Consumentenbond.nl

nieuwe laptop na 5 dagen kapot

• 12 januari 2015
  • 1 reactie
  • 165 Bekeken

geachte medelezers,

voor mijn schoonvader 5 dagen geleden een nieuwe laptop gekocht.Afgelopen Zaterdag begeeft ie het al en zegt dat er geen bootable disk in zit maw de harde schijf kan die niet vinden.

dus terug naar(weet niet of ik de naam mag zeggen maar doe het toch)Alternate.Wat zeggen ze daar"Hij moet opgestuurd worden dus kan wel 2 tot 4 weken duren.WTF? 5 dagen oud geef maar gewoon een nieuwe.Nee dat doen ze niet want het merk Acer(dat is dus het merk van de laptop) heeft niet zulke regelingen met Alternate.En er zit een krasje op anders hadden we er nog over na kunnen denken om hem om te ruilen.Flikker op het is een laptop,draagbaar dus gaat van hot naar her.Maar nee moet toch opgestuurd worden.Normaal heb ik wel goede ervaringen met Alternate maar kom op had ik dan eerst de kleine letters moeten lezen dat Acer bij Alternate geen omruilgarantie heeft.30 pagina's vol kleine letters wie leest dat??Echt te belachlijk voor worden.We hadden eerst een harde schijf gekocht,die was kapot ook terug voor reparatie dus 3 weken zitten wachten toen een koptelefoon die het niet deed toen een laptop die het nog geen jaar goed heeft gedaan is ook al in reparatie bij alternate en nu dit.Wat denken jullie??

1 reactie

In principe mag de consument kiezen tussen reparatie en vervanging, maar de ondernemer mag de keuze weigeren, als het voor de ondernemer slecht uitpakt. Het is wel aan de ondernemer om dit aan te tonen. Dit zegt Consuwijzer erover:

Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

Heeft iemand dezelfde ervaringen met producten van Acer bij Alternate?

Reageer