Consumentenbond.nl
Vraag

Microsoft blokkeert account

• 17 oktober 2019
  • 18 reacties
  • 1069 Bekeken

Ik ben al mijn hele leven klant bij Microsoft. Begin jaren 90 was ik één van de eerste die Windows 3.11 had. Ik was één van de eerste die Word aanschafte (iedereen werkte nog met WordPerfect). Ik heb altijd computers en laptops gekocht met de nieuwste Windows versie. Ik heb zelfs een tijdje een Microsoft telefoon gehad. Sinds een paar jaar heb ik ook een abonnement op Office 365 Home. Ideaal dacht ik, al je foto's en documenten in de cloud, automatisch synchroniseren vanaf je telefoon, nooit meer iets kwijt.

Vier weken geleden echter, kreeg ik opeens het bericht dat mijn account gelockt was. Omdat ik een voorwaarde zou hebben geschonden. Ik was enorm verbaasd, ik kan me namelijk niet bedenken wat ik verkeerd zou hebben gedaan. Was ik wellicht gehackt? Ik moest een formulier invullen, er zou binnen 24 uur contact met me worden opgenomen.

Inmiddels zijn we 4 weken verder, heb ik al 5 keer tevergeefs contact gehad met iemand van Microsoft, word elke keer verteld dat ik maar moet wachten op reactie van het account recovery team. Het team dat ik dus niet zelf kan bereiken.

Ondertussen kan ik dus al 4 weken niet bij mijn familiefoto's, mijn documenten en ook niet in mijn e-mail. En dat terwijl ik net een aantal sollicitatiebrieven had verstuurd. Eventuele uitnodigingen voor een gesprek ontvang ik dus niet. Kan me dus gewoon een leuke baan kosten.

Mijn vraag is hoe ik dit kan oplossen, iemand enig idee?

18 reacties

Het klinkt inderdaad alsof Microsoft geconstateerd heeft dat je account gehackt is en eea aan het uitzoeken is. Ik begrijp dat je betalende klant bent, hoort daar geen telefoonnummer of chat account bij waar je echt iemand aan de lijn kunt krijgen?

Iets als deze? https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/

Klopt, ik ben een betalende klant, al bijna 30 jaar. En ik heb iemand aan de lijn gehad in Nederland, die kon niks voor me doen, ik heb 4 keer contact gehad via de chat, maar die kunnen allemaal niks voor me doen. Ik kan niet meer bij mijn mail, niet meer bij mijn bestanden, niet meer bij mijn foto's, en dat terwijl ik dik betaal voor deze diensten. Ik ga natuurlijk niet meer verlengen, heb al mijn eigen privédomein geclaimd en ga ook met mail daarop over, maar daar heb ik mijn bestanden en mail van de afgelopen weken niet terug. Ik heb bijvoorbeeld ook veel accounts gelinkt aan mijn outlook-account, daar kan ik dus niet meer in als ze verificatie willen. 

Wat een ramp zeg. Het is bijna net zo erg als dat ze je account gehackt hebben met dien verstande dat je dan nu verwacht dat je hem nog wel terugkrijgt. Geen enkel idee wat je nog zou kunnen doen om eea te versnellen.

Nou, ik had inderdaad de eerste dagen het idee dat ik hem terug zou krijgen, maar gezien het feit dat ik totaal geen enkele reactie terug krijg van Microsoft, begin ik daar ook aan te twijfelen. Alsof ik tegen een muur zonder deuren en ramen aan het boksen ben. Zou de consumentenbond hier iets in kunnen betekenen? Als

@John O geen idee maar je kunt ze denk ik dan het beste bellen tijdens kantooruren. 

Om eventuele misverstanden weg  te nemen die mensen die je dan wél gesproken hebt van Microsoft, die hebben toch sowieso bevestigd dat het Microsoft zelf was die het account geblokkeerd heeft?

Ik heb 1 keer iemand aan de lijn gehad, maar dat team wat mijn account zou moeten unlocken zit in amerika, en die kunnen ze niet bereiken. Ja, ze hebben bevestigd dat zij mijn account hebben geblokkeerd, maar ze weten niet waarom en hoe lang het duurt voordat er contact met me wordt opgenomen.

Reputatie 6
Badge +4

dit gedaan?

https://support.office.com/nl-nl/article/de-blokkering-van-mijn-outlook-com-account-opheffen-f4ad2701-d166-4d8b-8a6a-9af2a1f8a4c4

Badge +4

Even een kanttekening.

Wat mij bij dit hele verhaal verbaast, is je zelf helemaal geen backup van je data (gegevens) lijkt te hebben.

Ik maak dagelijks een backup van alle bestanden (= de gewijzigde bestanden) naar een externe harde schijf.

Mocht mijn interne harde schijf kapot gaan (kan altijd gebeuren) dan kan ik alle bestanden weer terug zetten en heb ik ze altijd tot mijn beschikking.

(p.s. ik heb nooit in de cloud geloofd, er zitten veel meer haken en ogen aan dan de meeste mensen in de gaten hebben)

De betrouwbaarheid van Microsoft loopt steeds meer achteruit.

Volgens de laatste berichten is Windows niet meer het hoofdproduct van Microsoft, ze verdienen meer aan het verhuur van Office 365 en daar gaan ze zich op concentreren.

Wat ben ik blij dat ik alles heb voorbereid om Windows en Microsoft vaarwel te kunnen zeggen.

:money_mouth::sob:

Als je niet in je e-mail kunt, heb je weinig aan een back-up.

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb een tijd geleden ook ook probleempje gehad met MS account.
Ze hadden geen telefoon nummer van me.
En opheffen zonder dat telefoonnummer kon ook niet.
Er stond niets spannends in, ik zou niet weten of ze het gewist hebben.

Reputatie 6
Badge +4

wat mij betreft mag windows naar de achtergrond, kijk ook niet dagelijks onder de motorkap van de auto of ie nog goed loopt, mij gaat het om het gebruiksgemak van de auto.

microsoft doet blijkbaar toch iets goed, kijk maar eens naar de groei die ze doormaken. en het staat iedereen vrij om te kiezen

Hoe komen we van een topic over iemands geblokkeerde en betaalde Office en mail account op de kwaliteiten van Windows? Als ik iets zeker weet is dat dat er werkelijk helemaal niets mee te maken heeft.

Badge +4

@A. Deen

Mijn schuld, sorry,

Ik had even een kanttekening geplaatst waar opeens iedereen op in ging.

Ik ben wel benieuw of het advies van @E.B.F. Stroeve  OP geholpen heeft.

Badge +6

Ha @John O, is het probleem ondertussen verholpen? :relaxed:

hier kan je een account ressetten als helemaal vast zit; https://account.live.com/acsr

Badge +1

Dag John O,

Wanneer je een Microsoft account opent krijg je een Recovery Code. Deze bestaat uit een combinatie van 25 hoofdletters-en cijfers. Ik hoop dat je deze heb afgedrukt. Is dat wel het geval dan meld het probleem bij deze Microsoft forum maar zeg alleen dat je een RC bezit: https://answers.microsoft.com/en-us/

Oh, en je moet het probleem melden in het Engels helaas.

Je kan een gratis email account openen op https://tutanota.com/

Er is ook een Nederlandstalig Microsoft Forum.

Reputatie 3
Badge +5

Beste @John O, is het inmiddels gelukt om weer bij je bestanden te komen? Of heeft één van de tips hierboven je op weg kunnen helpen? We horen het graag!

Reageer