Consumentenbond.nl
Beantwoord

Melding "ingelogd met een tijdelijk account" computer

• 20 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 565 Bekeken

Reputatie 6
Badge +5
Na het starten van mijn pc en een tamelijke lange melding "Windows bijwerken" (of zoiets) verscheen een afwijkend, geel, bureaublad met afwijkende iconen voor mijn links en de melding "U bent ingelogd met een tijdelijk account. Bij afsluiten gaan al uw opgeslagen gegevens verloren" (of zoiets). Ja, excuus, ik onthoud dat nooit precies. Daaraan werd toegevoegd, dat ik naar "Logboeken" kon gaan of naar mijn systeembeheerder. Een vermelding Logboeken was nergens te vinden en ik heb geen systeembeheerder (of ben dat zelf), alleen een provider. Op mijn pc bewaar ik niets wat ik niet missen kan, dus heb ik hem uitgezet met de aan/uit knop. Na opnieuw opstarten was alles weer normaal.

Is dit een bekend verschijnsel of moet ik iets ondernemen om zo'n melding in de toekomst te voorkomen?
icon

Beste antwoord door H. Beukman 20 augustus 2019, 18:27

Hallo @Lisa Boele , ik zelf kies nooit voor Bijwerken en Afsluiten, dan kies ik altijd voor bijwerken en opnieuw opstarten. Ik heb al bij vele gemerkt, dat de eerste optie fouten gaat geven met een grote update van Windows. Doe er je voordeel mee in de toekomst, en ik zou als het fout is gegaan zoals bij jou, gelijk met de hand even Windows updaten doen.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hallo @Lisa Boele , ik zelf kies nooit voor Bijwerken en Afsluiten, dan kies ik altijd voor bijwerken en opnieuw opstarten. Ik heb al bij vele gemerkt, dat de eerste optie fouten gaat geven met een grote update van Windows. Doe er je voordeel mee in de toekomst, en ik zou als het fout is gegaan zoals bij jou, gelijk met de hand even Windows updaten doen.
Reputatie 6
Badge +5
@H. Beukman Meestal kies ik ook voor Bijwerken en Opnieuw opstarten maar heb daar na een langere internetsessie soms het geduld niet voor. Aan uw raadgeving zal ik me in de toekomst houden. Hartelijk dank.
Reputatie 6
Badge +4
Dat is niet de oorzaak van het probleem. ik doe beide opties door elkaar heen, maandelijks, en nog nooit zoiets gehad. Mijn eerste reactie was 'gehackt', maar als ie na een reboot het weer gewoon doet zal dat wel meevallen. En toch zou ik de virusscanner even extra laten lopen.

ik denk dat er gewoon een bitje omgevallen is, typisch geval van pech. Gewoon in de gaten houden voor de toekomst, tenzij je virusscanner begint te piepen.....
Reputatie 5
Badge +4
Nee hoor het komt echt door het updaten, doordat hij afsluit gaat er soms iets mis en niet altijd. Bij een grote update wil het dan wel eens fout gaan.
Reputatie 6
Badge +4
daar zijn we het wel over eens, maar het maakt daarbij niet uit of je update&afsluit of update&opstart
Reputatie 5
Badge +4
Bij mijn schoonmoeder ging het ook geregeld fout, nu start ze gelijk opnieuw op en heeft het niet meer gehad. Dus ik denk toch dat het door het afsluiten komt??
Reputatie 6
Badge +4
nogmaals, ik doe wekelijks beide opties door elkaar en heb nooit problemen, dus ik denk dat het iets anders is. 1 geval bepaalt niet de massa
Reputatie 6
Badge +5
Ik vermoed toch ook @E.B.F. Stroeve en @H. Beukman dat het met bijwerken te maken heeft. De melding "Windows bijwerken. Sluit de computer niet af." verschijnt bij mij altijd nadat ik op de Afsluiten knop gedrukt heb en dat dus niet meer ongedaan kan maken. De Bijwerken-voortgang blijft vervolgens tot ca. 35% in beeld en dan wordt het scherm zwart en is de pc afgesloten. De overige ca. 65% Bijwerken gebeurt dan bij het weer opstarten en dan duurt het even voordat de pc weer gebruiksklaar is. Omdat ik de pc niet dagelijks gebruik kan ik me voorstellen, dat er bij een langere onderbreking van dat bijwerken iets mis kan gaan. Of dat een omgevallen bitje is weet ik niet, maar de veiligste optie lijkt mij om de pc toch maar weer op te starten om het Bijwerken te voltooien.
Reputatie 5
Badge +4
Klopt zins ik dit doe bij mijn schoonmoeder, nooit meer problemen gehad met updaten.
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb het alleen gehad met sommige lastige updates.
Je krijgt dan een beschadiging in je profiel.
Voltooi altijd je updates.
Niet voorbereiden op de ene dag en dan weer opstarten op de volgende dag.

Bij lastige updates, schoon opstarten alle programma's uit laten, antivirus tijdelijk uit en updaten.

Reageer