Beantwoord

Meervoudige verificatiecode t.a.v. een wachtwoordprogramma

• 30 June 2022
  • 26 reacties
  • 338 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6
  • Bondscoach
  • 420 reacties

Is het mogelijk dat ik een vraag kan stellen met de naam van een programma om problemen aan te kunnen geven t.a.v. het inloggen?

icon

Beste antwoord door A. Deen 30 June 2022, 20:26

Bekijk origineel

26 reacties

U kunt hier alles vragen wat u wil. Vragen staat vrij.

Reputatie 5
Badge +6

Het betreft het programma LastPass.

Sinds kort wordt er een extra toegangscode gevraagd na het inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord.
Onderaan staat dat men een een sms-berichtje kan laten sturen. Helaas komt deze bij mij niet binnen. Mijn 06-nummer is bij hun bekend.

In het verleden heb ik wel zo'n code ontvangen. Helaas geeft dit 6 cijferige getal geen toegang meer. De site van LastPass geeft helaas geen uitleg hoe men dit kan oplossen. Alleen een aanpassing van het wachtwoord. Dit is bij mij correct.

Ik kan mijn kluis dus niet meer benaderen met de wachtwoorden. Ook lukt het niet om een nieuwe aanmelding te doen met mijn e-mailadres.
Dit geeft een blokkade met de melding dat deze al in gebruik is. 

Via het forum en de supportafdeling LastPass.com kom ik ook niet verder.

Het ligt er dus waarschijnlijk aan dat deze code eenmalig geactifeerd kan worden en niet meer opvraagbaar is.

Dus u heeft eerder een code per SMS gehad en als u daar nu om vraagt komt er op uw telefoon niets binnen? Zelfde telefoon en tel nr?

Reputatie 5
Badge +6

Correct. Ik heb nog wel een oude code staan. Mijn mobiele telefoonnumer is dus dezelfde.
Zal waarschijnlijk verlopen zijn. Men zou verwachten dat dit men via een nieuw sms-bericht deze code ontvangt en opnieuw kan actieveren.

Helaas geen resultaat. Telefonisch contact met de site is niet mogelijk.
Persoonlijk ben ik even langs gegaan bij de leverancier van de desktop. Ook hij kon na 2 uur geen uitsluitsel geven. Helaas waren daar wel kosten aan verbonden.

Ik ben eens even in mijn oude Lastpass account gedoken en dat inloggen met een extra code via SMS is een optie die je zelf aan moet zetten. Dat heeft Lastpass niet gedaan. Daarna krijg je bij iedere inlog poging een nieuw nummer, het oude nummer heeft inderdaad geen waarde/betekenis meer.

Kun u zich herinneren dat u dit aangezet heeft, wellicht was dat ook het moment ook u die eerdere SMS ontvangen heeft met dat nummer? Hebt u er echt maar één ooit gekregen, dat is wel erg toevallig.

Heeft u recent op de telefoon nog een SMS ontvangen, werkt hij nog wel?

Reputatie 5
Badge +6

T.a.v. @A. Deen ,

Sinds afgelopen april is men gefacceerd de extra meervoudige verificatiecode in gaan voeren. Dit is dus wel degelijk gedaan door LastPass.
Recent heb ik wel diverse codes ontvangen zonder melding. Echter deze worden niet geacepteerd.

Ik heb een Samsung A21s telefoon.

Zal waarschijnlijk niet lukken.

PS. Aan @Gebruiker1656612497 Klopt het dat u mij een privebericht heeft gestuurd? Ik zie ook dat uw E-mailadres in zicht is.

Recent heb ik wel diverse codes ontvangen zonder melding. Echter deze worden niet geacepteerd.

Wacht even, dus u krijgt wel codes maar die worden niet geaccepteerd? Dat is strijdig met uw eerdere uitspraak dat “Helaas komt deze bij mij niet binnen. Mijn 06-nummer is bij hun bekend”. Ik wil uw woorden niet op een goudschaaltje leggen maar zo maakt u het wel verwarrend. Krijgt u nu wél of géén SMS-en van Lastpass binnen? Zo ja hoeven we dus niet te twijfelen of uw nummer bekend is.

Reputatie 5
Badge +6

Dag @A. Deen ,

Leuk dat u reageerd.
Ter verduidelijking: Na ongeveer twee weken heb ik geen enkel sms berichtje meer ontvangen. Via het oorspronkelijke sms bericht op mijn mobieltje te klikken, zag ik daarna wel codes op een tijdstip. Toevallig dit gedaan. Ook hierna geprobeert deze te activeren.

Helaas! Volgens mij zijn de instellingen van mijn mobieltje goed.

Jammer dat LastPass niet telefonisch te bereiken is.

En ik heb nog meer slecht nieuws, een beetje zoeken geeft absoluut geen hit op het idee dat Lastpass dit spontaan aan zou hebben gezet. Nogmaals ik denk toch echt dat u dat of zelf gedaan of iemand anders heeft dat vóór u gedaan op uw account of toestel.

U praat in raadselen als u zegt “zag ik daarna wel codes op een tijdstip. Toevallig dit gedaan”. Kunt u beschrijven wat u nu voor SMS-jes heeft gehad, of die van Lastpass waren en of daar een code in staat. 

Die codes zijn tijdelijk dus het heeft geen zin die oude codes in te tikken, u moet een code krijgen direct nadat u daar om vraagt en die dan gelijk gebruiken om in te loggen. Zo is hoe het werkt totdat u dat weer uitzet.

Reputatie 5
Badge +6

Dag @A. Deen ,

Mijn laatste reactie: Het is wel degelijk dat zij een meervoudige verificatiecode vereisen. Ik krijg geen nieuw sms bericht op mijn mobiel!
Misschien heb ik deze optie aangezet na een update. Waarschijnlijk niet meer terug te draaien.

Bedankt.

Reputatie 4
Badge +4

Off topic reacties zijn verwijderd

Bij dit soort dingen krijg je bij het aanzetten ook vaak een paar eenmalige codes.
Mocht de sms weigeren.
Ik zag dat je via de help pagina's wel contact kon krijgen.
Maar niet telefonisch.

Reputatie 5
Badge +6

Dag @Wortelstamper ,

Helaas geeft de helppagina en support van LastPass geen resultaat om een activitetscode te reactieveren.
Alleen om eventueel het wachtwoord opnieuw in te kunnen stellen.

Misschien zou het kunnen dat ik herhaaldelijk de optie: stuur mij een sms heb geactiveerd. Ik weet niet of daar een limiet voor geld.
Ik heb wel een telefoonnumer gekregen (866 890 6809). Dit nummer geldt dus niet voor Nederland.

Ik blijf het vreemd vinden en jammer dat ik mijn kluis, op welke manier dan ook, kan benaderen.
Ook de mogelijkheid: Bel mij, geeft geen reactie.

Bedankt voor je reactie.

@GdR waarom krijg ik geen antwoord op deze vraag?

U praat in raadselen als u zegt “zag ik daarna wel codes op een tijdstip. Toevallig dit gedaan”. Kunt u beschrijven wat u nu voor SMS-jes heeft gehad, of die van Lastpass waren en of daar een code in staat. 

​​​​​​Er is geen helpdesk op deze wereld die je gaat helpen als je zelf niet ook meewerkt en dat schijnt heel lastig blijkbaar.​​​​​

@GdR 
Dat klopt, +1 866 is een nummer wat je kunt vergelijken met een 0800 nummer.
Heb het nooit geprobeert om te bellen, naar zo'n nummer in de USA.
Ik zou het met 1 van mijn voip providers proberen, als het echt moet.
Met een gewone telefoonlijn, lukt dat zeker niet.
Bij bel me, moet je ook duidelijk je nummer aangeven in int formaat. (+31612345678)
En aangeven dat je in Europa woont.

Zag ook nog dit.

Reputatie 5
Badge +6

Dag @Wortelstamper ,

Bedankt voor je reactie. Waarschijnlijk is mij 06 nummer niet geacepteerd vanuit Nederland of verkeerd ingevoerd.
Waarschijnlijk is dit niet meer aan te passen bij bel mij.

Dag @A. Deen ,

Uw reactie vind ik niet zo behulpzaam en vriendelijk. Hopelijk kunt u in uw reactie wat minder streng zijn.

Des al niet te min geef ik een reactie.

Waarschijnlijk zijn er door mij fouten gedaan zijn na een update. Voor de update kon ik mijn 06-nummer aangeven. Daarna zal waarschijnlijk dit nummer niet meer actief of geaccepteerd zijn.
Ik had gehoopt dat iemand mij via dit onderwerp een oplossing kan bieden.
Helaas dus niet het geval.

@GdR je reageert wel maar je geeft geen antwoord op de vraag. Snap je de vraag niet of wil je niet antwoorden? 

Reputatie 5
Badge +6

Dag @A. Deen 

Ik snap de vraag niet.

U zegt:

Recent heb ik wel diverse codes ontvangen zonder melding.

Kunt u beschrijven wat u nu voor SMS-jes heeft gehad, die u hierboven noemt, of die van Lastpass waren en of daar een code in staat.  

Graag, wees gedetailleerd. Datum en tijd.

Mijn hypothese is dat dit de responses zijn op uw pogingen telkens opnieuw een SMS aan te vragen maar ik tast simpelweg in het duister wat u nu precies voor reacties hebt gehad.

Als je per vergissing de internationale notering fout hebt gedaan.
Zou je er nog een mail aan de helpdesk aan kunnen wagen.
Vertel dat je je suf piekert wat je fout hebt gedaan en dat je vermoed dat de nummer notering fout is.
Dat ze je op z'n minst kunnen vertellen, of dit te herstellen is.

Bovendien staat in hun verkoop praat, dat ze persoonlijke ondersteuning bieden voor de betaalde abonnementen.

Als je per vergissing de internationale notering fout hebt gedaan.

Maar als meneer eerder Sms'jes heeft gehad moet het nummer goed gestaan hebben. Of zie ik iets over het hoofd?

We hebben het over minimaal 2 keer nummer invoeren.
In het systeem en bij de support aanvraag.

Bovendien bellen ze je alleen bij de zakelijke variant.
Als je een bericht stuurt, kan het zomaar zijn, dat het automatisch de prullenbak in gaat, als je het nummer fout invoert in het formulier.

Reputatie 5
Badge +6

Via de sit LogMeIn contact gezocht, en de supprtpagina van LastPass.

In afwachting daarvan nog geen reacties.

Bedankt voor de reacties.

Reputatie 5
Badge +6

Via reacties van LastPass en LogMeIn, verschillende reacties via e-mails ontvangen.

Inmiddels een nieuw account aangemaakt met een alternatief emailadres
Dit ging goed. Ook de aanmelding via een sms.
Ik was gewend om via de kluis een "link” direct te openen.
Inmiddels ook via een browser instellingen ingezien dat deze de mogelijkheid bieden om wachtwoorden enz. op te slaan.

Voor degene die een reactie gegeven hebben: Hartelijk dank.

Reputatie 5
Badge +6

Mogelijk een fout gemaakt om mijn mobiel niet aan te zetten, zodat er waarschijnlijk een tijdslimiet overschreden is.

Reageer