Medion E10513X android 7

• 21 February 2022
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Mijn Medion E10513X staat niet in de lijst. Android 7. Kan nergens update voor dit apparaat vinden. Ook veiligheid patch is verouderd. Is er nog hoop voor dit?

3 reacties

Daar zal geen update of patch meer voor komen. Ondervindt u hinder van de oude software of vertrouwt u het niet meer?

Reputatie 6
Badge +4

Het is een toestel van een kleine speler op de telefoonmarkt, dus geld in nieuwe updates steken doen ze niet. Android 7 wordt voor veel applicaties nog gewoon ondersteund maar of het echt veilig is daar durf ik vraagtekens bij te zetten.

Gelukkig kosten nieuwe smartphones niet meer een kapitaal en als u twijfelt kunt u voor relatief weinig geld updaten naar een android 11 telefoon of een Apple met recente iOS .

Ik zou dan wel iets van een groter merk kopen, Samsung, Apple, Xiaomi, Huawei, LG enz

Klopt het dat het apparaat een tablet (dus geen telefoon) uit 2015 is? In ieder geval mooi dat het nog werkt (anders zou je de vraag niet stellen, lijkt me) en waarom zou je dan een nieuwe versie erop zetten? Nieuwer is niet altijd beter! Dus als je er nog tevreden mee bent (schermkwaliteit, opslagmogelijkheden, accuduur, kabelaansluitingen en Bluetooth en WiFi werking) kun je het rustig (en circulair verantwoord!) blijven gebruiken als je maar oppast in openbare ruimtes. Maar daar zeg ik natuurlijk niets nieuws mee.

Als je nu een nieuw Android apparaat koopt is de ondersteuning meestal tot 2024/2025. Dus maximaal drie jaar. Zelfs bij Android One apparaten garanderen ze geen zes jaar. 

Medion is geen verkeerd merk. Ze brengen diverse apparaten die van andere merken goed lopen  iets later en voor een lagere prijs op de markt (ook via Aldi/Lidl). Okee, geen clique logo maar goede functionaliteit. Zie Tablets günstig online kaufen | MEDION Online Shop

Reageer