Beantwoord

Mijn provider (Telfort) kondigt aan te stoppen met analoge TV - kan ik dit weigeren?

• 25 September 2018
  • 31 reacties
  • 2365 Bekeken

Hallo Consumentenbond Forum,

Mijn provider (Telfort, voorheen XMS) kondigt aan te gaan stoppen met analoge TV

• Er zitten feitelijke onjuistheden in hun communicatie (= brief deze week), maar dat terzijde-

IK zit hier helemaal niet op te wachten:

1. Mijn huidige analoge TV aansluiting voldoet aan mijn vraag en werkt goed.
  2. EN: Bovendien hoef ik maar één! afstandsbediening te gebruiken om TV te kijken
  3. De 3 HD kanalen die Telfort (voorheen XMSnet) verstrekt zijn voldoende voor mij

Dus is concreet mijn vraag

1. Heeft het zin om hier tegen protest aan te tekenen?
  2. KUN JE DIT WEIGEREN?

Hartelijk dank voor jullie advies 🙂
icon

Beste antwoord door Charlie_K 26 September 2018, 10:53

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
@Charlie_K, dankje voor de link, er zijn er meer dan ik dacht. De afstandsbediening die ze bij dat decodertje kreeg lijkt op de derde van rechts in de bovenste rij. Hij heeft ook vrij grote toetsen. Eigenlijk zou er een afstandsbediening moeten bestaan waarmee je de TV aan en uit zet, het volume regelt en de zenders zoekt, eventueel ondertiteling maar dan niet via Teletekst want TT kan ik net zo goed uitleggen in het Swahili, dat begrijpt ze niet meer. Vier functies, meer niet. Dan kan er, behalve dat hij tussen de kussens van de bank verdwijnt, weinig misgaan.

Ik zie nu dat iets dergelijks er ook werkelijk is maar die is wel vrij smal, die is binnen de kortste keren zoek.
Reputatie 7
Badge +5
Tip voor moeilijk bereikbare helpdesk van Ziggo.

Als Ziggo telefonisch moeilijk te bereiken is of het is al laat of heel vroeg of je hebt gewoon geen zin om te bellen.

Gebruik dan de chat:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:

https://www.ziggo.nl/chat
Reputatie 7
De chatbox heb ik meerdere keren geprobeerd maar er moet altijd een medewerker worden gezocht en dat duurt erg lang, ik heb geen zin om altijd maar te moeten wachten. Als dat aan de telefoon is kan ik nog iets anders doen als hij op de luidspreker staat, als ik ga chatten moet ik blijven zitten.
Reputatie 7
Badge +7
Bij dit soort belangrijke wijzigingen in het aanbod van een provider heeft u het recht om uw abonnement op te zeggen, en dit hoort de provider u ook te melden. U kunt opzeggen uitleggen als weigeren. Indien genoeg mensen opzeggen kan de provider zich misschien bedenken, maar dat lijkt me in dit geval onwaarschijnlijk.

Protest aantekenen en eisen dat u gewoon analoge tv blijft ontvangen heeft geen zin. In het contract dat u heeft ondertekend is ongetwijfeld een clausule opgenomen die het de provider toestaat om dit soort wijzigingen door te voeren.

Ik heb het nog even voorgelegd aan onze expert, en zij sluit zich bij deze reactie van @Charlie_K aan. 🙂
Reputatie 6
Badge +4
@Charlie_K dat mag ze zeker, maar het gaat er overal uit het Analoge??
Reputatie 3
Badge +3
@H. Beukman

Nu steeds meer mensen digitaal gaan kijken, is het voor providers financieel niet meer interessant om analoge tv te blijven aanbieden.

Ziggo, Caiway, DELTA/Zeelandnet, Solcon en nu dus ook Telfort zijn aan het stoppen of zijn al gestopt. Ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de rest volgt.

Dus ja, ik denk dat analoge tv geheel gaat verdwijnen.

Reageer