Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Nokia 6 Keihard geluid

• 15 april 2018
  • 8 reacties
  • 2788 Bekeken

Badge
  • Actieve deelnemer
  • 9 reacties
Ik heb sinds oktober 2017 een Nokia 6. En vanaf het begin, alleen al bij het opstarten is het geluid gruwelijk hard. Ook de kwaliteit van het geluid is niet best. Op het community van Nokia valt te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Het valt me trouwens op dat over dit type de meeste problemen en vragen worden gesteld. Sinds de update van april is de kwaliteit nog slechter geworden.
Op mijn mail heb ik van Nokia te horen gekregen dat bij de volgende update het probleem verholpen moet zijn. Dat wordt bij iedereen die klaagde standaard gegeven geloof ik. Bij Bol.com waar ik de Nokia heb gekocht, is me gevraagd het toestel op te sturen om het te laten nakijken. Volgens mij ligt het aan de software.
Op dit moment is er een nieuwe Nokia 6 uit met 2018 erachter vermeld, is dat een teken aan de wand dat die vanuit 2017 niet goed zijn?
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.
Het valt me zo tegen. 😥

8 reacties

Als je denkt dat het aan de software ligt kun je het beste even een "hard reset" doen als je een backup van het toestel gemaakt hebt.
Reputatie 7
Badge +6
Bij alle telefoons die ik gehad heb is het geluid handmatig instelbaar. Kan dat bij deze Nokia niet?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb nog een "gewone" Samsung van 11 jaar oud.
Het was wel hun topmodel en hij werkt perfect. ☺
Helaas gaat men over op steeds modernere systemen als 5G waardoor ik waarschijnlijk ook gedwongen zal worden om een smartphone te kopen. 🤔 Waarbij dan steeds al spoedig de software en beveiliging verouderd zijn waardoor je weer een nieuwe moet kopen. 😫
Badge
Bij deze Nokia is het geluid ook handmatig in te stellen. Maar dan is en blijft het nog te hard.
Het moet bij Nokia bekend zijn, op het Nokia forum zijn heel veel klachten over de Nokia 6 te lezen, die bijna allemaal over het geluid gaan. Een harde reset haalt niets uit. Bij elke update van Oreo gaat het slechter. Bij Bol.com willen ze heel graag mijn toestel nakijken, daar ligt het niet aan. Maar van Nokia zelf komt er weinig response, als afwachten op de volgende update, een standaard antwoord die ze iedereen geven. En ze hebben razend snel een nieuwe Nokia 6 2018 uitgebracht......waarom?
Vanwege alle klachten soms?
Reputatie 5
Badge +5
En ze hebben razend snel een nieuwe Nokia 6 2018 uitgebracht......waarom?
Vanwege alle klachten soms?

Of gewoon omdat alle telefoonfabrikanten elk jaar een nieuw model uitbrengen...?! 🙄
Badge
Als de Nokia 6 net op de markt is, waarom zou je binnen nog geen half jaar weer een Nokia 6 uitbrengen? Omdat de vorige slecht was en de nieuwere verbeteringen heeft gekregen?
Reputatie 5
Badge +5
Als de Nokia 6 net op de markt is, waarom zou je binnen nog geen half jaar weer een Nokia 6 uitbrengen? Omdat de vorige slecht was en de nieuwere verbeteringen heeft gekregen?

Nee, om niet achter te blijven bij de concurrentie, om gebruik te kunnen maken van de nieuwste hardware en software, en om die consumenten over de streep te rekken die per se elk jaar met het allernieuwste model willen pronken.
Hallo @Lilly, Ik heb hetzelfde probleem. Toestel ook via Bol gekocht. Je mag het laten repareren, wat weken gaat duren zonder vervangend toestel. Maar werkt het daarna? Dus heeft jouw reparatie geholpen?

Reageer