Melding bij opstarten computer

• 10 November 2021
  • 14 reacties
  • 180 Bekeken

dit gebeurt iedere keer

14 reacties

En dat doet hij al sinds u hem heeft of is er iets gebeurd?

Reputatie 7
Badge +4

veel over te vinden (google maar eens op: hp product information not valid)

bv: HP PCs - System Board (00A) Error Displays on a Black Screen | HP® Customer Support

Reputatie 5
Badge +5

Grote kans dat er een lege back-up batterij op het moederbord zit.

Die kun je meestal eenvoudig vervangen

En dat doet hij al sinds u hem heeft of is er iets gebeurd?

Nee deze week begonnen. 

Hij is gegevens kwijt, lege batterij zou kunnen maar dan dacht ik dat hij ook om de datum gaat vragen. Geen "gekke" dingen geïnstalleerd?

Hij is gegevens kwijt, lege batterij zou kunnen maar dan dacht ik dat hij ook om de datum gaat vragen. Geen "gekke" dingen geïnstalleerd?

Nee niks gedaan hij is wel een tijd zonder stroom gewest. 

Ik weet niet of u die codes zelf via de bios weer in kunt brengen, en dan zal die batterij ook wel vervangen moeten worden. Bent u een beetje hobyisttisch aangelegen want anders moet u hem sowieso wegbrengen als u het nodig vind het op te lossen?

Zal hem even wegbrengen. Bedankt allemaal

@mulder Het is waarschijnlijk niet hardware matig maar softwarematig in uw besturingssysteem. Er zitten waarschijnlijk fouten in uw registerverwijzingen. Ik zou voordat u de pc wegbrengt eerst eens een systeemherstelpunt pakken in Windows en https://privazer.com/nl/ installeren en het register eens opschonen (en de rest dan gelijk ook). Succes!

@mulderHet is waarschijnlijk niet hardware matig maar softwarematig in uw besturingssysteem. Er zitten waarschijnlijk fouten in uw registerverwijzingen. Ik zou voordat u de pc wegbrengt eerst eens een systeemherstelpunt pakken in Windows en https://privazer.com/nl/ installeren en het register eens opschonen (en de rest dan gelijk ook). Succes!

Dit zijn meldingen uit de bios. Dat kan per definitie niets met je register te maken hebben die pas in beeld komt nadat Windows gestart is. En programma's die aan de register komen zijn sowieso uit den boze om aan argeloze gebruikers te adviseren.

@mulderHet is waarschijnlijk niet hardware matig maar softwarematig in uw besturingssysteem. Er zitten waarschijnlijk fouten in uw registerverwijzingen. Ik zou voordat u de pc wegbrengt eerst eens een systeemherstelpunt pakken in Windows en https://privazer.com/nl/ installeren en het register eens opschonen (en de rest dan gelijk ook). Succes!

Dit zijn meldingen uit de bios. Dat kan per definitie niets met je register te maken hebben die pas in beeld komt nadat Windows gestart is. En programma's die aan de register komen zijn sowieso uit den boze om aan argeloze gebruikers te adviseren.

Niets mis mee met dat programma wat ik aanraad. Kind kan de was doen. Gebruik het regelmatig, ook bij andere (gebruikte die het maar eens meer dan hoefde ik niet iedere keer al die problemen op te lossen). Dan kan je ook nog in je Bios gaan en die terugzetten naar default settings.

En als je dan een argeloze gebruiker bent, dan hier de vraag niet posten want dan kan/wil je toch niets zelf doen en is alles wat hier geroepen wordt toch zinloos bij voorbaat.:sunglasses:

Niets mis mee met dat programma wat ik aanraad. Kind kan de was doen. Gebruik het regelmatig, ook bij andere (gebruikte die het maar eens meer dan hoefde ik niet iedere keer al die problemen op te lossen). Dan kan je ook nog in je Bios gaan en die terugzetten naar default settings.

En als je dan een argeloze gebruiker bent, dan hier de vraag niet posten want dan kan/wil je toch niets zelf doen en is alles wat hier geroepen wordt toch zinloos bij voorbaat.:sunglasses:

Er mankeert helemaal niets aan de registry, waarom zou ik mensen daar dan in laten rommelen?

Er mankeert helemaal niets aan de registry, waarom zou ik mensen daar dan in laten rommelen?

Wellicht wel, wellicht niet (overigens mankeert er altijd iets aan het register, alleen u merkt het niet) Maar wellicht wel in de Bios en daar laat u ze ook niet, zoals u het noemt, ze in rommelen en gaat daarop in. Beetje kort de bocht vind u niet?

Geef dan gewoon als antwoord dat u vindt dat bij de CB alleen maar mensen zijn die niets kunnen met pc's ( volgens u argeloze gebruikers, dat is uw snelle conclusie) en er beter geen antwoord kan worden gegeven op dit soort vragen.

Geef mij maar Tweakers voor dit soort topics. :wink: Valt me sowieso op dat eigenlijk in bijna al de topics hier er een heel klein clubje van mensen is dat ieder topic zijn meningen post waardoor er eigenlijk nooit een gezonde brede discussie plaats vindt.

Valt me sowieso op dat eigenlijk in bijna al de topics hier er een heel klein clubje van mensen is dat ieder topic zijn meningen post waardoor er eigenlijk nooit een gezonde brede discussie plaats vindt.

Doe je tweakers handle eens, ik wil jouw bijdragen aan “discussies” wel eens lezen.

Reageer