Norton 360 deluxe

• 16 September 2021
  • 10 reacties
  • 106 Bekeken

Badge

Ik heb een aantal weken geleden Norton 360 aangeschaft. Via Bol.com. Ik heb het geïnstalleerd en vanaf dat moment ging er van alles mis met mijn computer. Mijn computer werd ineens belachelijk traag ( ram 32 gb). Om de haverklap werd mijn internetconnectie, óók de wifi, om de haverklap verbroken.

De VPN, voor mij een reden om Norton aan te schaffen, is van een dermate slechte kwaliteit, zelfs de gratis versies die je her en der kunt vinden, werken nog beter. 

Contact opgenomen met Norton: een drama. Via de chat, duurt een half uur voordat je een ongeïnteresseerde medewerker krijgt: effect nul. 

Toen maar de andere dag gebeld: drie kwartier in de wacht gestaan. Vervolgens heeft een medewerker, op afstand via teamview, in mijn pc gekeken, om er achter te komen wat er aan schortte, kreeg nog het compliment da ik mijn zaakjes goed voor elkaar had. Hij kon niks vinden, dus het probleem bleef bestaan. Daarna heb ik mijn  geld terug gevraagd en ik kreeg de botte opmerking dat dit niet kon. Alle deuren dicht daarna, ik heb dus gewoon pech en kan fluiten naar mijn centen.

IK ben zeer teleurgesteld in Norton en raad iedereen ten zeerste af om met die jongens in zee te gaan. 

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Zal toch geen veel voorkomend probleem zijn anders had het ook hier wel klachten geregend . Wij hebben al  vele jaren Norton op vier apparaten en nooit problemen gehad . Neemt niet weg dat het erg vervelend is als zoiets gebeurt en het probleem niet opgelost wordt . Mogelijk heeft iemand van de leden hier tips .

Reputatie 5
Badge +4

Ik meen uit jouw input hier te begrijpen dat je heel snel al met plan B, Linux Mint, bezig bent om zoals je schrift “ veel  minder last van virussen” te hebben en ook met Linux qua privacy goed op de toekomst voorbereid te zijn, gezien jouw mening hierover:

Windows registreert elke toetsaanslag van jou, kopieert illegaal, jouw emails, houdt echt alles van jou bij en verkoopt alle info over jou als klant voor veel geld door aan adverteerders.

dat is nog niet zo erg zou je zeggen, maar wat als doorgeslagen overheden straks óók die info willen…

dan ben je een stuk verder van huis. En de overheden zijn het laatste jaar al op hol geslagen.

Ben benieuwd hoe jou deze overgang gaat bevallen, die zoals ik zelf aangaf in de bovenstaande link, momenteel niet bepaald eenvoudig voor iedereen weggelegd lijkt.

Succes met Linux Mint!

Reputatie 7
Badge +8

Norton staat vaak op nummer 1, al vele jaren.  Of wisselt van 1 tot 3. Er zal zeker wat op aan te merken zijn, maar het geheel afkraken en afraden lijkt me te ver gaan. Ik heb ook al vele jaren Norton en als er iets is, bel ik ze, kan 7 x 24 uur, de buiten werktijden worden in het Engels opgelost, maar je kan chatten. Vaak kijken ze mee op afstand en lossen het zo op. Hebt U alles al geprobeerd??

Linux Mint

Misschien kan Norton niet overweg met Linux Mint?

Omdat je zo heftig reageerde op een Windows 7 onderwerp.
Kom ik met de vraag gebruik je wel Windows 10?

Het belachelijk traag worden van Windows kan ook andere oorzaken hebben.
Er kan een update in voorbereiding zijn.
Of je hebt het systeem lopen stressen tijdens het installeren van het AV.
Windows gaat dan op zoek naar de oorzaak van het vastlopen en zo.
Na een tijdje gaat alles weer sneller.

Over Mint.
Dat werkt ook heel leuk en sneller.
De 32Gb wekt het vermoeden dat je enorme zware pakketten draait.
Om dit ook in Linux te doen, is best wel een aanpassing.

@Harrie LPP 
De meeste Linux gebruikers gebruiken geen AV
Ze vinden het overbodig en vertragend
Als je geen domme dingen doet, ben je redelijk veilig.

...ik heb dus gewoon pech en kan fluiten naar mijn centen.

Gewoon gratis anti-virus zoeken/gebruiken en verstandig opereren op/voor/achter uw computer.

C’est tout.

Badge

Ik meen uit jouw input hier te begrijpen dat je heel snel al met plan B, Linux Mint, bezig bent om zoals je schrift “ veel  minder last van virussen” te hebben en ook met Linux qua privacy goed op de toekomst voorbereid te zijn, gezien jouw mening hierover:

Windows registreert elke toetsaanslag van jou, kopieert illegaal, jouw emails, houdt echt alles van jou bij en verkoopt alle info over jou als klant voor veel geld door aan adverteerders.

dat is nog niet zo erg zou je zeggen, maar wat als doorgeslagen overheden straks óók die info willen…

dan ben je een stuk verder van huis. En de overheden zijn het laatste jaar al op hol geslagen.

Ben benieuwd hoe jou deze overgang gaat bevallen, die zoals ik zelf aangaf in de bovenstaande link, momenteel niet bepaald eenvoudig voor iedereen weggelegd lijkt.

Succes met Linux Mint!

Ik heb een aantal pc's/laptops. zakelijk gebruik ik (nog) windows, En daar, was Norton ook voor bedoeld. privé ben ik al enige tijd volledig om naar Linux.

Badge

...ik heb dus gewoon pech en kan fluiten naar mijn centen.

Gewoon gratis anti-virus zoeken/gebruiken en verstandig opereren op/voor/achter uw computer.

C’est tout.

Nou, ik heb sinds een uur het nieuws ontvangen van Norton, dat ze over het ‘hart’ hebben gestreken…

Dit is hun reactie die ik net heb ontvangen:

Beste klant,Graag wil ik u erop wijzen dat ik contact heb opgenomen met de directie over uw zaak. Het kostte veel overtuigingskracht om een ​​terugbetaling te regelen.Door uiteindelijk uw zaak te bespreken en de oorzaak uit te leggen, komt u nu in aanmerking voor een terugbetaling. Ik wil u erop wijzen dat een betalingsbewijs vereist is en dat het ongeveer 6 weken zal duren voordat het is verwerkt.Ik bied mijn oprechte excuses aan voor de schade die we hebben veroorzaakt en zal proberen onze processen te heroverwegen bij het terugbetalen van klantenGelieve zo vriendelijk te zijn om een ​​betalingsbewijs te sturen en ik zal de informatie doorsturen naar onze directie.U ontvangt binnen enkele minuten een e-mail met betrekking tot het betalingsbewijs. Ik zal je ook op de hoogte houden van het proces.Als en wanneer u belt, neem dan contact met ons op met behulp van de ID * Met vriendelijke groet, Norton ondersteuningref *

*[Verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie]

Badge

Omdat je zo heftig reageerde op een Windows 7 onderwerp.
Kom ik met de vraag gebruik je wel Windows 10?

Het belachelijk traag worden van Windows kan ook andere oorzaken hebben.
Er kan een update in voorbereiding zijn.
Of je hebt het systeem lopen stressen tijdens het installeren van het AV.
Windows gaat dan op zoek naar de oorzaak van het vastlopen en zo.
Na een tijdje gaat alles weer sneller.

Over Mint.
Dat werkt ook heel leuk en sneller.
De 32Gb wekt het vermoeden dat je enorme zware pakketten draait.
Om dit ook in Linux te doen, is best wel een aanpassing.

@Harrie LPP 
De meeste Linux gebruikers gebruiken geen AV
Ze vinden het overbodig en vertragend
Als je geen domme dingen doet, ben je redelijk veilig.

ik ben niet helemaal volledig geweest, voor mijn werkzaamheden heb ik een aantal pc's/laptops en die draaien (nog) op Windows, privé heb ik alles op Linux.

Badge

Norton staat vaak op nummer 1, al vele jaren.  Of wisselt van 1 tot 3. Er zal zeker wat op aan te merken zijn, maar het geheel afkraken en afraden lijkt me te ver gaan. Ik heb ook al vele jaren Norton en als er iets is, bel ik ze, kan 7 x 24 uur, de buiten werktijden worden in het Engels opgelost, maar je kan chatten. Vaak kijken ze mee op afstand en lossen het zo op. Hebt U alles al geprobeerd??

Ja, ze zijn al op afstand, in mijn pc geweest. heb ik ook vermeld.

Reageer