hem daarom niet gelijk in gebruik nemen. Ik heb bezwaar aangetekent wat moet ik doen als zij dit weigeren?

Alvast bedankt.

Geplaatst door jeroenb op Sep 28, 2015.
Reputatie 5
Badge +6
En los daarvan kunt u dit verhaal ook nog op klachtenkompas.nl zetten...
Ik zal de reactie van de mediamarkt op mijn bezwaar afwachten.

Kan ik nog iets met de wet koop op afstand aangezien ik de schade binnen 7 dagen meldde?

Ik heb al even met de fabrikant (Samsung) gebeld. Zei gaven aan dat zij normaalgesproken producten onder garantie repareren op het moment dat het reparatiecentrum vaststeld dat het product niet is beschadigd door mijn eigen toedoen (aka geen valschade, waterschade etc.). Maarja dan ga ik weer een traject in van meerdere weken die dus alsnog kan eindigen in een dikke rekening en onderzoekskosten als ik niet akkoord ga met die rekening.

Ik vindt het gewoon bizar dat volgens Mediamarkt al mijn Nederlandse en Europese wettelijke garantierechten vervallen op het moment dat ik een paar dagen wacht met het openen van de doos. Ik kan nergens in het online wetboek vinden dat een consument de plicht heeft een schademelding binnen een bepaalde termijn te doen.

Dat is een heftig feit met grote gevolgen indien dit het beleid gaat worden.........

1 - Het zal toch niet moeilijk zijn om (indien nodig met een expert) te kunnen aantonen, dat u het product NIET in gebruik heeft genomen

2 - Draai de bewijslast nog eens om ten laste van de leverancier en geef aan, dat het net zo goed om een transportschade kan handelen

...

Geplaatst door H.G. van Rheenen op Sep 29, 2015.

Reageer