Microsoft blokkeert account

  • 17 October 2019
  • 27 reacties
  • 2305 Bekeken

 

Ik ben al mijn hele leven klant bij Microsoft. Begin jaren 90 was ik één van de eerste die Windows 3.11 had. Ik was één van de eerste die Word aanschafte (iedereen werkte nog met WordPerfect). Ik heb altijd computers en laptops gekocht met de nieuwste Windows versie. Ik heb zelfs een tijdje een Microsoft telefoon gehad. Sinds een paar jaar heb ik ook een abonnement op Office 365 Home. Ideaal dacht ik, al je foto's en documenten in de cloud, automatisch synchroniseren vanaf je telefoon, nooit meer iets kwijt.

Vier weken geleden echter, kreeg ik opeens het bericht dat mijn account gelockt was. Omdat ik een voorwaarde zou hebben geschonden. Ik was enorm verbaasd, ik kan me namelijk niet bedenken wat ik verkeerd zou hebben gedaan. Was ik wellicht gehackt? Ik moest een formulier invullen, er zou binnen 24 uur contact met me worden opgenomen.

Inmiddels zijn we 4 weken verder, heb ik al 5 keer tevergeefs contact gehad met iemand van Microsoft, word elke keer verteld dat ik maar moet wachten op reactie van het account recovery team. Het team dat ik dus niet zelf kan bereiken.

Ondertussen kan ik dus al 4 weken niet bij mijn familiefoto's, mijn documenten en ook niet in mijn e-mail. En dat terwijl ik net een aantal sollicitatiebrieven had verstuurd. Eventuele uitnodigingen voor een gesprek ontvang ik dus niet. Kan me dus gewoon een leuke baan kosten.

Mijn vraag is hoe ik dit kan oplossen, iemand enig idee?


27 reacties

Het klinkt inderdaad alsof Microsoft geconstateerd heeft dat je account gehackt is en eea aan het uitzoeken is. Ik begrijp dat je betalende klant bent, hoort daar geen telefoonnummer of chat account bij waar je echt iemand aan de lijn kunt krijgen?

Iets als deze? https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/

Klopt, ik ben een betalende klant, al bijna 30 jaar. En ik heb iemand aan de lijn gehad in Nederland, die kon niks voor me doen, ik heb 4 keer contact gehad via de chat, maar die kunnen allemaal niks voor me doen. Ik kan niet meer bij mijn mail, niet meer bij mijn bestanden, niet meer bij mijn foto's, en dat terwijl ik dik betaal voor deze diensten. Ik ga natuurlijk niet meer verlengen, heb al mijn eigen privédomein geclaimd en ga ook met mail daarop over, maar daar heb ik mijn bestanden en mail van de afgelopen weken niet terug. Ik heb bijvoorbeeld ook veel accounts gelinkt aan mijn outlook-account, daar kan ik dus niet meer in als ze verificatie willen. 

Wat een ramp zeg. Het is bijna net zo erg als dat ze je account gehackt hebben met dien verstande dat je dan nu verwacht dat je hem nog wel terugkrijgt. Geen enkel idee wat je nog zou kunnen doen om eea te versnellen.

Nou, ik had inderdaad de eerste dagen het idee dat ik hem terug zou krijgen, maar gezien het feit dat ik totaal geen enkele reactie terug krijg van Microsoft, begin ik daar ook aan te twijfelen. Alsof ik tegen een muur zonder deuren en ramen aan het boksen ben. Zou de consumentenbond hier iets in kunnen betekenen? Als

@John O geen idee maar je kunt ze denk ik dan het beste bellen tijdens kantooruren. 

 

Om eventuele misverstanden weg  te nemen die mensen die je dan wél gesproken hebt van Microsoft, die hebben toch sowieso bevestigd dat het Microsoft zelf was die het account geblokkeerd heeft?

 

Ik heb 1 keer iemand aan de lijn gehad, maar dat team wat mijn account zou moeten unlocken zit in amerika, en die kunnen ze niet bereiken. Ja, ze hebben bevestigd dat zij mijn account hebben geblokkeerd, maar ze weten niet waarom en hoe lang het duurt voordat er contact met me wordt opgenomen.

Reputatie 7
Badge +4

dit gedaan?

 

https://support.office.com/nl-nl/article/de-blokkering-van-mijn-outlook-com-account-opheffen-f4ad2701-d166-4d8b-8a6a-9af2a1f8a4c4

Even een kanttekening.

 

Wat mij bij dit hele verhaal verbaast, is je zelf helemaal geen backup van je data (gegevens) lijkt te hebben.

Ik maak dagelijks een backup van alle bestanden (= de gewijzigde bestanden) naar een externe harde schijf.

Mocht mijn interne harde schijf kapot gaan (kan altijd gebeuren) dan kan ik alle bestanden weer terug zetten en heb ik ze altijd tot mijn beschikking.

(p.s. ik heb nooit in de cloud geloofd, er zitten veel meer haken en ogen aan dan de meeste mensen in de gaten hebben)

 

De betrouwbaarheid van Microsoft loopt steeds meer achteruit.

Volgens de laatste berichten is Windows niet meer het hoofdproduct van Microsoft, ze verdienen meer aan het verhuur van Office 365 en daar gaan ze zich op concentreren.

Wat ben ik blij dat ik alles heb voorbereid om Windows en Microsoft vaarwel te kunnen zeggen.

:money_mouth::sob:

Als je niet in je e-mail kunt, heb je weinig aan een back-up.

 

Ik heb een tijd geleden ook ook probleempje gehad met MS account.
Ze hadden geen telefoon nummer van me.
En opheffen zonder dat telefoonnummer kon ook niet.
Er stond niets spannends in, ik zou niet weten of ze het gewist hebben.
 

Reputatie 7
Badge +4

wat mij betreft mag windows naar de achtergrond, kijk ook niet dagelijks onder de motorkap van de auto of ie nog goed loopt, mij gaat het om het gebruiksgemak van de auto.

 

microsoft doet blijkbaar toch iets goed, kijk maar eens naar de groei die ze doormaken. en het staat iedereen vrij om te kiezen

Hoe komen we van een topic over iemands geblokkeerde en betaalde Office en mail account op de kwaliteiten van Windows? Als ik iets zeker weet is dat dat er werkelijk helemaal niets mee te maken heeft.

@A. Deen

Mijn schuld, sorry,

Ik had even een kanttekening geplaatst waar opeens iedereen op in ging.

Ik ben wel benieuw of het advies van @E.B.F. Stroeve  OP geholpen heeft.

Badge +8

Ha @John O, is het probleem ondertussen verholpen? :relaxed:

Reputatie 2
Badge +2

hier kan je een account ressetten als helemaal vast zit; https://account.live.com/acsr

 

 

 

Reputatie 2
Badge +4

Dag John O,

Wanneer je een Microsoft account opent krijg je een Recovery Code. Deze bestaat uit een combinatie van 25 hoofdletters-en cijfers. Ik hoop dat je deze heb afgedrukt. Is dat wel het geval dan meld het probleem bij deze Microsoft forum maar zeg alleen dat je een RC bezit: https://answers.microsoft.com/en-us/

Oh, en je moet het probleem melden in het Engels helaas.

Je kan een gratis email account openen op https://tutanota.com/

Er is ook een Nederlandstalig Microsoft Forum.

Reputatie 4
Badge +5

Beste @John O, is het inmiddels gelukt om weer bij je bestanden te komen? Of heeft één van de tips hierboven je op weg kunnen helpen? We horen het graag!

In april 2020 is bij mijn zoon is hetzelfde gebeurd. Hij kan niet meer bij zijn email en daardoor niet meer bij de One Drive en X box. Zelfs zijn afstuderen komt in gevaar. Zelfs een aangetekende brief van onze advocaat wordt niet op gereageerd. Voor meer dan vier duizend euro schade aan Xbox games. En belangrijke foto;s en documenten niet meer in te zien. Op verzoek tot teruggaaf van het email account komen alleen maar standaard mails terug. Vele lijken automatisch aangemaakt.

Er is nu met meerdere gedupeerden een website opgericht.  Ismijndataveilig.nl

Wellicht kun je daar wat meer informatie verkrijgen. . 

Reputatie 7
Badge +6

Tijdens de installatie van Windows 10 is er de mogelijkheid dat je dat doet zonder een Microsoft Accunt door op alles No of Nee te klikken wat daarop van toepassing is. Dat heb ik gedaan en heb al die tijd wel Windows 10 en geen Microsoft Account.

Als ik het verhaal hierboven lees ben ik blij dat ik geen Cloud dienat heb maar gewoon een tweede en derde 4 Terabyte schijf. Een zo'n schijfje kostte mij €103 en er kan alles op wat ik in mijn hele leven aan de computer heb gedaan vanaf oktober 1988. Ik maak elke keer een backup van de nieuwe dingen en eens in de zoveel tijd nog een derde backup. 

Een Consumentenbond kan niet achteraf alles oplossen. Maar ze blinkt wel uit in het vooraf advies, waarschuwing en tips geven dat het je niet overkomt. Als je dat aan de wilgen hangt voor de vogeltjes en nooit een backup maakt kunnen ze achteraf ook niet veel doen.

Reputatie 4
Badge +3

In april 2020 is bij mijn zoon is hetzelfde gebeurd. Hij kan niet meer bij zijn email en daardoor niet meer bij de One Drive en X box. Zelfs zijn afstuderen komt in gevaar. Zelfs een aangetekende brief van onze advocaat wordt niet op gereageerd. Voor meer dan vier duizend euro schade aan Xbox games. En belangrijke foto;s en documenten niet meer in te zien. Op verzoek tot teruggaaf van het email account komen alleen maar standaard mails terug. Vele lijken automatisch aangemaakt.

Er is nu met meerdere gedupeerden een website opgericht.  Ismijndataveilig.nl

Wellicht kun je daar wat meer informatie verkrijgen. . 

Uw data is heel veilig, zo veilig dat ze uw account beschermen bij calamiteiten. Maar 4000 euro aan Xbox games? En geen fysieke media zoals een dvd. Dat is raar.

Microsoft zal helaas niet onder de indruk zijn van een advocaat want ze hebben volgens hun eigen voorwaarden waar u akkoord mee bent gegaan de account on hold gezet.

Reputatie 2
Badge

Beste lezers, we hebben een groeiende groep van gedupeerden opgericht die allemaal slachtoffer zijn van deze schandalige gang van zaken en door Microsoft letterlijk zijn beroofd van hun digitale eigendommen.

Op onzee website* kan je je probleem beschrijven en aansluiten om zodoende een grote stem te kunnen vormen en dit onrecht aan te kunnen pakken. Blijf niet stil zitten want Microsoft laat je gewoon barsten.

*[Bericht aangepast door beheerder]

 

Badge

Hallo allen, hier ook ineens mijn Office365 geblokkeerd!! Meerdere malen contact gezocht, maar geen reden gekregen. Ik zou de gedragscode hebben overschreden?? Nou, echt geen idee! Bij het 2e beantwoorde formulier dat ik heb ingevuld om de reden te vragen, werd ook heel kort gereageerd dat dit het laatste contact was en ze geen reden geven! Zie onder:

“Pursuant to our terms, we cannot reactivate your account, nor provide details as to why it was closed.   

  This represents Microsoft’s final communication regarding this account.”

Je wordt behandeld als een crimineel! Maar wel betaald tot oktober. Is hier nu echt niks aan te doen? Ben al mijn bestanden en foto's grotendeels kwijt. Kan niks meer openen of kopiëren..:(( Gelukkig nog wat op de externe schijf bewaard. Kan mijn account gehackt zijn?

Reputatie 7
Badge +6

Beste @Gebruiker1559053428  in een andere draad op dit forum wordt over hetzelfde onderwerp gepraat. Daar staat halverwege op pagina 4 een link van de heer E.B.F. Stroeve naar een uitspraak van de rechter afgelopen december. In die uitspraak wordt Microsoft in het gelijk gesteld, ook de rechter vond het “onschuldige bedoelde plaatje” een fout plaatje. Het account blijft dicht, alleen de data mag niet uitgeveegd worden. Verder kan de rechter niet gaan. 

Persoonlijk zou ik me willen beijveren voor een slogan: Als je geen backup maakt van je spulletjes in de Cloud mag je niet computeren. 

Als consumentenorganisatie kun je niet veel meer doen dan voorlichting vooraf geven, bijvoorbeeld met dit forum. Ik denk dat er niet veel anders gedaan kan worden dan een gang naar de rechter, je krijgt dan de reden te weten, als je kan bewijzen dat Microsoft het verkeerd zag, mag je weer bij je account, anders niet. 

Het is een oudere draad hier, maar toch ook hier mijn waarschuwing:

Naar aanleiding van het artikel in de consumenten gids over kan mijn pc Windows 11 aan? 

Ik heb het bij een vorig artikel ook al eens gemaild, maar nooit iets op gehoord. 

Wat heeft dat met dit draadje te maken? Nou als je standaard Windows 11 installeert, wordt die gelinkt aan je microsoft account. In Windows 10 was dat al zo, maar als vaak genoeg op "nee" te klikken werkte die nog met een lokaal account. Dit is in windows 11 nog moeilijker gemaakt.

Wat gebeurt er als je account gelocked wordt? Is wel te raden, dan kun je je pc niet meer gebruiken...! 

Reageer