Consumentenbond.nl
Vraag

NPO start app op Samsung TV

• 30 juni 2020
  • 10 reacties
  • 276 Bekeken

Sinds gisteren werkt the NPO start App op mijn Samsung TV (UE55H7000SLXXN) niet meer. De app blijft maar laden en na 1 minuut schakelt hij automatisch over naar de laatste tv zender die ik aan het kijken was.  

Hij blijft maar laden. De TV is via kabel met het internet verbonden. Andere apps zoals bijvoorbeeld Netflix werken perfect.

Is mijn TV te oud? Hij is van 2014. Kan iemand mij helpen om de App weer aan de praat te krijgen.

Alvast bedankt.

Mvg,

Arthur.

10 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Dag @A. Konings dat is inderdaad vervelend! Misschien kan het helpen om de NPO Start app te verwijderen, vervolgens de tv even uit en aan te zetten en daarna de app opnieuw installeren. Deze tip geeft NPO zelf op haar website (al lijkt deze tip meer te passen bij de app op een smartphone). Ik lees op internet ook suggesties dat het kan liggen aan een update van de NPO Start app die niet goed gaat, met als oplossing om de tv te resetten en vervolgens de apps - waaronder NPO Start - weer opnieuw te installeren. Hopelijk helpt dit!

Reputatie 6
Badge +5

Ik zag deze weer op mijn telefoon dat “NPO Start” weg was.
De app heet nu ‘NPO”

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Samsung smart TV ue40h6400aw. NPO app werkte tot twee dagen geleden prima maar wil sindsdien niet meer laden. Ik heb via de instellingen van de TV de apps (smarthub) al gereset, maar probleem blijft. Modem, router, tv gereset en stroom eraf etc… maar zonder resultaat. Nu maar een mail naar NPO gestuurd. Nog geen reactie gekregen. Ik hoor het graag als iemand een oplossing heeft!

Is er op Samsung forum niets te vinden?

Op Samsung forum kom ik inderdaad precies dezelfde klacht tegen (https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/NPO-Start-op-Samsung-tv-wil-niet-meer-opstarten/td-p/1835552) maar helaas geen oplossing. 

Sinds gisteren het zelfde probleem hier met de NPO app draaiende op een Samsung UE75H6470 toestel.

Alle overige apps zoals Netflix, Videoland, Youtube etc werken probleemloos.

De NPO app blijft laden, en naar een tijdje sluit de app.

De apps instellingen in het TV menu staat op "Automatisch Update".

Zelf nog gekeken maar er is geen software update voor zowel de NPO app, alsmede de  software voor de TV zelf.

Het toestel draait op versie 2900.

Deïnstalleren van de NPO app is niet mogelijk.

Bij het ingedrukt houden van de "OK" knop zijn enkel de opties "Details Weergeven", "Vergrendelen/Ontgrendelen" en "Apps Bijwerken" beschikbaar.

Smart Hub resetten en/of fabrieks reset heb ik nog niet gedaan.

Ik vraag me af of ik dan ook niet mijn betaalde apps kwijt ben.

Vooralsnog is de enige oplossing de NPO app via de telefoon casten naar de Chromecast.

Het valt me wel op dat we allemaal een Samsung toestel van de H lijn hebben.

Op Samsung forum kom ik inderdaad precies dezelfde klacht tegen (https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/NPO-Start-op-Samsung-tv-wil-niet-meer-opstarten/td-p/1835552) maar helaas geen oplossing. 

Dan heb je dus een goede kans dat het een update betreft die niet meer draait op die toestellen. Eigenlijk zou het verlossende woord toch van de NPO moeten komen want die zouden moeten weten of er een update is geweest en welke toestellen ze nog ondersteunen.

Zelfde probleem als hierboven met een Samsung -H6400.

Alle resets gedaan, zonder succes.

Toch gefixt nu: ga naar het scherm met de apps en druk op de NPO-app voor 1-2 seconden en open de details. Geef de app een rating (ik vond 1 ster wel voldoende). Sla dat op.

Bij mij lukte het vevolgens om de app weer succesvol op te starten.

Bij mij werkt de app zojuist weer zonder dat ik nog iets nieuws had uitgeprobeerd of veranderd. Op het Samsung forum melden gebruikers ook dat de app weer werkt. Achter de schermen is blijkbaar iets opgelost (door NPO ?).

De app werkt ook hier weer.

Reageer