Notitie verdwijnt zomaar van iPad

• 3 August 2022
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

Badge

Goedemiddag,

Enkele dagen geleden was ik op mijn iPad aan het kijken in een belangrijke Notitie, toen deze, zonder dat ik iets deed, plotseling verdween en kort daarop, terwijl ik op andere  gekoppelde Apple apparaten waarop de app Notities is geïnstalleerd, ernaar zocht zag ik ze verdwijnen! 

Alle andere notities beleven gewoon bestaan.

Wat ik ook doe: ik vind deze notitie nergens terug. 

Met name ook niet in de map recent verwijderde notities. 

En ik kan niet in een reservekopie komen om te zien of de Notitie daarin terug te vinden is.

Ik heb geen idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe ik dit moet oplossen.

Mijn iPad is een 8e generatie model. Ten tijde van dit incident was dit versie 15.5.

Software updates worden als deze zich aandienen braaf geïnstalleerd. Ook wordt er regelmatig een reservekopie gemaakt;

Gelukkig had ik nog een recente kopie van de notitie op de harde schijf van mijn Windows PC, zodat ik niet echt onthand ben.

Maar ik vind het een vervelend idee dat dit zomaar kan gebeuren.

Weet u raad?

Met vriendelijke groet,

H. K. 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

per ongeluk naar een andere map verplaatst? al gezocht in Notes?

Badge

Alle mappen in Notities nagekeken, maar zonder resultaat.

ik scrollde door de notitie heen, en daar ging ie…!

Waarmee het belang van backuppen maar weer eens wordt onderstreept. En dat je de cloud daarvoor kunt gebruiken maar dat je dan wel zeker moet weten dat die dan ook werkelijk een backup vasthoudt en niet alles wegsynchroniseerd.

Badge

Zo is het!
maar mijn vraag blijft hoe dit incident kan gebeuren? Heb geen idee!

Zo is het!
maar mijn vraag blijft hoe dit incident kan gebeuren? Heb geen idee!

Geen idee maar als ik iets moest bedenken kijkt mij het meest waarschijnlijke dat u het toch op een of andere manier toch zelf heeft gedaan. Het is een notitie waar u op die machine op dat moment mee aan het werk was en blijkbaar kwamen de andere installaties er achteraan. Je zou nog kunnen denken aan malware op de tablet wat theoretisch niet uit te sluiten valt maar mij ook niet erg waarschijnlijk lijkt. Een bug zou kunnen maar dit is veel gebruikte software, dan blijven de bugs niet lang verborgen.

Badge

Veel dank voor het meedenken, ook al lijkt de conclusie dat ik er zelf de hand in heb gehad het meest voor de hand te liggen. Het hóe blijft vooralsnog een raadsel. 

Reageer