Consumentenbond.nl

Na updates Windows10 weer merkwaardige dingen

• 17 september 2018
  • 76 reacties
  • 3167 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
Ik heb weer een aantal merkwaardige zaken op mijn computer en volgens mij ontstaan na updates van windows 10 of mogelijk andere updates. Eén ervan is meerdere keren voorgekomen, dat is als je afsluit er een app verschijnt die dat tegenhoudt. Heb ik vaker meegemaakt en kunnen uitschakelen, Nu ook weer maar moest even googlen hoe dat zat. Wat dan opvalt is dat de vraagbaak niet met de nieuwe updates is meegegaan, want wat sommige als oplossingen geven bestaat niet meer. Dan de tweede als ik start verschijnt er een scherm dat ik voor een besturingssysteem moet kiezen, een window 10 nummer 2 of windows 10 nummer 6. Geen idee wat het betekent, hebben meerde van jullie dat en waar komt het vandaan en is het makkelijk van het scherm te halen. Tip, let op als je bepaalde zaken gaat googlen, dat de verwijzingen en antwoorden niet allemaal meer kloppen, sommige termen vind je niet meer in instellingen.

76 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Even een aanvulling, een fout gemaakt bij de vraag, moet merkwaardige dingen zijn, of merkwaardige mededelingen e.d., weet niet hoe het te verbeteren, excuses.
Geachte heer L.J.F. de Ruiter,

Voor aanpassingen in de titel, zou u het team der moderatoren kunnen benaderen.
Reputatie 7
Badge +7
Dank u, ik heb voor zover de tijd het toeliet overal gezocht het typefoutje te herstellen. Bij bewerken doet niet de 'kop' mee. Ik hoop dat moderatoren het ook gelezen hebben en zo niet zal ik ze benaderen.
Reputatie 7
Badge +7
Beste Léonz. Ik heb getracht een moderator te benaderen. Het moet wel aan mij liggen, maar kan ook dat nergens vinden. Als je in zoek in de community tikt bijv. hoe een moderator benaderen of gelijkwaardige vragen, krijg je de huisregels. Als reactie daarop heb ik mijn vraag gesteld. Zal wel antwoord krijgen. Het is geen halszaak een typefout in een topic, maar in de kop vind ik het slordig staan. Wellicht iets voor de ideeënbus, dit soort zaken transparanter te maken.
U kunt klikken op de foto (avatar) van een der moderatoren (wel voorzichtig klikken graag). Dan verschijnt de optie "Stuur bericht".

Typ bijvoorbeeld ‘Niels’ in het zoekvak om hem te vinden.
Reputatie 7
Badge +7
Dank @Léonz voor dit antwoord. Het is me duidelijk en foto en avatar was me bekend, Maar duidelijk dat ik over de community nog veel leren moet. Op de avatar klikken was me volledig onbekend. Dank.
Reputatie 7
Badge +7
@L.J.F. de Ruiter, je kan ons inderdaad benaderen door een privéberichtje te sturen zoals @Léonz aangaf. Ook mag je ons altijd mailen op community@consumentenbond.nl. Allerlaatst kan je vragen ook altijd stellen door een topic te openen in de 'Veelgestelde vragen' categorie. Je titel is inmiddels aangepast. 😉
Reputatie 7
Badge +7
Monique nogmaals bedankt, had ik elders al gedaan. Inderdaad heeft Léonz de goede weg gewezen, hij is zeer hulpvaardig, en dat is zeer prettig. Ik weet de weg naar de topics, maar vond zo'n vraag, die ik in feite weten moest, een topic niet waard. Maar Monique en Léon bedankt voor jullie uitleg.
Reputatie 5
Badge +6
  • een programma kan inderdaad het afsluiten van Windows tegen houden. Om welk programma gaat het, en welke versie is er geinstalleerd? Is het veel moeite om het programma te verwijderen, opnieuw op te starten en af te sluiten (werkt het nu wel goed?), dan de laatste versie van het programma te downloaden, opnieuw te installeren en kijken wat dat voor resultaat geeft?
  • m.b.t. 2 windows-opties: helpt https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install-winpc/boot-after-windows-10-upgrade-shows-2-operating/593d40a2-13fc-4ec1-8165-15c470f6b1d1 ? Of https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-other_settings-winpc/why-does-my-login-scree-offer-me-windows-10-on/96aa8a8a-4677-4982-861d-960fbc004841
Reputatie 7
Badge +7
Geachte @Raoul Teeuwen . Dank voor uw reactie. De app die het afsluiten verhinderd krijg ik helaas niet te zien, waar ik ook op klik. Maar dat fenomeen ken ik en heb gewoon de apps op de achtergrond uitgeschakeld en nu is die app tegen afsluiting ook weg. Ik heb ook gegoogled en kwam toen diverse berichten tegen die ik met mijn 'windows10 en updates' niet meer kon uitvoeren. Ik hoop dat het met uw websites niet zo is, ga het zeker proberen, want ik vind de mededeling welk stuurprogramma wilt u, gewoon hinderlijk, is er ook nooit geweest.
Reputatie 7
Badge +7
Geachte @Raoul Teeuwen . Helaas daar ben ik weer. Heb beide websites geprobeerd. De eerste ging over windows 7 en 10, die bij de start verschenen, is bij mij niet zo. Maar het antwoord was van juli 2016. De tweede ging inderdaad over volume 2 en volume 4 enz. Maar daar was het antwoord van september 2015. Er worden dan, denk ik, oplossingen gegeven die in windows 10 in 2015 mogelijk waren. Nu met windows 2018 met de vele updates en upgrades werken die oplossingen niet meer, bepaalde gegevens bestaan niet meer, kan je niet meer bereiken. In elk geval dank voor uw antwoord, het heeft me overtuigd dat het probleem bestaat. Waarom ik nu ineens de keuze moet maken tussen de volumes, een raadsel. Ga steeds meer geloven aan een forumlid opmerking, je PC is behekst.😂
Reputatie 5
Badge +4

Reputatie 5
Badge +4
Probeer dit maar eens uit, u mag ook met 7 sec beginnen. Na stap 8 de PC opnieuw opstarten.
Reputatie 7
Badge +7
Geachte @H. Beukman . Dank voor uw reactie. Ik heb meteen uw advies opgevolgd en in het betreffende vak 3 seconden ingevuld. En blijft bij de start de keuze uit windows 2 of 6 volume maar 3 seconden staan en de PC gaat dan gewoon door. Is zeker een verbetering, daarvoor dank. Echter op één of andere manier is bij afsluiten de onbekende app die afsluiten tegenhoudt weer terug. Ik heb alle op achtergrond werkende apps uitgezet, overal staat dus uit en toen was de app weg. Maar nu ondanks alles uit weer terug. Hoe kan dat, vraag ik me af. Is er een definitieve oplossing?
Reputatie 7
Maar als er bij het afsluiten nog iets meedraait geeft je computer dat toch aan? Bij mij in ieder geval wel. Als ik dan niet reageer sluit hij hem af, als ik wel reageer schakelt hij niet uit.
Reputatie 7
Badge +7
Geachte @MrsJones . Ik kan het ook niet helpen, maar als ik op normale manier afsluit komt er op het scherm alleen de mededeling kan niet afsluiten door een app, klein plaatje, pictogrammetje van een app erbij en verder niets. Onderaan kan ik klikken op toch afsluiten of op annuleren. Bij het laatste zou ik zien wat er nog op de achtergrond werkt. Maar helaas ik zie niets. Probeer ook zelf nog iets te doen, dat wel, er staat dan ergens (googlen) een app draait op de achtergrond mee en hoe je achtergrond apps kan afsluiten. Ik heb alle apps afgesloten, dus uitgezet, voor op de achtergrond werken, helpt ook niet, bij afsluiten toch steeds die app. Maar je hebt toch zelf gezegd dat mijn computer behekst is. ik begin erin te geloven. Groeten Leo.
Heeft u al geprobeerd om te wachten als de mededeling verschijnt over de apps die nog gesloten moeten worden?

Ik krijg die mededeling bij elke afsluiting en wacht dan af.
Reputatie 7
Badge +7
Geachte @Léonz
Ik heb verschillende keren gewacht, maar niet lang. Zal hem volgende keer afsluiten en dan een tijdje aan laten, kijken wat er gebeurt.
Reputatie 7
Bij mij duurt het ongeveer 10-15 seconden voor hij afsluit als er nog iets meedraait, ik heb nog windows 7, ik weet niet of dat iets uitmaakt.
Reputatie 7
Badge +7
Geachte @MrsJones . Ik zal zo straks bij het uitzetten van de PC een tijdje wachten en kijken of hij alsnog uitgaat. Ik heb wat keren gewacht en dat was toch gauw tot een halve minuut. Maar ik meld me wat nu van het wachten gekomen is. Groeten Leo.
Reputatie 7
Suc7.
Reputatie 7
Badge +7
Goede avond @MrsJones en @Léonz
Alweer gauw terug. Ik wilde eens vroeg stoppen want zit zowat de hele dag al achter de PC. Dus naar het startmenu en afsluiten. En daar is de app weer. Heb ongeveer een minuut gewacht en toen kwam er een ander scherm, gewoon het scherm waarmee ik afgesloten heb. Dus hij is gewoon weer naar windows teruggekeerd. Niets automatisch afsluiten bij mij, kan er ook niets aan doen. Ik sluit nu weer geforceerd af. Voor straks wel te rusten.
Er zijn apps die je echt eerst zelf moet sluiten: bijvoorbeeld een open Word document.
Reputatie 7
Inderdaad, behekst. ;-)

Léonz, als er bij mij nog een worddoc open staat krijg ik ook bij afsluiten eerst de vraag of ik de wijzigingen wil opslaan. Ik zal dat nog even checken voor de zekerheid als ik de PC vanavond uitzet.
Reputatie 5
Badge +4
Maak eens een goede foto van die app en plaats die eens hier, misschien herkennen wij de app wel??.

Reageer