Consumentenbond.nl

Misleidende reclame Samsung Galaxy S8

  • 14 oktober 2017
  • 0 reacties
  • 216 Bekeken

Ik ben vanaf 11 september met het messengerteam van Samsung bezig geweest over een klacht. Ze weigeren de klacht door te zetten naar de relevante afdeling en blijven volhouden dat ik ongelijk heb.

Laat ik het even samenvatten. Er was een actie m.b.t. de Samsung Galaxy S8. In de advertentie stond deze letterlijke tekst: 'Als je tot en met 23 augustus een Galaxy S8 of S8 Plus koopt, dan kun je daarna de gratis ‘Gear VR Package’ ter waarde van € 179,99 aanvragen. Deze bestaat uit de nieuwste versie van de Gear VR headset, de speciale controller, én een Oculus voucher van € 50,-. Met deze laatste kun je in de Oculus Store – te vinden op je S8 als je deze in de Gear VR stopt – games en andere content kopen.'

Toen ik mijn voucher in ging wisselen was er geen sprake van het kopen van games en content in de store. Ik mocht kiezen uit twee voorgedefinieerde sets apps. Ik voel me dus belazerd. Als ik dit had geweten had ik mijn toestel wel bij een goedkopere webwinkel gekocht.

Het bijzondere is dat mensen van het messengerteam wel toegeven dat de reclame niet goed is geformuleerd. Maar ze komen niet met een oplossing.

Zucht.

0 reacties

Geen reactie

Reageer