Consumentenbond.nl

NPO app op Smart TV

• 12 februari 2018
  • 4 reacties
  • 3367 Bekeken

Badge
Op mijn LG HbbTv Smart TV (42LB582V-ZJ) van januari 2015 is de nieuwe NPO Start app niet beschikbaar. Terwijl ik op internet lees dat alleen tv's van voor 2014 niet worden ondersteund. Ook is er telkens minder terug te kijken op de oude NPO uitzending gemist app. Vind het bar slecht! En hoe zou ik aan die nieuwe app moeten komen? Er is nergens iets te vinden hoe ik het kan downloaden o.i.d. Volgens mij zit er geen app store op mijn tv. Terwijl dit er toch wel hoort te zijn?

4 reacties

De harde werkelijkheid is dat apps op een tv twee jaar mee gaan. Daarna verandert er een protocol of een api en moet er een nieuwe app geschreven worden wat fabrikanten van tv's niet doen voor niet courante modellen. Feitelijk zou iedere leverancier van een televisie dar er eerlijk bij moeten vertellen.
Reputatie 6
Badge +6
Beste @R. Vos ,

Zoals @A. Deen aangeeft is dit (helaas) een bekend probleem. Binnen de Community hebben we ook een topic om zulke vervelende 'verdwenen app' verhalen kenbaar te maken. Het topic ' Zijn er apps verdwenen op jouw smart tv?' kan je hier vinden.

Zelf heb ik ook in mijn slaapkamer een 'smart tv' die plots niet meer zo 'smart' is. Dit door het verdwijnen van een aantal apps. Ik heb dan ook maar een Chromecast aangeschaft, zodat ik de boel (waaronder NPO) kan blijven streamen.
Beste heer Vos,

de app is te bereiken met de rode knop op NPO 1,2 of 3.
succes!
Badge
Beste heer/mevrouw @CP12 ik heb geen NPO 1, 2 of 3. Ik heb namelijk geen tv abonnement. Daarom keek ik het altijd via de app. Wat nu dus niet meer kan. Of bedoelt u iets anders?

Reageer