Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon
Beantwoord

Nieuwe software

• 14 november 2017
  • 4 reacties
  • 471 Bekeken

Ik heb sinds januari 2017 een nieuwe pc (Acer Aspire TC-780). Ik kon een document (docx) niet openen en heb daartoe de app "winopener" gedownload. Daarna kwam automatisch de mogelijkheid om het programma "Onesafe Drive Manager" te downloaden. Dit is een programma om drivers en stuurprogramma's te updaten. Ik heb daarin vrijblijvend gekeken en zag dat ik 12 overjarige drivers op mijn pc had die ik kon updaten via dit programma, Daarvoor moest ik mij eerst registreren.
Nu mijn vraag: - Is het mogelijk dat op mijn pc al verouderde drivers zitten?
- Kent iemand dit programma?
- Kan ik dit veilig downloaden en laten draaien?
icon

Beste antwoord door Fred B. 14 november 2017, 18:06

Dit soort tools heb je eigenlijk niet nodig. Windows regelt zelf wel drivers die ook zijn getest met Windows 10. Als dat niet afdoende is is inderdaad de site van de fabrikant van het onderdeel de plek om drivers voor dat onderdeel te downloaden. Maar als je geen problemen ondervindt is de door Microsoft geleverde driver in veel gevallen de beste keuze.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Alle driver updaters zijn een semi scam. Update alleen via de software van je leverancier en Windows en als je ooit tegen problemen met een driver aanloopt, en dan merk je ook echt wel iets, is het vroeg genoeg om eens rond te kijken. Onmiddelijk deinstalleren en nooit meer naar kijken.
Dank je wel voor je vlotte antwoord. Ik zal je raad opvolgen, want ik had er zelf ook al geen goed gevoel over.
Reputatie 5
Badge +6
Evt nog aardig artikel, en in hun top 10 komt die tool ook niet voor: https://www.lifewire.com/how-to-update-drivers-in-windows-2619214
Dit soort tools heb je eigenlijk niet nodig. Windows regelt zelf wel drivers die ook zijn getest met Windows 10. Als dat niet afdoende is is inderdaad de site van de fabrikant van het onderdeel de plek om drivers voor dat onderdeel te downloaden. Maar als je geen problemen ondervindt is de door Microsoft geleverde driver in veel gevallen de beste keuze.

Reageer