Consumentenbond.nl
Beantwoord

NPO START app op LG smart TV

• 8 januari 2021
  • 5 reacties
  • 246 Bekeken

Ik heb in Italië een LG smart tv (bouwjaar 2020) gekocht en vind daar (uiteraard?) geen NPO start app op. Kan ik die wel laden, en weet iemand hoe dat moet? Er zit geen gebruiksaanwijzing bij de tv, alleen een QR code die verwijst naar een blz op de LG site waar de afstandsbediening globaal wordt uitgelegd, verder niets

icon

Beste antwoord door Arjen Oving 8 januari 2021, 15:18

Dag @PGR Kuijt Heeft u bij de installatie aangegeven dat de tv in Italie staat of heeft u voor Nederland gekozen? Of is dat laatste niet mogelijk? Volgens LG past WebOS (het smart-tv systeem van LG) namelijk automatisch alle instellingen aan - waaronder de apps - aan het land en taal dat bij de installatie gekozen wordt. 

Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb de tv gekocht voor ons vakantiehuisje aldaar. Ik kijk verder via een schotel naar CanalDigitaal 

Reputatie 4
Badge +2

Dag @PGR Kuijt Heeft u bij de installatie aangegeven dat de tv in Italie staat of heeft u voor Nederland gekozen? Of is dat laatste niet mogelijk? Volgens LG past WebOS (het smart-tv systeem van LG) namelijk automatisch alle instellingen aan - waaronder de apps - aan het land en taal dat bij de installatie gekozen wordt. 

Goeiemorgen @Arjen Oving,

Ik heb gisteren een hoop tijd op de bank doorgebracht, maar de tv en ik hebben elkaar inmiddels een stuk beter leren kennen :wink:

Er waren diverse instellingen voor taal en locatie en ik had kennelijk op onvoldoende plekken Nederland / Nederlands ingevuld. Heb nu alle NL apps keurig opgelijnd staan. Hartelijk dank voor je reactie, en nu ik je toch "spreek” wil ik je ook graag hartelijk danken voor de waardevolle info (geschreven en in filmpjes) die je op de website van de consumentenbond hebt gezet. Ze hebben me zeer geholpen bij het betreden van dit, voor mij nieuwe, terrein van de smart tv! Ik kwam goed beslagen ten ijs in de winkel.

Reputatie 3
Badge +2

Mooi dat het nu werkt en ja de locatie is erg belangrijk inderdaad.

Even ter aanvulling:

In het geval je bijv. in het buitenland op een smartphone van de NPO app gebruik wilt maken dien je dat via een VPN dienst te doen, waarbij je dan een VPN server in Nederland selecteert. Zo neemt NPO aan dat u zich in Nederland bevindt, zodat je kunt kijken.

Dank voor je toevoeging Ik herken wat je zegt, want zie geregeld, met name bij sportevenementen, dat ik geen toegang krijg omdat er “een geografische beperking geldt” (of woorden van gelijke strekking) voor die uitzending. Altijd weer leuk om te zien dat je “het systeem” om de tuin kunt leiden, maar ik ben - als pensionato- een halve digibeet, dus wat een VPN dienst is en hoe je daar een NL server moet selecteren gaat me boven mijn pet. Maar echt heel vreselijk is dat natuurlijk niet. Je gaat er niet dood van als je een sportuitzending mist. :sunglasses:   

Reageer