Consumentenbond.nl
Beantwoord

Nieuwe DIgiDi inloggen voor de ziektevefzekering. Ingewikkeld. QR codes.Twee apperaten.??

• 3 september 2017
  • 6 reacties
  • 512 Bekeken

Zie boven
icon

Beste antwoord door E.T. Wiersum 4 september 2017, 21:53

Was bij mij ook een probleem doordat ik niet zag dat inloggen met die QR -code voorgeselecteerd stond. Denk dat dat ook jouw probleem was. Ik moest dat handmatig veranderen naar inloggen met DIGID op de oude manier met gebruikersnaam, wachtwoord en SMS-code. Op de manier met gebruikersnaam en wachtwoord zonder DIGID kan ook nog bij mij , maar wegens de veiligheid kan ik dan niet overal in zeggen ze.
Bekijk origineel

6 reacties

Ik denk dat je je vraag even wat beter moet toelichten.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @J.G. Metten,

Zoals @WEB69 hierboven al aan geeft, kan ik me voorstellen dat het voor sommige community leden onduidelijk is wat je precies bedoelt.
Zou je je vraag toe kunnen lichten zodat we je beter op weg kunnen helpen?

Bedankt en tot snel! ☺
Prober het zelf om deze nieuwe DIgiDi te openen voor je zorgverzekering om te ontdekken wat ik bedoel met "ingewikkelder".
Voorheen had je een gebruikersnaam en een wachtwoord nodigen wat nu niet meer voldoende is voor de privacy en veiligheid.
Bij mijn zorgverzekeraar log ik tot nog toe in met DigiD + sms controle. Maar ik kan ook kiezen voor de DigiD app (QR). Heb jij die keuze niet dan? Filmpje met uitleg over gebruik van de DigiD app https://www.youtube.com/watch?v=2owYg1cblG8
Reputatie 7
Badge +6
Was bij mij ook een probleem doordat ik niet zag dat inloggen met die QR -code voorgeselecteerd stond. Denk dat dat ook jouw probleem was. Ik moest dat handmatig veranderen naar inloggen met DIGID op de oude manier met gebruikersnaam, wachtwoord en SMS-code. Op de manier met gebruikersnaam en wachtwoord zonder DIGID kan ook nog bij mij , maar wegens de veiligheid kan ik dan niet overal in zeggen ze.
Ik had er geen probleem mee. Klopt dat standaard inloggen met DigiD app aangevinkt staat. Voor inzage in zorgkosten en eigen risico moet je inderdaad inloggen met DigiD. Maar de DigiD app hoef je echt niet te gebruiken.

Het is de overheid die de verzekeraars tot deze werkwijze verplicht heeft i.v.m. de privacy.

Reageer