Consumentenbond.nl

NLEx negeert opzegging binnen bedenktijd

Onlangs uit boosheid over het blunderen van Telfort met mijn glasvezelaansluiting overgestapt naar NLEx. Binnen de wettelijke bedenktermijn van twee weken dit weer geannuleerd via e-mail conform de instructies van NLEx, omdat Telfort de zaak voldoende gerepareerd en gecompenseerd had. Gevraagd om bevestiging van de annulering, maar die kwam niet. Diverse mails en telefoontjes hielpen ook niet, er werd glashard ontkend dat er iets ontvangen was, geen spoor van opzegging. Incasso kwam wel, en meteen gestorneerd natuurlijk. NLEx meldde zich toen met de vraag anders te betalen. Uiteindelijk kreeg ik een melding dat ze mijn abonnementsaanvraag geannuleerd hadden omdat ik niet betaald had.

Blij dat ik er vanaf ben, en waarschuw dan iedereen ook om NIET met deze partij in zee te gaan.

2 reacties

Reputatie 3
Badge +4
@Rob de Maat Dank je Rob voor je opmerkingen. Dit is geen goede service van NLEx! Wel fijn dat het nu opgelost is. Ik hoop/neem aan dat het een uitzonderlijk geval was. Ik heb eerder geen gelijke signalen gehoord.
Nou, als ik zie hoe structureel mis het ging dan denk ik dat dit toch meer dan een incident is:
  • Geen bevestiging van opzegging of ontvangst van de opzegging
  • Moeilijk bereikbare helpdesk (lang zoeken voordat je een telefoonnummer vindt)
  • Lange helpdesk wachttijden
  • Onvindbare mails
  • Niet nakomen van toezeggingen
  • Wel incasso, gelukkig te storneren
  • En dan uiteindelijk als wanbetaler er uit gegooid worden
Ik heb uit mijn kennissenkring overigens meer klachten over NLEx gehoord, allemaal service-gerelateerd. Zeg maar no-servicegerelateerd. Je moet stevig in je schoenen staan om hier vanaf te komen!

Reageer